Hemresa
måndag 1 mars 2010 - Bangkok, Thailand

Sitter pa Khao san Road nu och vantar pa att ta taxi ut till flygplatsen om nagra timmar. Har varit och shoppat lite men det ar sa varmt sa man orkar inte riktigt.. Kanns bra att lamna alla forsaljare som gasar och skriker efter en hela tiden hahha.. Ska ta en sista Pad thai innan de jobbiga

cu chi tunnlarna
söndag 28 februari 2010 - Ho Chi Minh-staden, Vietnam

Krigsmuseumet var otackt att ga p men intressant. Man inser att man har det ratt bra anda.. Dagen efter sa akte vi till cu chi tunnels pa en dagstur och det var valdigt intressant. Se hur dom bott i tunnlar under jorden i manga ar helt sjukt. Hakan gick in dar men jag vagade inte, radd for

mekong deltat
torsdag 25 februari 2010 - Ho Chi Minh-staden, Vietnam

Nu har vi varit pa en tour pa mekongfloden. Vi har fatt akt bat och sett nagra oar och hur dom levde dar. Aven hur man tillverkar godis och nudlar. Det var faktiskt intressant att se hur dom lever och hur dom klarar sig p ingenting, det var verkligen fattigt p vissa stallen. Var harligt att kunna

Standby flyg till HCMC
måndag 22 februari 2010 - Phu Quoc, Kien Giang, Vietnam

Nu har vi varit p den vackra on Phu quoc som var helt underbar. Det var ett valdigt lugnt stalle som man bara solade och at god mat p. Vi tankte stanna ett par dagar och bara vila men nar vi skulle boka tillbakaresan sa var det fullbokat en vecka framat sa vi fick lite panik men vi var ju anda i

Sihanoukville
tisdag 16 februari 2010 - Krong Preah Sihanouk, Kambodja

Antligen ligga pa stranden efter flygit runt i stader en tid. Vi ville ha en bungalow vid stranden men allt var fullt pga nyaret som hela asien firar sa vi fick ta ett rum som var dyrt men vad gora. Jattemysiga barer p stranden och fint vatten sa jag var nojd. Hakan hyrde moppe hela dagen och fick

Phnom Penh
tisdag 16 februari 2010 - Phnom Penh, Phnom Penh, Kambodja

Borjade med att kliva pa fel speedboat sa vi skulle komma helt at helvete men det loste sig. Nar vi kom iland sa var vi trotta s vi tog bara en tuk tuk gubbe som korde oss till phnom penhs backpackergata. Tror vi fick det ackligaste rummet i stan, varre en ett fangelse men vi tog det anda och det

Siem Reap
tisdag 16 februari 2010 - Siem Reap, Kambodja

Nu har vi varit lata och inte skrivit p ett tag men internet ar inte det basta och lagga in kort tar san tid sa det skiter vi i for tillfallet. Har varit i Siam Riep och sett ankor wat som var helt maktigt. Hakan har bajsat och spytt ett dygn. Vi stannade kvar i nagra dagar for staden var

Tubing
söndag 7 februari 2010 - Vang Vieng, Laos

Efter har rest i minst 13 timmar ifran Bangkok och sen statt vi gransen for visum sa var vi antligen i Laos huvudstad Vientiene. Vi fixade ett rum o hyrde cyklar och kollade laget. Ut och kakade middag men annars valdigt lungt. For att vara huvudstad sa var det valdigt lungt maste jag saga. Vi

Khao san road
fredag 5 februari 2010 - Bangkok, Thailand

Nu ar vi framme i thailand. Bor pa Khao san rd men ska aka med bussen till Laos ikvall tankte aka tag men dom var fullbokad i 2 dagar. Forsta kvallen vi kom la vi ribban hogt o korde en tokfest hela natten for att fira resan, skapligt bakis dagen darpa darav en extra natt har. Hakan fick kora tuk

Asien

2 februari 2010 - 2 mars 2010

Ryggsäck, hängmatta och dålig mage!

tågluff östeuropa o roskilde

15 juni 2008 - 8 juli 2008

Våra planer är att slappa, festa, vara kulturell. fotbolls-EM, festival, koncentrationsläger, joddla i läderhausen, mm