Från backpackers till flashpackers
tisdag 2 juli 2013 - Miami, Florida, USA

Sen uppdatering av text jag skrev sista dagen 28 maj: Efter en bra vecka i Miami sitter vi nu och väntar på flyget hemöver. Lite vemodigt, men med många minnen och upplevelser i bagaget. Sista veckan gick jättefort och vi bodde på ett mysigt hostel där vi träffade många nya vänner,

Som ett vykort!
tisdag 21 maj 2013 - Belize City, Belize

Ja, tiden rusar iväg när man har semester! Vi har verkligen haft några sköna veckor och det har inte alls varit så inspirerande att sätta sig vid datorn och skriva. Sista dagarna på Caye Caulker var härliga! Chilla dagar med mycket sol och bad. Använde poolen en hel del och bara njöt av

Karibiska Skönhet!
tisdag 7 maj 2013 - Caye Caulker, Belize

Efter buss, landsbyte och en båttur kom vi till Belize och ön Caye Caulker. Vackert! Barriärrevet mötte oss och det turkosa vattnet vi längtat efter! Det är en chill, liten ö, som uppfyller våra semesterdrömmar: Lugn, sol, hav och ett stilla liv, vad mer kan man begära? Vi har nu varit

Morgonfågel

Det är otroligt hur mycket ljud som kan komma ur fåglarnas späda kroppar. För att inte tala om andra djur. Varenda morgon hittills har jag vaknat av naturen, det verkar vara vårt tema: tidiga mornar, på denna resa. Jag skyller fortfarande på jetlagen ;) Tidiga mornar och rejäla

Guate

Antigua är en jättemysig stad med kullerstensgator och mysiga kafeer. De har en egen Central Park och precis som i New York står det uppradat hästar längs sidorna av parken så man kan ta sig en tur om man vill. Skillnaden är bara att den här Central Park är typ 200x200 m och man får ta

Från City till Beach
måndag 22 april 2013 - El Salvador

Ja, efter hotellnatten i Miami gick äntligen vårt flyg morgonen efter. Framme i Guatemala City hittade vi vårt hostel som vi förbokat, och snäll som dom var bortsåg dom från den första natten vi missat där och behövde bara betala för de två nätter vi faktiskt bodde. Fick ett

Backpackerlife!
onsdag 17 april 2013 - Miami, Florida, USA

Sååå, var ska jag börja? Vi började planera denna resa i början av året, och allt klaffade in så bra och tiden bara kom närmare och närmare 16 april. Tills ungefär två veckor innan, då det började bli lite ovisst om vi överhuvudtaget skulle ta oss iväg. Utan att gå in på alla

Sista delen...
söndag 18 december 2011 - Strömsund SV, Jämtlands län, Sverige

Men oj då! Så tiden kan rinna iväg! Sista veckorna av vår resa har gått svindlande fort, men för att få ordning på historien så börjar vi i Hanoi... Ännu en stor moppestad med galen trafik och gator som knappt gick passera. Något som var väldigt originellt var shoppinggatorna. Det var

Vietnam....
söndag 27 november 2011 - Chiang Mai, Chiang Mai, Thailand

Hej Folkens! Detta är skrivet några dagar sedan, men jag publicerar det nu när vi äntligen har internet igen! Kommer komma ännu mera update snart så vi hamnar i nutid igen ;) Hanoi, Vietnam, 24 november 2011.... Då har tiden än en gång runnit iväg och nu har vi snart bara 3v kvar av

Kambodja
torsdag 10 november 2011 - Phnom Penh, Phnom Penh, Kambodja

Här kommer den utlovade fortsättningen så jag kommer ikapp verkligheten! Måste tillägga att i skrivandets stund ligger jag i en grymt skön korgstol á soffmodell på en veranda på tredje våningen på vårat ”Sunday Guesthouse”. Det spelas nån rofylld musik här bredvid och mopparna

Centralamerika

15 april 2013 - 29 maj 2013

En rundresa på 6 veckor med sol, bad och massa äventyr i den norra delen av centralamerika. Vi passar även på att stanna till i Miami en vecka innan vi beger oss tillbaka till Sverige.

Centralamerika 2013 (Louise)

15 april 2013 - 29 maj 2013

5 veckor i norra delarna av Centralamerika med start i Guatemala och 1 Grande Finale vecka i Miami. Here we go! Med Bästa Kristina såklart!

På vift i Asien

11 oktober 2011 - 16 december 2011

Då var det äntligen dags för mig och Louise att bege oss mot varmare breddgrader. 2 välförtjänta månader i sydostasien. :)

Gamla resor

1 januari 2000 - 2 januari 2000

Här har jag bara lagt in vilka länder jag varit till på gamla tidigare resor så dom syns på kartan=)

Asien 2011

11 oktober 2011 - 16 december 2011

Backpackingäventyr i Asien med Kristina. Ska bli ett oförglömligt äventyr!!

Att Slita på Hitra

11 oktober 2009 - 30 september 2011

Äventyr i vackra grannlandet med de trevliga människorna, underbara naturen och....cashen som inte går fånga i Sverige lika fort!! Mål: nya människor, nya upplevelser och massa pengar till ny långresa.

Australien & Nya Zeeland

21 januari 2008 - 4 april 2008

Min och Jennys resa i Austalien och Nya Zeeland. Vi har de första 6 veckorna att ta oss från Melborne till Cairns och sedan flyger vi över till Nya Zeeland och tillbingar sista månaden där. Mycket ska upplevas!

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Louise uppdaterar sin resa