28 årig kille som ska för första gången till Kreta med min kompis Johan.
hemstad Umeå, Västerbottens län, Sverige
Senast aktiv - från Umeå, Västerbottens län, Sverige
Dag 4: Jobbig natt och Whale Watching, onsdag 4:e februari
onsdag 4 februari 2015 - South Bay, Canterbury, Nya Zeeland

Vid klockan två i natt vaknade jag med mer ont i halsen och en stor portion hosta men efter en timme och en halstablett så lugnade det sig. Vi klev som vanligt upp klockan 07:00 och åt frukost. Direkt efter frukosten åt vi sjösjukepiller som hette The Kaikoura Cracker och packade ner lite

Dag 3: Affärer, katter och en egen utflykt, tisdag 3:e februari
tisdag 3 februari 2015 - South Bay, Canterbury, Nya Zeeland

Upp steg jag klockan 07:00. Åt frukost och sedan begav vi oss ut för att se hur shoppingen är längst shoppinggatan. Det var mest souvenirbutiker i olika prisklasser men många och fina och det blir nog att köpa något innan man åker härifrån. Populära saker som säljs är Pauasnäcka som

Dag 2: Skolstart, kullvandring och shopping, måndag 2 februari
måndag 2 februari 2015 - South Bay, Canterbury, Nya Zeeland

Nu är vi nästan i nutid igen. Imorse klev vi upp klockan sju. Elvina och Hedvig som haft sommarlov (jullov?) i några veckor och idag var första dagen tillbaka. Jag, mamma och pappa följde med på promenad till skolan. Alla 100 meter från ytterdörren. Bland undervisningen för dagen var det

Dag 1: Vattenfall, sälar och ebben marker, söndag 1 februari, New Zealand +12 h
söndag 1 februari 2015 - South Bay, Canterbury, Nya Zeeland

Nästa morgon klev vi upp vid 07:00. Huset min syster med familj bor i har även en liten fristående lägenhet som är fullt utrustad med kök, badrum med dusch. Väldigt praktiskt för alla morgonbestyr. Till frukost te, rostat bröd, fil med flingor, banan och olika marmelader och annat pålägg

Melbourne-Christchurch, New Zealand, lördag morgon 31:a januari Melbournes tid +10 h
lördag 31 januari 2015 - Christchurch, Canterbury, Nya Zeeland

Den sista flygburna etappen började med en viss dos stress på Melbournes flygplats. Eftersom sträckan flygs av JetStar som är någon typ av dotterbolag till Emirates som ännu inte har samma datasystem som övriga sträckor så var vi tvungna att skaffa boarding pass över disk. Vi följde

Dubai-Melbourne, Australia, fredag 30:e januari Saudiarabisk tid +2 h
fredag 30 januari 2015 - Melbourne, Victoria, Australien

Planet denna gång var ett stort Airbus A380-800 och resans längd beräknades till 13 timmar. Eftersom Dubai ligger 2 timmar fram i tiden så avgick flyget vid 01-tiden på natten lokal tid och planet släcktes ner och fönstren beordrades att stängas så att inte morgonsolens strålar, som är

Stockholm-Dubai, UAE, torsdag 29:e januari
torsdag 29 januari 2015 - Dubai, Förenade Arabemiraten

Väl på planet visade det sig att man monterat in surfplattor (utan surf) i stolsryggarna framför och alla de filmer jag trugat in i min och föräldrarnas visade sig aldrig behövas. Det fanns bland annat Mazerunner, Gone Girl och en massa tv-serier. Skulle tro att det var över hundra filmer

Sverige, onsdag 28:e januari svensk tid
onsdag 28 januari 2015 - Sigtuna N, Stockholms län, Sverige

Resan till Nya Zeeland tar sin början direkt efter jobbet onsdagen den 28. Vi lämnar ett lätt snöoväder och relativt milda vintertemperaturer. Resan går först till Stockholm och dess utlovade 60 minuter förvandlas genom att vi färdas nerför kartan mot södern till ringa 50 minuter. Eller

Nordborna - Eller dit och hit igen

28 januari 2015 - 20 februari 2015

En reseskildring över min familjs besök hos min syster på Nya Zeeland och övrigt resande på Nya Zeelands sydö.

Mallorca 2011

2 september 2011 - 9 september 2011

Чорнобильської

24 juni 2010 - 27 juni 2010

En resa in i zonen.

Resan till Herr.Nilsson

5 juni 2005 - 13 juni 2005

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Fredrik uppdaterar sin resa