[b]Hallå där![/b] Två backpacker resor. En i Kina och south east Asia och en jorden runt! Nu blir det mer Europa resor några år framöver tills döttrarna blivit lite äldre. /Lojs & Räki
hemstad Stockholm, Stockholms län, Sverige
Siam Reap & Angkor wat
fredag 14 januari 2011 - Siem Reap, Kambodja

Hej!Da var vi ater i Thailand igen, Bangkok narmare bestamt.I Ho chiminh city blev det mest att strosa runt och kika pa vad staden hade att erbjuda, det blev en del shopping pa den lokala marknaden ocksa! Vi bodde pa ett jatte mysigt stalle, inne i en grand dar alla lokalbor bodde runt omkring

Rhodos
fredag 27 april 2018 - Kolympia, Egeo, Grekland

Det blir inte alltid som man tänker sig. Grekland är ett av mina absoluta favorit länder. Denna resa skulle vi visa våra två döttra landet & det är vår minstings första resa. En dag fick vi med bad, sol och lek.Först blev jag kräksjuk i ca ett dygn sedan drabbades lill tjejen. På

New York
torsdag 17 maj 2012 - New York, USA

Nu sitter vi på hotell rummet, bara några timmar innan flyget hem till Sverige lyfter!! NYC är en galen stad, med bara nio miljoner bara på Manhattan är vi överens om attd et är väldigt väldigt trångt! Dagen vi checkade in på tog vi det bara lungt & strosade runt. På söndagen tog vi

Las Vegas
lördag 12 maj 2012 - New York, USA

Ni får ändå en kort resumé av våra tre helt galna, underbara, svin varma (ca39-40 grader C) & trivsamma dagar! Efter en lång prommenad på flygplatsen för att få vårt bagage, tog vi oss till hotellet som låg mitt på The strip. Min gamla klasskompis Björn råkade också vara i Vegas

Vegas baby
fredag 11 maj 2012 - Las Vegas, Las Vegas, Nevada, USA

What happens in Vegas, stays in Vegas...................

San Francisco
tisdag 8 maj 2012 - San Francisco, Kalifornien, USA

Ja staden har nog visat sig fran alla sina sidor. Allt fran se en tjej bli ranad, en naken man med cowboy hatt akandes pa inlines, staderskan som sprutat klor pa min nya kavaj sa den flackvis blekts, till underbart vader, fina komplimanger (ex som att jag liknande prinsessan Jasmine i Aladdin),

Roadtrip (L.A-San francisco)
onsdag 2 maj 2012 - Napa, Kalifornien, USA

Vi sitter har i Nappa Valley, dricker vin, ater kex, ost & oliver fran trakten. Det ingick visst i priset, sa vi passar pa att skriva om var lilla roadtrip eftersom den nar sitt slut imorgon. Men vi borjar fran borjan! Nar vi kom till biluthyrninsgfirman sa fanns det inga bilar tillgangliga, sa

Los Angeles
lördag 28 april 2012 - Los Angeles, Kalifornien, USA

Ibland sa verkligen man hatar dagens teknik, hade precis skrivit en mindre novell har och sa lagger natet av.... Det kanns forvirrande att fardas i tiden, innan USA lag vi tolv timmar fore, nu ligger vi ca nio timmar efter Sverige. Men var jetlag har antligen borjat slappa och vi borjar fa en

Fiji
lördag 21 april 2012 - Nadi, Västra divisionen, Fiji

Bula bula bula!! Vi landade pa Nadis flygplats den 10 april, vadret var som vi hade vantat oss; det regnade.... Vi sov en natt i Nadi innan vi for ut i ovarlden. Redan pa morgonen andra dagen sa sken solen och himlen var bla! Vi tog en speedboat ut till Mana island. Faktist sa har vi bara

Frans Josef, Nelson, Wellington, Taupo & Auckland
söndag 8 april 2012 - Auckland, Nya Zeeland

God kvall och glad pask! I Frans Josef gjorde vi det enda som gick att gora det (bestod bokstavligen bara av ca tio hus), vi vandrade pa Frans Josef Glaciar. Var en helt grym heldags vandring, pa kvallen badade vi i en varm kalla av vatten fran glasiaren! Vi tog bussen upp till Nelson, dar akta

Cypern

22 april 2019 - 29 april 2019

Cypern med familjen & goda vänner!

London

19 januari 2019 - 21 januari 2019

Ett år äldre, ett år klokare och ett land till! London bjöd på strålande sol och plusgrader!

Rhodos

21 april 2018 - 30 april 2018

Aegean park by Atlantica

HoneymoonS!!

31 januari 2012 - 18 maj 2012

China & southeast asia

27 september 2010 - 24 januari 2011

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Louise uppdaterar sin resa