Förflyttad till annan blogg!
torsdag 20 oktober 2011 - Gislaved Ö, Jönköpings län, Sverige

Hejsan hoppsan! Så exakt en vecka kvar tills jag åker till Indien, spännande! Just nu är det väldigt mycket som ska förberedas och det känns inte riktigt som att tiden räcker till.. Men men, det löser sig nog i slutändan. JO, jag kommer alltså inte längre att skriva här på

Nytt äventyr
fredag 15 juli 2011 - Gislaved Ö, Jönköpings län, Sverige

Då var det dags för nästa äventyr :) Det var längesedan man skrev här - inte för att livet varit händelselöst eller utan resor, utan snarare pga. dåligt minne av att jag ens hade en resdagbok. Sitter nu på jobbet (Elkedjan) och har otroligt roligt åt mina tidigare inlägg från

Sista dagen...
lördag 30 maj 2009 - Bali, Indonesien

Ja da var snart den sista dagen pa en tre veckors semester slut, det har gatt otroligt fort, lite for fort. Trakigt att vi kom pa att vi skulle surfa i slutet av denna vecka da vi tyckte det va hur kul som helst och hade dessutom en lektion idag. Onskar vi hade haft mer tid till det. Idag gick det

Surfing
torsdag 28 maj 2009 - Bali, Indonesien

Ja hej igen. Igar testade vi pa surfing, hade skrivit upp oss pa en halvdagskurs .. Shit vad roligt det va! En timmes teori och sen 2 timmar i vattnet! Det var verkligen hur kul som helst, och hur svart som helst. Oliver var skit duktigt och kom tva i gruppen nar vi hade tavling, men jag daremot

Hejsan!
söndag 24 maj 2009 - Bali, Indonesien

Hejsan alla glada! Nu ar resdagboken aterupplivad fran de doda och jag har for er som inte redan visste spenderat 2 veckor pa Bali nu, och en helg i Kuala Lumpur! En vecka kvar och nu har vi flyttat fran Nusa Dua in till Kuta for att spendera den sist veckan om mojligt lite billigare an de tva

Den näst sista lördagen...

Jaa en lugn helg har jag framför mig, den näst sista här i Lauterbourg... Nästa helg kommer mor och far, och resan på väg hem till Sverige (som jag egentligen inte saknar) och Anderstorp tar sin början. Min näst sista lördag här på Rue du Faubourg i Lauterbourg, Frankrike har handlat

Uppdatering

Ja en liten uppdatering såhär på en fransk snöig tisdags eftermiddag... Det händer inte mer än vanligt här nere, vakna, frukost, leka, lunch, leka, sova middag och sen leka lite till tills föräldrarna kommer hem! Men nyheten jag har att berätta är att mina otroligt snälla föräldrar

Förlåt.

Okej, förlåt.. Det var alldeles för längesedan jag uppdaterade här, och om jag inte kommer ihåg allt fel så lovade jag dessutom sist att lägga upp bilder, vilket jag inte gjort. Skäms! Men det finns ingen ork till att lägga upp bilder, ni ska få se alla bilder sen när jag kommer hem!

Lugnt igen, längtar till julen...

Så nu har veckorna med Oliver passerat och har landat i verkligheten igen.... Mycket roligare att vara med Lucie när någon annan är med och leker, dessutom är Oliven väldigt bra på det! Vi har badat, varit i Strasbourg på den kända julmarknaden och busat, vädret har varit dåligt... I

Schweiz :)
tisdag 25 november 2008 - Engelberg, Obwalden, Schweiz

Japp, nu har jag min första arbetsdag igen efter en otroligt mysig semester :) Vi har spenderat en vecka i Olivers stuga i Grafenort i Schweiz och så himla fint och mysigt var det. När vi kom fram till stugan (eller ja huset) så var det grönt på marken, och vitt runtomkring på bergen. När

University of Ottawa

1 januari 2012 - 30 juni 2012

Med Indien i färskt minne så bär det av till Ottawa, Kanada, för en termin utbytesstudier vid University of Ottawa. Statsvetenskap och antropologi väntar (kanske lite festligheter också, vem vet?)... Spännande!

Fältstudie, Indien

27 oktober 2011 - 23 december 2011

Japp, SIDA har beslutat att ge mig pengar (!) så att jag kan utforska världen lite till. Ja kanske inte riktigt, men till Indien bär det av för en liten fältstudie inför C-uppsatsen. Operation Smile, sjuka barn, friska barn, indisk kultur, semester (?) och massor roliga äventyr samt erfarenheter väntar!

Bali :)

10 maj 2009 - 31 maj 2009

Äntligen dax för lite sol, bad och äventyr med Oliver! Ska bli så skönt att komma iväg, ett litet stopp i Kuala Lumpur (Malaysia) och sedan bär det av mot Bali (Indonesien), i tre veckor.... Can't wait!

Au-pair, Frankrike

29 augusti 2008 - 31 januari 2009

Då var det dags att resa ut och passa lilla Lucie i en liten by strax utanför Strasbourg i Frankrike. Resans längd är ännu inte bestämd men som längst stannar jag ett år. En liten nödlösning samtidigt som jag funderar på vad jag egentligen vill göra i resten av mitt liv! Nu kör vi...

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Louise uppdaterar sin resa