Fullmoon Party!
onsdag 28 november 2012 - Ko Pha-ngan, Surat Thani, Thailand

Fran Koh Tao tog vi kanske den varsta batresan hittills. Usch vad baten var overbelastad och det stormade pa havet! Men vi kom fram helskinnade till ett regnigt Koh Phangan. Det tog ett tag att komma fram till hotellet men nar vi val kom fram sa kanndes det valdigt skont! Vi var pa Koh Phangan i 4

Koh Tao
lördag 24 november 2012 - Ko Tao, Surat Thani, Thailand

Vi bestämde oss för att resa till Krabi från Koh Lipe så vi tog speedboat och buss dit. Det regnade hela vägen dit så väl framme bestämde vi oss för att åka direkt till Koh Tao. Det innebar två timmar med buss och sen nattbåt i åtta timmar till ön. Vi låg som sillar på

Koh Lipe
måndag 19 november 2012 - Ko Lipe, Satun, Thailand

Efter 4 fina dagar på Koh Lanta tog vi speeadboat ner till Koh Lipe, en liten ö nära Malaysia. Lisa har varit där innan så vi hittade ganska snart en resort precis vid stranden där vi kunde hyra en bungalow till ett bra pris. Andra dagen hittade vi vår vän Peter som vi träffade på Koh

Moppe
torsdag 15 november 2012 - Ko Lanta Noi, Krabi, Thailand

I tisdags tog vi båten från Phi Phi till Koh Lanta, ön som vi egentligen inte visste så mycket om sedan innan. Vi checkade in på en fin resort precis vid havet och redan första dagen hyrde vi moppe för att undersöka ön. Linda körde och Lisa satt bakom. Helt fantastiskt var det! Koh Lanta

Phi Phi Islands
måndag 12 november 2012 - Ao Nang, Krabi, Thailand

Nu har vi varit på Phi Phi öarna i 4 dagar. Det är mycket turister även här men de flesta är backbackers (eller flashbackers som det också kallas) som vi vilket passar oss bra! Vi har träffat många goa människor här också från alla möjliga länder. På dagarna har vi mest legat på

Bland alla ryssar...
onsdag 7 november 2012 - Patong Beach, Patong, Phuket, Thailand

Igår kom vi tillbaka till Thailand igen. Resan gick bra och vi kunde sova på bussen och båda flygen! Vi har inte så stor koll på vad Phuket har att erbjuda så vi bestämde oss att ta en chansning och åkte till Patong som ligger ca en timmes bilresa fran Phuket. Vi bor jättefint men lite

Soliga dagar pa kusten
lördag 3 november 2012 - Nha Trang, Khanh Hoa, Vietnam

Dags för update! Vi befinner oss nu i den fina kuststaden Nha Trang i sydöstra Vietnam. Vi bor bra och billigt, 100 meter från stranden och med utsikt över havet! Sol och bad är det som gäller nästan varje dag. Stranden är otroligt fin men annorlunda än Thailand eftersom sanden är grövre

Vietnam
fredag 26 oktober 2012 - Ho Chi Minh-staden, Vietnam

I onsdags tog vi bussen till Vietnam och Ho Chi Minh City. Resan gick bra och eftersom vi är fran Sverige så har vi 15 dagars gratis visum här. Vi träffade två trevliga pensionärer från Värmland som åkte samma buss. De skulle hälsa på sitt fadderbarn, coolt. Väl framme i HCM hittade vi

Kambodjas huvudstad
onsdag 24 oktober 2012 - Phnom Penh, Phnom Penh, Kambodja

Lite sen uppdatering men vi har i alla fall varit 3 natter i Kambodjas huvudstad Phnom Penh. En stad som inte ar sa mycket storstad om man jamfor med tex Bangkok. Forsta natten bodde vi pa ett billigt hotell och vi beslot oss for att byta till ett hotell med pool dagen efter. G Eleven hette det och

Kambodja
lördag 20 oktober 2012 - Siem Reap, Kambodja

I torsdags kom vi till Kambodja. Resan gick bra vi delade buss med tva tyskar. Kambodja ar annorlunda an Thailand, det ar mycket planare har och vagarna ar inte lika bra. Annars ar det billigt men man far passa sig sa att man inte blir lurad for det gor manniskorna har garna. Igar var vi och sag

Asien - Oppa Gangnam Style

7 oktober 2012 - 12 december 2012

Min och Lindas resa genom en del av Asien - 2 och en halv månad Oppa Gangnam Style!

Svalbard

17 maj 2012 - 20 maj 2012

En weekend på Svalbard bland isbjörnarna!

1 oktober 2010 - 20 juni 2012

Bodde två år i Nordens Paris, vackra Tromsö!

1 april 2009 - 2 maj 2009

Praktik på Hilton Hotel i Reykjavik.

28 februari 2010 - 4 april 2010

Backpacking i Chang Mai, Koh Chang, Koh Samed, Kuala Lampur och Bangkok.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Lisa uppdaterar sin resa