Värsta dygnet på hela resan
söndag 22 januari 2012 - Katni, Madhya Pradesh, Indien

[b]Katni 28/11[/b] Nu var jag i Katni, och planen var att ta sig därifrån så fort som möjligt. Klockan var nästan elva och jag ville komma fram till Tala medan det var ljust. Tala är den närmaste orten till Bandhavgarh nationalpark och det var där jag hade tänkt hitta något bra boende.

Ajantagrottorna mm
söndag 22 januari 2012 - Ajanta, Maharashtra, Indien

[b]26/11[/b] Klockan åtta på morgonen var jag och Kim på tågstationen här i Aurangabad för att boka våra biljetter för nästa dag. Det kryllade av människor på stationen och vi blev förföljda av några barn som absolut ville ha pengar av oss, de petade på oss och drog i våra kläder

Aurangabad och Elloragrottorna
söndag 22 januari 2012 - Aurangabad, Maharashtra, Indien

[b]Aurangabad 24-27/11[/b] Efter närmare 30 timmar på resa så var jag äntligen framme i Aurangabad, en stad som är utgångspunkt för besök till Ellora och Ajanta, två orter kända för sina tempel som är uthuggna i bergen och bildar grottor. Hade egentligen inte alls planerat att vara till

Tre timmar i Pune
söndag 22 januari 2012 - Pune, Maharashtra, Indien

[b]Pune 24/11[/b] Var inte särskilt länge i Pune, bara tre timmar, men det var ändå väldigt intressanta timmar och förtjänar ett eget inlägg! När jag vaknade klockan halv fyra på morgonen efter drygt fyra timmars sömn, så önskade jag faktiskt att jag var på väg till Delhi, då hade

Många timmar på tåg!
söndag 22 januari 2012 - Nimbapura, Karnataka, Indien

[b]Hampi-Pune 23/11[/b] Tidig morgon igen, vaknade strax före fem för att vara redo för avfärd halv sex. Nere på gatan står ett gäng rickshawförare som försöker få oss att åka med dem, men både jag, Nick och det tyska paret som visst också skulle till stationen hade bokat i förväg

Elefantbad och pengakris

Sov länge nästa dag, och det enda jag gjorde den dagen var att äta, läsa i min bok, vara på internet, och så var jag en sväng ner till floden. Där träffade jag två polska tjejer, de första från Polen under denna resa. På kvällen pratade jag lite med Erin och Rashmi, och de hade haft

Magiska Hampi
söndag 22 januari 2012 - Nimbapura, Karnataka, Indien

[b]Hampi 18-22/11[/b] Upp tidigt på morgonen för att ta rickshaw till Cancona tågstation där jag skulle ta ett lokaltåg till Madgaon station varifrån tåget till Hospet skulle avgå. Hade fått veta att lokaltåget skulle gå klockan 6 och var där redan halv 6 för att vara säker på att

forts Palolem
söndag 22 januari 2012 - Palolem, Canacona, Goa, Indien

Lärde även känna en hel del andra människor i Palolem förutom Clara. Ett par av de andra stammisarna vid "vår" restaurang var två tjeckiska tjejer som jag pratade en hel del med, de hade en sån där typisk "grundlurad i Delhi"-historia att berätta, men hade annars trivts väldigt bra med

Äventyr i Palolem

En av dagarna var dock väldigt annorlunda. Hade blivit starkt rekommenderad att hyra vespa och köra runt i Goa, det skulle vara rätt enkelt att köra där även om det var vänstertrafik, och väldigt vackert. Så jag hörde med Clara om hon skulle ha lust att göra det, ville inte åka iväg

Underbara, fantastiska Palolem!:)
söndag 22 januari 2012 - Palolem, Canacona, Goa, Indien

[b]Palolem 8-18/11[/b] Så var jag då äntligen i Palolem! Hade ju hört väldigt mycket bra om denna strandort långt söderut i Goa, av många olika personer som jag mött under mitt resande i Indien, och efter min lite mindre upplyftande upplevelse i Cavelossim, så hoppades jag verkligen att

Långresa 2011-2012

6 september 2011 - 30 maj 2012

Förverkligar en dröm sen länge och ger mig ut för att resa på obestämd tid. Börjar i Nepal och Indien och därefter följer troligtvis Sydostasien och eventuellt Australien. Att inte veta vad som väntar bakom kröken på vägen känns väldigt spännande och roligt!:) Välkommen att följa med via resdagboken, kommentarer är varmt välkomna! Sofia

Sydamerika

2 oktober 2010 - 12 december 2010

Från Ecuador till Brasilien på tio veckor!:D

Sydafrika

1 februari 2010 - 15 februari 2010

Två veckor i Sydafrika, närmare bestämt Kapstaden och Krugerparken. Underbar resa med djur- och naturupplevelser, vackra vyer, vandringar och intressanta utflykter. Rekommenderas varmt!:)

Roadtrip USA

10 maj 2008 - 10 juni 2008

Rundresa i USA med systrar och kusin. Om du vill ha automatisk upptatering, skriv det i en kommentar så lägger jag in din emailadress!

Inga foton

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Sofia uppdaterar sin resa