Slutpledering
tisdag 2 december 2008 - Accra, Större Accra, Ghana

Jaha då var man hemma i kalla Sverige igen då =( och det här blir sista inlägget i dagboken på denna resan. Dax för slutpledringen! Så förbered er för ett långt inlägg =) Först och främst ska jag börja med att berätta om mina två sista veckor i landet, som jag ägnade åt resande

tiden flyger iväg!!!
fredag 14 november 2008 - Accra, Större Accra, Ghana

Hej igen vänner!! Ja tiden flyger verkligen iväg här i Ghana, kan inte fatta att jag bara har två veckor kvar och bara en dag på barnhemmet! Det känns sorgligt och jag vill faktiskt inte åka härifrån nu :( Vill inte lämna barnen och nu känner jag att jag verkligen tycker om Afrika.

Barnhemmet
fredag 7 november 2008 - Accra, Större Accra, Ghana

Hej alla!! Nu har jag MASSOR att berätta! Har haft en bra vecka med många fina upplevelser och allt har känts så bra..... men det fick tyvärr en rejäl vändning igår! Jag var så upprörd och kunde inte sluta attt gråta. Men jag återkommer till det senare, ska försöka berätta allt i

glömmer ju hälften!!
måndag 27 oktober 2008 - Accra, Större Accra, Ghana

hehe och jag glömmer ju typ hälften när jag skriver! En tro-tro är en liten minibuss typ :) Som tuk-tuk i Thailand :) enklaste och billigaste sättet att ta sig runt här. Man bara ställer sig vid kanten av vägen och vinkar in dom.... sen hoppar man bara av där det passar. Det har regnat

Mellanlandar i Accra

Hej hej!! Just nu befinner jag mig i Accra, är påväg "hem". Varit på lite utflykter under helgen. Det har blivit många timmar i tro-tro! Jag har precis suttit på en i 5 timmar. Så nu tar jag en liten paus innan jag fortsätter, resterande resa tar ca 2,5 timmar. Tro det eller ej men jag

Tillbaka...
måndag 20 oktober 2008 - Accra, Större Accra, Ghana

Hej igen! Nu är jag tillbaka från min helg med resande. I fredags åkte jag till Swedru, mötte upp Anna och Jenny och vi tog en tro-tro till Cape Coast. Där möte vi upp 4 andra volontärer. Kul att träffa dom, vi hade en bra helg. Vi besökte Cape Coast castle och Elmina castle. Det är

Jobbiga dagar....
onsdag 15 oktober 2008 - Accra, Större Accra, Ghana

Hej vanner!! Det har varit ett par jobbiga dagar sen jag skrev sist. Mist sagt omtumlande!! Jag ska se om jag kan lagga upp nagra bilder nar jag skrivit klart, men hoppas inte pa for mycket. Det tog mig 8minuter att bara logga in pa sidan. Segt som fn har! men jag lovar att gora mitt basta. Just

Reggae party!!
torsdag 9 oktober 2008 - Accra, Större Accra, Ghana

Hello friends!! Börjar med att tacka för alla inlagg ni skrivit! It makes my day! fortsatt så :) ävan om jag bara varit har i 4 dagar har jag redan hunnit med att uppleva så mycket!! Om ni satt brevid mig just nu skulle jag nog låta som piff/puff för jag har så mycket att berätta. Men

Hello Africa!!!
måndag 6 oktober 2008 - Accra, Större Accra, Ghana

Hej alla! Nu ar jag har!!! Och OJOJ!! vad mycket intryck!! Men for Flisan och Carla MASTE jag bara saga att JA, jag har traffat Big Black Mama nu!! :) :) Hur mysig som helst! Jag har inte sa mycket tid just nu, men ville i alla fall skriva ett par rader sa ni vet att jag mar bra :) Flygresan

Jaha, då var det dax snart!
fredag 3 oktober 2008 - Accra, Större Accra, Ghana

Ok, första inlägget i resdagboken =) Ja nu närmar det sig!! Måste erkänna att jag har ganska ont i magen just nu. Orolig, nerrvös, pirrig, förväntansfull, allt på en o samma gång! Jag har lagt fram all packning nu. Imorgon kommer Towe till min hjälp för att packa (jag är inte så bra

Volontär i Ghana

5 oktober 2008 - 1 december 2008

Åker till Ghana för att jobba som volontär på ett barnhem. I’m going to make a difference =)

Amsterdam

4 juli 2008 - 9 juli 2008

Åkte till Holland för att gå på Sensation White!! Hade även några dagar till att vandra omkring i vackra Amsterdam och festa lite =)

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Helena uppdaterar sin resa