Resglad skånska!
Senast aktiv - från Skåne, Värmlands län, Sverige
Ö3 - rutiner och njut
söndag 26 januari 2020 - Ko Kut District, Trat, Thailand

Hej därhemma!Nu närmar sig vår hemresa.... Vi har två heldagar kvar och hoppas på sol, bad, massage, eldshow och god mat - Samuelsson har beställt lyxmiddag på lyxhotellet m största nuggetsen :)Senaste veckan har vi mest varit. Dock har nåt "annorlunda" gjorts i princip var dag. Jag är

Ö 3 - inte mycket att göra, men fullt upp :)
söndag 19 januari 2020 - Ko Kut District, Trat, Thailand

Hej därhemma!Jag försöker skriva lite var dag, men e drygt på mobilen som sagt, så det blir inte dagbok nu. Vill dock förmedla vad vi gjort sen vi kom till Koh Kut i tisdags, för fem dagar sen. Känns som vi varit iväg en evighet (20 dagar) och vi har 9 kvar, alla 9 på samma ställe! Blir

Ö 1 - Koh Chang - avverkad 4-10 januari
torsdag 9 januari 2020 - Ko Chang, Trat, Thailand

4eMåns valde stor frukost (stekt ägg, bacon, korv, toast, juice) å jag toast å te från Måns. Fräscht! Plus en watermelonshake åt M såklart!Gick iväg för att kolla omgivningarna. En övergiven (enligt oss) fiskrestaurang, med en fiskare i närheten. Sen ut på stora vägen. Smalt, men kan

Ö 2 - Koh Maak - avverkad 4-10 januari
tisdag 14 januari 2020 - Ko Kut District, Trat, Thailand

Igenkända! :) Skumt att vi var här för 8 år sen och de minns en! Det ser sig väldigt likt ut nu med. Men att vara här när Bibben så nyligen gått bort känns ju otroligt märkligt, läskigt, men tacksamt. Vi lärde känna varann här 2012 och hängde ihop alla 3. Åkte på båtturer,

Bangkok och Koh Chang 1-3 januari
fredag 3 januari 2020 - Ko Chang, Trat, Thailand

2 heldagar i denna otroligt intensiva, bullriga och svårkommunicerade stad gick mig nära nog på nerverna. Men som tur är kommer så mycket gott och spännande ut ur en vistelse här att man inte vill vara utan heller 😎1e januariEfter morgondopp kl 14! i lite molnigt väder (bra för vårt

Nytt år 2020 i staden med mer folk än Sverige
onsdag 1 januari 2020 - Bangkok, Thailand

Avresa Järrestad 16.35 30 dec med mamma till Ystad. Tåg till Kastrup å väldigt lång kö till "snabba"webbagagedroppen.... Måns sprang ner på toa i källaren. Å jag kände obehag så fort han inte var nära mig.....Jag fick kasta spriten då jag läst 85 istället för 150 ml.... "Mamma, har

Riktig relax blandat med myrbett.....
torsdag 26 januari 2017 - Ko Lipe, Satun, Thailand

Vi var glaasugna en dag (20e) och gick till finstället Gelatio. 300 THB ( 85 SEK.... ) jag 2 kulor å Måns 1 kula glass.... Å mitt inte ens gott, men Måns jordgubb va som båda mina i storlek och han älskade den :)21eHELA Måns är verkligen fylld m knoppar å en bunke i svanken utöver alla

Nu är det "bara" Måns och jag

Torsdsg 12e packade de andra tre ihop, vi åt frukost ihop och sen kom en packmoppe och körde dem till båten för tur Langkawi - Singapore - hem. Kändes konstigt att stå och vinka av dem vid Time to chill house och sen gå upp till bungen igen.Måns blev riktigt ledsen över att de åkte och

Langkawi -> Koh Lipe
söndag 15 januari 2017 - Thailand

Inser att min resedagbok verkligen blir dag för dag och med händelser som jag antecknar efterhand i mobilen för att inte belasta hjärnan ;) Hoppas det ändå roar nån :DForts 6e och på Langkawi:Cenangstranden igen och lunch på stammishaket och spaghetti och köttfärssås för vilken gång i

En vecka är avnjutad :)
fredag 6 januari 2017 - Langkawi, Kedah, Malaysia

Från Nyårsdagen inget stort :) Besök inne i Kuah city mall och dyr middag. Fast sen sprängdes den med det dubbla när vi åt indiskt i Cenang. Betalde 113 RM för Måns och mig - 240 kr för mat och vatten. Gott, men som 8 vanliga middagar :D2/1 Kuah -> Cenang beachFörst hittade "riktiga"

Återhämtning på tre öar

30 december 2019 - 29 januari 2020

Måns och jag lämnar regn och hårda vindar för sol, värme, bad, serverad mat :) Nyår i Bangkok, hotell med pool, marknader, tempel, SkyTrain. En vecka på Koh Chang, fyra dagar på Koh Mak för att kolla statusen på paradisön sen sist (2012) och sen två veckor på Koh Kut. Måns mål är att klättra och plocka en 🥥. Mammans mål är att införskaffa sig massa sunda och kloka vanor 💪

Vintermys i Malaysia med mera ställen :)

26 december 2016 - 12 februari 2017

För mig är Sveriges vinter utan slalomskidor på fötterna och snö precis överallt något jag verkligen har svårt att tåla. För att försäkra mig om sol, avkoppling och förbruka upp mina föräldradagar till maxbelopp, så drar jag tillsammans med Måns och de första tre veckorna också goa familjen Line, Albin och Alma till åtminstone Malaysia och Singapore. Måns och mina fyra veckor kommer troligen spenderas på Borneo, men man vet ju inte vad man får för tips när man väl är på plats. Så, vill du hänga med på lite reseäventyr är det bara att fortsätta läsa framöver :) Njut nu innan jul, God Jul, God Fortsättning, Gott Slut och Gott Nytt År! Ses live igen en bit in på 2017 <3 KramKram från backpackergänget

Första gången i Indien

29 januari 2015 - 11 februari 2015

Måns och jag drar på en charterresa till Candolim, Goa, Indien. Hade ju gärna rest två månader, men veckor är bätre än inget :) Få se hur mycket skrivande det blir, men önskar det blir lika ofta som jag önskar träna yoga där, en gång om dan....

2 månaders Livskvalitet i Thailand m Måns

23 januari 2012 - 20 mars 2012

Måns och jag smiter från det gråa o trista Sverige för att njuta av färgglada o härliga Thailand. Planen är att "bara" åka till Koh Chang o bo där o softa i 2 månader, men vi kanske tar lite småturer till öarna runtomkring. Å risken är stor att det blir lite shopping i Bangkok på vägen hem ;)

AU/NZ med rosa bussarna

29 november 2009 - 1 februari 2010

http://www.rosabussarna.com/publish/Softadmin.aspx?id=3&JourneyId=73 Typ...

Multiaktiviteter på Korsika!

24 juli 2009 - 8 augusti 2009

Äventyr m Malla m en vecka m UCPA där det blir havskajak, mountainbike o vandring. Därefter vin, dykning o slappning en vecka. Looking soooo much forward to it! Blir bra uppmjukning inför Australien o Nya Zeeland tror jag, iaf fysträningen...!

Australien och Nya Zeeland - I'm on my way!

29 november 2009 - 2 februari 2010

Min efterlängtade tripp till Australien och Nya Zeeland är bokad! Nio veckors rundresande med Rosa Bussarna (fast vi får vanliga turistbussar :-( Slappa, sola, bada, titta, känna, dyka, surfa, glida m m...

Jorden runt på 75 dagar

18 december 2006 - 19 december 2006

Martins o min Jorden-runt-resa där det ska bli MYCKET slappa, läsa böcker, lyssna på vågorna o delfinernas sång - ja, drömresan helt enkelt!!! :-) 2006-12-18 till 2007-03-02

Relaxvecka Italien eller Kroatien :-)

17 september 2006 - 24 september 2006

Min försenade sommarsemester blir en ospecad resa, så pass att jag inte ens vet vilket land jag hamnar i!!

Weekend i Rom

23 februari 2006 - 26 februari 2006

Vi måste ut o resa!!! Så Malla bokade Barcelona som resebyrån inte kunde bekräfta åt oss (synd för bror Jojje är där nu) så det blev Rom istället!

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Mize uppdaterar sin resa