Fest och tal. Och så lite mer tal...
tisdag 21 oktober 2014 - Masaka, Central Region, Jamhuri ya Uganda

Puh! Igår var den stora festen på Ssenyange! Morgonen startade med konfirmation där en av Ugandas biskopar höll i trådarna. Skolans elever sjöng som vanligt väldigt vackert och det var en fin, om än väl lång, ceremoni… Sen blev det i vanlig ordning lite tal. Och lite sång och dans. Och

Flyttkaos och gråtkaos
lördag 18 oktober 2014 - Entebbe, Central Region, Jamhuri ya Uganda

Hej! Just nu är vi tillbaka i Entebbe, där Ugandas nationella flygplats ligger, för att om några timmar hämta upp det gäng svenskar vi ska spendera resten av resan med här. I förrgår hade vi stora flyttardagen på skolan! Vi flyttade biblioteket upp till datorsalen så att de två

Besök hos bilmek Sam.
onsdag 15 oktober 2014 - Masaka, Central Region, Jamhuri ya Uganda

Hej! Idag är en dag som läggs till de där lite speciella dagarna som vi kommer att tänka tillbaka på och bli lite varma i hjärtat av. Idag besökte vi nämligen Nsubuga Sam, en kille vi följt sen han var ganska liten då han började på Ssenyange. Efter sjuan fick han en sponsor från

Hej igen till många fina vänner!
tisdag 14 oktober 2014 - Masaka, Central Region, Jamhuri ya Uganda

Hej alla! Nu är vi framme och i morse var det ett härligt återseende av Ssenyange för oss! Vi möttes av många gamla ansikten på skolan men såklart även en hel del nya. Lärarkåren är snarlik förra årets, endast ett par nya lärare har tillkommit vilket ju känns som ett bra betyg för

På hemmaplan!
söndag 3 november 2013 - Laholm S, Hallands län, Sverige

Efter några dagar i Ugandas hektiska huvudstad Kampala begav vi oss hemåt och är nu tillbaka i Sverige. Delar av flygresan hem spenderades med att sortera upp och skriva adresser på ett hundratal brev som elever på Ssenyange skrivit till en del av er. Vi kommer att skicka ut dem så fort vi

Murchison Falls National Park
tisdag 29 oktober 2013 - Masindi, Västprovinsen, Jamhuri ya Uganda

Just nu sitter vi på Paraa Safari Lodge i Murchison Falls National Park och beskådar ett riktigt kraftigt åskväder och häftiga blixtar över Nilen! Dagen har annars bjudit på game drive med giraffer, lejon, elefanter, bufflar och antiloper och en del annat och nu på eftermiddagen var det

Gorillor, punka och pool
lördag 26 oktober 2013 - Fort Portal, Västprovinsen, Jamhuri ya Uganda

Även om vår tid på Ssenyange är över för i år kommer vi att göra ett par inlägg till här på Resdagboken eftersom resan nu fortsätter en stund till. Vi har nu spenderat två nätter i Bwindi där största delen av deltagarna i Ssenyangeresan gjorde en tuff och strapatsrik vandring i

Party och tälthaveri
tisdag 22 oktober 2013 - Masaka, Central Region, Jamhuri ya Uganda

Idag var det stora festdagen på Ssenyange! Den började kl 10 med att skolprästen Gerald höll en gudstjänst och sen avlöste talen varann i en lång rad som vanligt… Alla talen innehöll hälsningar och tack till alla engagerade människor i Sverige som möjliggör skolans drift och till alla

Alla på plats och besök hos George William
måndag 21 oktober 2013 - Masaka, Central Region, Jamhuri ya Uganda

I lördags morse mötte vi upp alla vänner i årets Ssenyangeresa på flygplatsen i Entebbe! För att mjukstarta äventyret spenderade vi lördagen i Entebbe. En del vilade, några badade och andra besökte botaniska trädgården. På kvällen hade vi en grillkväll på stranden till Victoriasjön

Facebookvett och idrott
fredag 18 oktober 2013 - Entebbe, Central Region, Jamhuri ya Uganda

Igår morse träffade vi alla Secondary schoolelever från Archbishop och Notre Dame på Ssenyange. Många av dem vill kommunicera med sina sponsorer och eftersom de kan komma åt Internet på Ssenyange nu och även ibland på sina nya skolor (bl a genom att låna lärarnas telefoner osv) är

Uganda 2014

12 oktober 2014 - 2 november 2014

Så var det snart dags för den årliga resan till Uganda och Ssenyange Education Centre! Vi (Matilda o Linus) reser ner några dagar före våra medresenärer i Ssenyangeresan och den 18 oktober möter vi upp gruppen i Entebbe. Vi ska i vanlig ordning hinna med en hel del administrativt arbete på skolan, se vad nuvarande volontär Lisa arbetar med, ha finaler i fotbolls- och netballsturneringen, ha läskfest och en massa annat.

Uganda 2013

14 oktober 2013 - 2 november 2013

Så var det dags för den årliga resan till Uganda och Ssenyange Education Centre! Vi (Matilda o Linus) reser ner några dagar före våra medresenärer i Ssenyangeresan och den 19 oktober möter vi upp gruppen i Entebbe. Vi ska i vanlig ordning hinna med en hel del administrativt arbete på skolan men även vara med och arrangera den största fest vi någonsin varit gäster på, ca 1000 personer är inbjudna! Vi firar då att det är 10 år sedan det svenska samarbetet startade.

Uganda 2012

12 oktober 2012 - 4 november 2012

Årets besök på Ssenyange samt gruppresa till nationalparker mm

Uganda 2011

14 oktober 2011 - 3 november 2011

Årets besök på Ssenyange med 20 medresenärer! Vi kommer bland annat att fira skolans 20-årsjubileum och springa Masaka Marathon!

Uganda 2010

Uganda

Uganda 2006

10 november 2006 - 1 december 2006

Nu åker vi till Ssenyange igen!

Uganda 2005

24 oktober 2005 - 3 november 2005

Resa till Ssenyange

Uganda & Kenya 2004

10 november 2004 - 29 november 2004

Uganda & Kenya

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Linus uppdaterar sin resa