Kampot, Kambodja
lördag 8 februari 2014 - Krong Kampot, Kampot Province, Kambodja

Resdagbok KAMPOT! …..Så Koh Rong var ju rena paradiset, men hur vackert det än är med turkost vatten, kritvita stränder, kokospalmer & allt annat ett klassiskt paradis innebär, så trivs jag ändå bättre vart jag är nu. Vi har nu tagit oss tillbaka till fastlandet och vidare upp till

Koh Rong!
fredag 31 januari 2014 - Krong Preah Sihanouk, Kambodja

Sådär ja! Då har man hamnat i paradiset, eller Koh Rong som lokalbefolkningen kallar det. Aldrig varit med om något så vackert ställe som detta. Det är verkligen vackrare än alla vykortsbilder jag sett. Bodde 3 nätter på andra sidan ön, Long beach 5,5km lång strand med vårt lilla

Da Lat

Oh älskade Da Lat vart ska jag börja beskriva hur underbar du är! Tänk er södra Europa, franska alperna i juni, fast i Asien! Fransmännen bodde här innan andra världskriget och satte sin prägel på denna fantastiska bergsstad mitt i inlandet i Vietnam. ca 2000m över havet mitt i en

Ho Chi min city & Mui Ne

Var ett tag sedan jag skrev nu, men sist skrev jag att vi skulle gå ut och köpa oss en tärning som skulle ta alla jobbiga beslut för oss. Det gjorde vi och vi slog om att köpa en regnjacka och trotsa regnet i Malaysia eller om vi skulle åka någon annanstans. Det blev till att lämna landet

Kuala Lumpur!

Mitt i Chinatown bland kinalyktor, rök från diverse saker med diverse lukter, försäljare som är din bästa vän, slaktare som står och styckar, tusentals människor som irrar runt, fruktstånd med alla mina favoritfrukter, massvis med små matstånd som säljer saker du inte ens kan uttala &

Singapore del 2

Som sagt Singapore är en väldigt speciell stad.I centrum tar man sig runt genom att gå genom köpcentrum(!) som är sammankopplade med broar & tunnelbanor som ett enda stort spindelnät över centrala Singapore. De är så stora så man ordagrant går vilse och inte hittar ut. Vi tog

Från djungel till storstad
lördag 28 december 2013 - Singapore, Singapore

Dagen före dopparedagen drog jag, Robert, Lippa, Tanny, Victoria ut i djungeln med vår lilla Mowglipojk Dam & hans hund som guide. Vi var beredda på en ordentlig tur med klättring och flås, men vi hade inte räknat med att vi skulle få slå oss fram med machete för att kunna ta oss genom

Koh Lanta!!
söndag 22 december 2013 - Ko Lanta Yai, Krabi, Thailand

Vi är just nu tillbaka på platsen jag & Robert träffades på för 4 år sedan. Platsen som vände upp och ner på mitt liv och gav en hopp för framtiden! Det är även platsen där jag äntligen får träffa min underbara Lippa som jag inte träffar ens i närheten av tillräckligt i Sverige.

Vi har hittat vår nya favorit ö!
onsdag 11 december 2013 - Ko Phayam, Ranong, Thailand

Vi har nu tagit oss ifrån charterträsket Hua Hin och efter en 7 timmars bussresa i en VIP buss (totalt 24 säten i hela bussen och utfällbara benstöd, AC, vatten, snacks & mat)140kr! Man åkte som en kung! Vi checkade ut från vårt rum i Hua hin kl. 9.30 på morgonen och trodde vi skulle ta

Bangkok - Hua Hin
måndag 2 december 2013 - Hua Hin, Prachuap Khirikhan, Thailand

Det tog oss inte mer än 24 timmar efter vi landat i Bangkok tills diskussionen om hur vi skulle göra för att kunna flytta ner hit! Trots allt kaos, all trafik och alla som vill lura en på pengar, så känns det helt rätt att vara tillbaka i den pulserande storstaden Bangkok! Det blev tre

93 Dagar av solsken

27 november 2013 - 26 februari 2014

Flygbiljett bokad till Bangkok. Landvägen ner till Krabi för sol & bad, sen vidare med flyg ner till Singapore. Nyårsafton firas antingen i Singapore eller att vi tar oss vidare upp till Kuala Lumpur, Malaysia. Sen ska Malaysia utforskas med Cameron Highlands, Taman Negara, Penang..... Sista månaden av vår resa är ännu inte planerad utan vi får se vart impulsiviteten tar oss! :D

Thailand-Malaysia-Filippinerna

1 januari 2011 - 28 februari 2011

Thailand: Koh Lanta Koh Tao Krabi Malaysia: Kuala lumpur Filippinerna: Manila Palawan

26 december 2009 - 28 januari 2010

En underbar resa till Koh Lanta där man latade sig på stranden hela dagarna eller så kunde man hyra en egen longtailbåt för några hundra o öluffa eller som vi, bara glida runt o bada från båten. Ett måste! Äntligen fick jag vara i djungeln med orangutangerna på Sepilok Rehabiliteringscenter! Var även i Sandakan, och det var inte någon höjdare. Kineser Överallt och man kände inte av något inhemskt alls. Sen var vi i djungeln o levde i enkla hyddor och åkte runt i Borneos största flod och fick se vilda apor o fåglar m.m Underbart!

20 december 2008 - 8 januari 2009

Sol o bad på Langkawi o sen tre dagar shopping i huvudstaden Kuala Lumpur.

22 december 2006 - 7 januari 2007

2 veckor i underbara Goa där varje strand är unik o sköna kor överallt :)

1 oktober 1999 - 14 oktober 1999

Första resan till Asien!

Inga foton

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Therese uppdaterar sin resa