Är en 27 årig läkarstudent som snart är inne på de sista året av mina studier. Har under min utbildning passar på att åka ut och ser värden och olika länders sjukvård så långt långt det går. När det kommer till resande så tycker jag om att se den lokala kulturen, smaka på den lokala maten och uppleva landet i sin helhet. Men tycker också om att när läget är sådant bara ligga på en strand och ta del lugnt med ett kalt glas vin vid min sida och en skön bok i handen.
hemstad Västerås, Västmanlands län, Sverige
Senast aktiv - från Bryssel, Ixelles, Belgien
Amsterdam
måndag 23 juni 2014 - Amsterdam, Noord-Holland, Nederländerna

Då var det då dags för vår första utflykt till en större stad under denna semester. Nattens sömn var god och vi var båda utvilade, även om vi vaknade av att familjen vi bor hos var uppe och gjorde sig iordning lite innan oss. Frukosten var därefter mycket trevlig, även om vi båda har

Bandholm – Oosteinde (Roodeschool)
lördag 21 juni 2014 - Oostende, Flanders, Belgien

Pigga och utvilade vaknar vi till en ny morgon. Med en stadig och god hotellfrukost i magen var det dags för lite bilåkande igen. Denna dag började Ellinor med att köra till färjan över till Tyskland. Att köpa biljett och åka på färjan gick smidigare än vi hade trott och snart fortsatte

Västerås till Bandholm.
fredag 20 juni 2014 - Bandholm, Region Själland, Danmark

Då var det dags, vår första gemensamma bilsemester. Bilen är efter inte allt för mycket stök under gårdagkvällen packad och vi är utvilade för att påbörja vår resa. Tanken med dagen är en lång etapp i bilen för att ta oss ner i Europa, eller i alla fall ta oss till Danmark. Resan

Doha
torsdag 16 januari 2014 - Doha, Qatar

Om man ska vara strikt så börjar ju dagen när klockan slår över från 23.59 till 00.00 vilket innebär att vi idag började vår dag med att fortsätta titta på film på läsplattan i väntan på att vi skulle få checka in vårt bagage inför resan till Doha. Efter att ha skrattat lite under

Blommor och tyg
tisdag 14 januari 2014 - Bangalore, Karnataka, Indien

En skön säng kan verkligen göra underverk. Efter en skön natts sömn var det dags för vår första frukost på St Marks. Får väl börja med att säga att även så här efter lite mer än två veckor är jag fortfarande ovan vid att någon öppnar dörren åt mig. Tillbaka till frukosten så

Bröllopsdagen!
söndag 12 januari 2014 - Bangalore, Karnataka, Indien

Klockan ringer, egentligen är detta onödigt då vi ändå inte sovit på mer än en timma pga ljud från korridoren utanför, och vi rör oss mot badrummet. Dags att göra oss i ordning och sedan gå till Coffee Day för en snabb frukost innan Ellinor ska iväg och ordnas inför sin roll som

Shopping, bostadsbyte och middag.
fredag 10 januari 2014 - Bangalore, Karnataka, Indien

Efter gårdagens resa så var det skönt med en natts sömn. Vårt hotell hade en skön säng med madrass som var relativt lik europeiska madrasser när det kommer till hårdhet, något som är skönare än man tror efter nästan en vecka på stenhårda madrasser. Annars var vårt hotell i natt

Fågelskådning och promenad
onsdag 8 januari 2014 - Mudumalai, Tamil Nadu, Indien

Efter gårdagens tidiga morgon var det nu dags för sovmorgon. I alla fall var tanken så tills jag fick upp ögonen för en fågelskådningstur som utgick från huvudbyggnaden vid kl 7.00. Tillsammans med den österrikiska mannen vi var på safari med under gårdagen och en guide gick jag runt på

Solnedgången
måndag 6 januari 2014 - Mudumalai, Tamil Nadu, Indien

Efter gårdagens äventyr med te- och kaffeodlingsbesök tyckte vi att vi idag kunde passa på att ta det lugnt. Vi gick därför sakta ner till frukosten och njöt lite extra av vår frukostbuffé. Efter frukosten gick vi tillbaka till vårt rum/hydda. Vid en närmare beskrivning så är vårt

Bil, Bil och Backar
lördag 4 januari 2014 - Udhagamandalam, Tamil Nadu, Indien

Det finns visst vissa fördelar med att bo på ett femstjärnigt hotell här i Indien, i alla fall om man gillar stora frukostar med mycket att välja på. Dagens frukostbuffé var i stort oöverskådlig och allt såg intressant ut. Vi såg till att förse oss med några väl valda rätter och

Lissabon och Madeira

15 november 2014 - 28 november 2014

En liten portugusisk höstresa. Första stoppet är Lissabon, dit även Mickes mamma följer med, under några dagar. Därefter flyger vi vidare mot Funchal för avkoppling och god mat under knappa veckan. Sedan lämnar vi den gröna ön i havet för ytterligare några dagar i Lissabon innan vi återvänder hem. :)

20 juni 2014 - 5 juli 2014

Bilsemester genom Danmark, Tyskland, Holland, Belgien och lite norra Frankrike.

Reykjavik och New York

23 november 2013 - 1 december 2013

Resa till New York med mamma

28 december 2013 - 19 januari 2014

Micke och jag far till Indien för att vara med och fira Nalini & Jim som gifter sig. Utöver de redan inplanerade ceremonierna hoppas vi kunna resa runt och turista litegrann :) På väg hem kör vi en stopover på 3 dagar i Doha.

Semester 2013

21 juni 2013 - 16 juli 2013

Robert och jag ska upptäcka USA.

AT-resa

12 juni 2013 - 16 juni 2013

Resa med AT-gruppen till Åland.

21 april 2013 - 5 maj 2013

Åker till Miami/Florida tillsamman med en arbetskamrat för några dagars ledig samt ATLS kurs.

The Seychelles!

19 januari 2013 - 16 februari 2013

Vi tar tillfället i akt och passar på att genomföra en av våra drömresor innan Micke börjar sin AT. Resan är bokad och betald (via Kenzan Tours). Den planerade resrutten är att med Ethiopian Airlines, via mellanlandning i Addis, ta oss söderut och landa på Seychellernas huvudö Mahé. De första nätterna ska sedan spenderas på den lilla ön Cerf, srax öster om Mahé. Här sägs det finnas fina snorklingsmöjligheter och ön ligger i en marin nationalpark. Nästa stopp är ön Praslin, där den berömda Coco de Mer-nöten växer. Efter vistelsen på Praslin är planen att ta båten till den mindre ön La Digue, för att besöka skimrande stränder, cykla i sakta mak runt ön samt besöka vaniljplantage. Nästa stopp Bird Island några dagar, innan färd till stora ön Mae. På Mahé vill vi utforska ön med bil :) Eftersom Ethiopian ställde in vårt flyg ner stannar vi istället 2 nätter längre på Mahé i slutet av resan.

NYC och Reykjavik

17 november 2012 - 28 november 2012

Vi tar en tur västerut; en vecka i storstaden New York (förhoppningsvis minus stormen Sandy) med en tredagars stopover på Island på hemvägen.

En vecka i Dubai

13 januari 2012 - 21 januari 2012

Då var termin 10 slut för min del. Tentan är skriven och resultatet på bildtentamen är inkommet och poängen räknade. Nu är det dags att utnyttja sin lediga vecka. Och vad blir då bättre än en resa till Dubai tillsammans med flickvännen och framtida sambon?

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Mikael uppdaterar sin resa