Gamla huvudstaden 1 och 2
torsdag 20 juli 2017 - Trakai, Vilnius län, Litauen

Idag tog vi oss norr om staden ca 35 km för att besöka det historiska slottet Trakai. Som var huvudstad några år. Ett vackert slott, men tyvärr inget för den som harsvårt för att gå. Många trappor upp och ner samt kullerstenar. Ett välbesökt turistmål med mändger av guider och folk

Stadstur
onsdag 19 juli 2017 - Vilnius, Vilnius län, Litauen

Efter en stadig frukost begav jag tillsammans med min guide Mindagaus ut på en 3 timmar lång stadsvandring, där jag förevisades dom viktigaste platserna såsom Catheralen, Universitetet, Stadshuset, Ghetto och Uzupis, för att nämna några. Till Lunch åt vi Cepelinai en av deras

Ankomst/arrival/llegada
tisdag 18 juli 2017 - Vilnius, Vilnius län, Litauen

Lämnade ett soligt Hudiksvall tidig om morgonen för att ta tåget ner till Arlanda. Tåget gick på räls och var framme i rätt tid. Passade på att äta och dricka lite på SAS Loungen innan det bar iväg med lilla SAS-planet. På planet serverades kall grillad kycklngfile med en rätt god

Nu närmar det sig
torsdag 13 juli 2017 - Bergsjö, Gävleborgs län, Sverige

Snart är det daxs och börja packa väskorna för en spännande resa till Litauen. Jag ser framemot vad min guide har planerat. Det kommer att bli väldigt intensiva 10 dagar i vår rundresa i ett vad jag tror ett vackert ochspännande land.Soon it's time and start packing my bags for an exciting

Semester Holiday 2017

18 juli 2017 - 28 juli 2017

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Håkan uppdaterar sin resa