Aloha and Mahalo

Nu ar det slut pa leken. Hawaii var ljuvligt men nu ar det dags att ta tag i studierna lite mer seriost. Sa, inget mer smuttande pa mai tais till hawaiian reggae, inga mer solnedgangar pa stranden, -no more hawaiian time. Jag befinner mig just nu i KL. Om nagra timmar flyger vi over till Kota

Forsta tiden pa universitetet
torsdag 11 februari 2010 - Honolulu, Hawaii, USA

Jag var lite nervos nar jag kom fram till Honolulu, jag visste inte direkt vart jag skulle eller hur jag skulle ta mig dit. Jag kom fram nagon gang runt lunchtid nar solen var som starkast och jag trodde att jag skulle do lite dar jag slapade pa mina ryggsackar med alldeles for mycket klader pa

Nagot som jag borde ha borjat med for langesen...
tisdag 9 februari 2010 - Honolulu, Hawaii, USA

For det borjar bli svart att komma ihag allt jag har gjort hittils. Men jag maste borja skriva ner nu for jag ar radd for att jag inte kommer att komma ihag allt det har sen. For att borja fran borjan, L A var nice. Skjukt stor stad som jag aldrig riktigt fick nagot grepp om. Men vi hade valdigt

Mot Coral Coast
söndag 6 april 2008 - Sydney, New South Wales, Australien

Firade fodelsedag i Terrigo along Central Coast. Langa strander, sol och pina coladas. :) Om en vecka aker jag till WA, Karratha. Ligger vid Coral Coast, och det enda jag riktigt vet om stallet ar att det finns manga farliga krocks dar och stora havsskoldpaddor daromkring. Har fatt ett jobb dar

mexican fiesta, manly och varldens basta choklad
tisdag 4 mars 2008 - Sydney, New South Wales, Australien

I lordags var vi ute vi Castle Hill och firade Evans twentyfirst. Mexican theme. Det var jatte trevligt, och det var kul att traffa lite nytt folk. Dom hade pyntat med chilis, kaktusar och little lights i hela tradgarden. Och det var langbord med mexikanskt kak och sangria, coronas och tequila.

vad ska man gora nar man har plockat sina paron?
torsdag 31 januari 2008 - Shepparton, Victoria, Australien

cobram ar ratt soft. staden var storre an jag forvantade mig. det finns till och med ett par krogar man kan ga ut till om man vill traffa andra backpackers. Och det finns en liten strand vid en flod dit vi blir skjutsade ibland i en gammal buss, kanns som en klassresa. visst det ar ett ganska

hey people
torsdag 10 januari 2008 - Adelaide, Adelaide, South Australia, Australien

firade nyar i melbourne. 43 grader. pjuh. fyrverkerier och jazz och dans, det var nice. resterande dagarna vandrade vi runt och larde oss om australiensk historia, om Ned Kelly som var nan slags Robin Hood som ar mest kand for att ga omkring med en hink pa huvudet.. haha. gick pa zoo och kollade

jag pallar inte mera...
torsdag 27 december 2007 - Sydney, New South Wales, Australien

...jordgubbar nu. Vi har suttit varje dag pa stranden och atit dom roda sma baren. maste bara kommentera min upptackt, att 69 personer har last mitt nast senaste inlagg. shit.. vilkar ar ni? jag ar ganska saker pa att jag inte har 69 vanner, jag tror inte ens att jag kanner 69 personer som kan

julafton
tisdag 25 december 2007 - Sydney, New South Wales, Australien

julafton! Jag vaknade tidigt tog pa mig min julklanning och oppnade nagra paket och skyndade mig ut till Bondi Beach, till Soffan. Lite champagne, vindruvor, jordgubbar, choklad och kebab rullar, julmusik pa speaker och ett lakan pa stranden. Det var nice. Senare pa dagen gick vi till Soffans

Faltstudieresa

11 januari 2010 - 25 april 2010

Faltstudier pa Hawaii och Borneo.

Grekland

28 juni 2006 - 5 juli 2006

så otroligt vackert! åkte runt på vespa runt hela ön och letade upp tomma stränder.

24 juli 2007 - 16 juni 2008

aldrig mera vinter.

central amerika

19 juni 2003 - 16 juli 2003

underbar resa. vackra stränder. skrämmande storstäder. gallo pinto. calypso musik. delfiner. sköldpaddor. krokodiler. djungel, berg, ständer. halvtrasiga bussar. vänlig och hjälpsam befolkning. härliga regn. varm sol. allt du vill.

1 februari 2007 - 6 februari 2007

Kanske världens vackraste hostel, Cats. Mysig stad och skön stämning. Alla dansar. :)

29 augusti 2006 - 4 september 2006

Storstadsliv i London med Douglas, Mark och Johanna.

7 augusti 2006 - 21 augusti 2006

två veckor kringresande i rumänien. storstad, berg, landsbyggd, strand och idyll. en mycket minnesvärd resa. tälta på stranden, dansa i månskenet. vandra bland bergen, Murfatlar pinot noir.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Molly uppdaterar sin resa