hemstad
Senast aktiv - från Timișoara, Timiș, Rumänien
Återbesök i Prag, Budapest och Belgrad
lördag 4 juli 2015 - Belgrad, Serbien

Eftersom Aksel fortfarande hade ont efter fotbollen i Ukraina bestämde han sig för att åka hem. Jag bestämde mig dock för att fortsätta ner till Kosovo för att på så sätt äntligen kunna säga att jag besökt alla länder i Östeuropa. För att ta mig dit bestämde jag mig för att

Fotbollssemester del 3 - Prag, det är våran stad!!!
torsdag 2 juli 2015 - Prag, Tjeckien

Jag och Aksel bestämde oss för att när vi nu hade chansen att se finalen på plats försöka ta oss till Prag och göra det. Vi tog nattåget till Krakow och fortsatte sent till Ostrava och Prag där vi anlände vid tretiden. Vi letade upp den svenska supportersamlingen där vi lyckades köpa

Fotbollssemester del 2 - Eurofan
tisdag 30 juni 2015 - Lviv, Lvivska, Ukraina

Efter att gruppspelet i U21-EM var färdigspelat rörde vi oss tillbaka till Krakow där vi lämnade tillbaka hyrbilen, släppte av Johan och mötte upp Ola och Ondra och de andra från det tjeckiska laget Slovacko för vidare färd mot Lviv. Som vanligt (det var mitt sjätte besök i Lviv) blev

Fotbollssemester del 1 - gruppspel
torsdag 25 juni 2015 - Uherské Hradiště, Tjeckien

Eftersom Johan och Ludde styrt upp det mesta med boende, fotbollsbiljetter och hyrbil handlade den här delen mest om att se till att vara på rätt ort rätt dag och heja så mycket på Sverige som möjligt för att sen försöka hitta på lite intressanta saker mitt i emellan. Förutom besök i

Tashkent
fredag 2 augusti 2013 - Tasjkent, Uzbekistan

Av någon anledning kom vårt nattåg fram redan vid halv två på natten och att leta boende vid den tiden var inte det enklaste, men vi lyckades till slut hitta nånstans att sova. När vi väl fått vårt rum knackade det på dörren och två tjejer undrade om vi ville ha sällskap. Vi avböjde

Bukhara
måndag 29 juli 2013 - Bukhara, Buchara, Uzbekistan

Här kunde besöka mängder av madrasser, sitta vid en gammal pool och dricka cola (förr i tiden badade man där för att sen dricka vattnet och få pest) och gå på disco och dansa med tjocka gubbar. Våra försök att slippa äta plov spårade ur totalt på en italiensk restaurant som inte

Khiva
lördag 27 juli 2013 - Chiva, Khwarezm, Uzbekistan

Efter alla museimisslyckanden fick vi en hel museistad som kompensation. Ganska snyggt men ack så tråkigt.

Karakalpakstan

Vi hoppade på en tredjeklassvagn (I'm a passenger in third class...) på nattåget norrut i Samarkand och fick med en gång tillsägelsen att här drickar man inte öl och frågan "Var kommer ni ifrån? Vi har aldrig sett några turister på det här tåget förut." Efter att tåget segat sig

Samarkand
tisdag 23 juli 2013 - Samarkand, Uzbekistan

Den legendariska staden Samarkand hade skimrat som en hägring vid horisonten hela resan. När vi väl anlände möttes vi av ett trevligt hotell och ett gäng rätt så häftiga blåkaklade gamla byggnader utspridda lite här och där med inget allt för intressant emellan. De gucciklädda

Dushanbe
lördag 20 juli 2013 - Dusjanbe, Karotegin, Tadzjikistan

Halvt uttorkade av bergsluften (läpparna kändes som efter flera månader av vinter) och med halvkrassliga magar och ryggar var några dagars vila i Dushanbe välbehövligt. Att det var Ramadan bidrog till extra mycket vila då alla discon visade sig vara stängda (än värre var det i Khojand,

Påsksmäll i Transylvanien

14 april 2017 - 17 april 2017

Fotbollssemester inkl Zlatans hemtrakter

17 juni 2015 - 13 juli 2015

Långtbortistan (inkl Minas Morgul)

20 juni 2013 - 2 augusti 2013

Mordor är ute och cyklar

17 juni 2012 - 9 juli 2012

Mordor cyklar genom östra Polen och Vitryssland för att spela fotbollsturnering i Lviv och sen tillbaks igen.

Laugavegur

12 juli 2012 - 23 juli 2012

Mordor tar en välbehövlig och avkopplande semester bland Islands berg och floder...

Mordor på Kaukasusturné 2011

1 juli 2011 - 21 juli 2011

Gnäääägg, pang

Wrocław

31 januari 2009 - 3 februari 2009

En visit i vintriga Wrocław med öl, tomtar och annat smått och gott.

Alla ställen jag besökt

1 januari 1985 - 1 juni 2009

Massor massor massor

Mordor på Östeuropaturné

12 juli 2009 - 7 augusti 2009

Mordors medlemmar ska komplettera sina besökta länder med delar av Östeuropa. Dessutom ska de olika ländernas utbud av öl grundligt gås igenom och betygsättas.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Thomas uppdaterar sin resa