Muckle´s Calgary
tisdag 24 september 2013 - Calgary, Alberta, Kanada

Anlände igår kväll till Calgary, här ska jag besöka Verna & Ken Muckle, Verna är min fars kusin. Senare idag ska det visst vankas kanadensisk barbecue då också sysslingar kommer. Fortsätter på torsdag till Vancouver.

Jasper Nationalpark
måndag 23 september 2013 - Jasper, Alberta, Kanada

Otroligt vackert, men ganska taskigt väder... Ska tydligen vimla av svartbjörn, grizzlys, Moose, mm mm. Har bara sett ekorrar :) Det är ju lite off-season så djuren har förmodligen semester.. Åkte dock upp med linbana uppför Whistler mountain, kallt som satan men otrolig utsikt.

Winnipeg - Brandon-Drumheller-Spruce Grove
fredag 20 september 2013 - Spruce Grove, Alberta, Kanada

Landade igår kväll i Spruce Grove, Alberta hemma hos Maurice och Donna. Vi startade från Winnipeg i förrgår och har nu kört 155 mil genom Manitoba, Saskatchewan och Alberta. Stannat i Drumheller och sett ett mycket underligt landskap där erosionen gjort sitt jobb. Vad man annars kan säga om

Winnipeg
måndag 16 september 2013 - Winnipeg, Manitoba, Kanada

Sightseeing i Winnipeg...bor hos syssling Hart Brown. Vidare mot Edmonton imorgon. Laddar upp bilder naer jag kommer dit...detta aer skrivet m h a Harts Macbook...

Lac du Bonnet
söndag 15 september 2013 - Lac du Bonnet, Manitoba, Kanada

Så där ja...äntligen lite kontakt med omvärlden. Bor på en camping i en liten husbil precis i utkanten av LdB Det funkar fint. Kanonväder. Igår var vi på den plats där farmors mor m familj bodde. Numera sportflygfält och pontonflyg för jakt & fiske norröver. Precis intill bor nu ett par

Canada - Winnipeg to Vancouver

13 september 2013 - 28 september 2013

A journey to meet my canadian relatives and to see the place where my great grandmother lived. En resa för att träffa mina kanadensiska släktingar och besöka den plats där min farmors mor levde och verkade.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Lars-Ove uppdaterar sin resa