Tjena! Är en tjej och en kille som älskar att resa! Vi bor i våran nyinköpta trea i Uddevalla på Västkusten. Linnéa jobbar som personlig assistent och Denny som lagerarbetare. Här kan våra nära och kära kika in och se vart vi håller hus för tillfället! Denny och Linnéa Den 30/1 2008 Förlovade vi oss på en strand i Thailand! Denny gick ner på knä där på stranden under palmerna och stjärnhimlen och det var underbart!
Det regnar...
måndag 4 maj 2009 - Alanya, Turkiet

Hela förra veckan hade vi saaa roligt! Vi shoppade i stan, var pa forsranning, hade ett mycket lyckat togaparty med alla vara vanner, lagereld pa stranden och ett party-by-the-pool som ocksa var valdıgt lyckat. Sen har vi saklart solat och badat och bollat och spelat volleyboll. Igar akte dock de

Hej pa er!
onsdag 29 april 2009 - Alanya, Turkiet

Hej! Vi har det toppen har i Turkiet. Denny spelar volleyboll 2 timmar varje förmiddag, antingen vid 8.45 eller vid 10.45. Han tycker det ar jatteskoj och de lar sıg mycket och har bra instruktörer sager han. Annars har det mest blivit sol och bad (för vissa av oss) och pa kvallarna umgas vı

Finner inga ord...
lördag 9 februari 2008 - Bangkok, Thailand

Vi langtar hem...Vi trodde inte vi skulle saga det , men vi langtar hem... Vi trivs inte har i Bangkok, det ar alldeles for stort och hektiskt for oss som har lapat massa sol pa underbara oar i en manad tills nu. Hur ska vi beskriva Bangkok? For det forsta ligger det som ett stort lock over hela

Sista badet i havet idag
torsdag 7 februari 2008 - Ao Nang, Krabi, Thailand

Idag kom vi till Ao Nang som ligger i Krabiprovinsen. Ska ju ta flyget till Bangkok fran flygplatsen i Krabi imorgon vid 10.00 tiden. Darfor fick vi spendera en natt har ocksa. Sa idag har vi akt farja och legat pa stranden och tittat pa leguanbebisar som springer over trottoarerna... Har ar

Ater i Phuket
tisdag 5 februari 2008 - Ko Lanta Noi, Krabi, Thailand

Har precis atervant till Phuket. Vi kom hit utan att ha bokat nagot innan och tankte att det blir nog bra. Phuket har ju massvis med hotell sa det ska nog inte vara nagra problem... Men problem blev det... nar vi kommer hit far vi reda pa att det kinesiska nyaret firas pa torsdag och att halva

Sand som mjol och helt underbart...
lördag 2 februari 2008 - Ko Lipe, Satun, Thailand

Vi ar pa Koh Lipeh. Kom hit igar, och vill helst inte aka har ifran...ever! Ja, vad sager man... Denny beskriver sanden har som mjol, och det stammer. kritvit och lika fin som vetemjol. Vattnet ar klarare an ni kan tanka er. Kom hit med farja och blev hamtade av en longtailboat som korde oss in

Andrade resplaner
tisdag 29 januari 2008 -

Vi ar nu pa Koh Samui och det ar ett jattefint hotellomrade vi bor pa. Pa vastsidan av on dar det inte ar sa mkt turister, och det ar jatteskont. Har ar bara vi och lite tyskar :) Vi kom hit ganska sent igar sa da hann vi bara med att ata en god middag pa den fina "seafood" restaurangen de har har

Koh Lanta, paradiset...
lördag 26 januari 2008 - Ko Lanta Noi, Krabi, Thailand

Igar vid halv tolv kom vi fram till Koh Lanta. Vi bor pa ett hotell far 1000 bath per natt, vilket ar detsamma som ca 200 svenska kronor. Sa det ar helt overkomligt. Vi bokade tva natter har fran Phi Phi, men idag beslutade vi att stanna en natt till for vi gillar det har stallet. Vi har hort folk

anlant till phi phi och har ar det VARMT!
onsdag 23 januari 2008 - Ao Nang, Krabi, Thailand

har kan man tydligen inte skriva med stora bokstaver, men men...igar gjorde vi inte sarskillt mkt. linnea hade ont i magen mest hela dagen, men idag ar det bra igen. vi slappade lite pa stranden och lite senare akte vi till en juvelfabrik. det var en upplevelse. vi har aldrig sett sa mkt smycken

Solat badat och akt vattenskoter!
söndag 20 januari 2008 - Phuket, Phuket, Thailand

Idag slappade vi bara pa stranden med vara nya vanner fran Patong. Vi hade det bara gott pa stranden idag, for igar var vi ju i Patong och vara ute till sent pa kvallen. Det var en mycket speciell upplevelse i Patong... Sen idag testade vi ocksa pa att aka vettenskoter, det var kul! Nu ikvall har

Förenade Arabemiraten - Ras Al Khaimah, Dubai mm.

5 december 2010 - 13 december 2010

Vi drar nu iväg på en mycket behövlig resa för att koppla av och återfå lite energi efter ett år av mycket jobb,jobb och jobb... Ska bli otroligt skönt att få rå om bara varandra under en vecka och sola,bada,shoppa och sitta på restauranger om kvällarna! Och när vi kommer hem igen är det snart julafton! Vi längtar!

25 april 2009 - 10 maj 2009

Vi drar 13 km utanför Alanya för att träna (Denny en massa beachvolleyboll och jag för sportlife, iaf andra veckan :P) Vi ska även parta, slappa, sola och bada och mycket mycket mer!

Grekland - Skiathos

15 september 2008 - 22 september 2008

En mamma - dotter resa. Så jag (Linnéa) åker till Grekland en vecka med min mamma för sol och bad, god mat och trevliga utflykter och vi lämnar man och fästman hemma :)

4 augusti 2008 - 10 augusti 2008

Under en vecka av vår semester drar vi iväg ett gäng till Gotland för att slappa och ha kul!

21 mars 2008 - 23 mars 2008

Älsklingens 25 års present blev en resa till London med biljetter till STOMP!

Spanien - Torrevieja

4 februari 1993 - 18 februari 1993

Jag (Denny) har varit i Spanien ett flertal gånger då mina morföräldrar hade hus här. Kan dock inte säga exakt när eftersom det är några år sedan sist.

18 juni 2001 - 16 juli 2001

Jag (Denny) var på språkresa i England, sommarlovet mellan andra och sista året på gymnasiet tillsammans med en kompis. Det var en kul upplevelse. Kommer dock inte ihåg exakta datum.

13 juni 2003 - 23 juni 2003

Jag (Linnéa) var konfirmandledare i Bäve församling, och som tack för hjälpen fick vi en resa till Taizé och bo på ett helt underbart kloster i Frankrike i 10 dagar. Bussresa på 28 timmar fram och tillbaka. En underbar och mycket speciell och faschinerande resa.

27 augusti 2004 - 9 september 2004

Jag (Linnéa) spenderade 2 veckor i Sunny Beach i Bulgarien.

28 augusti 2005 - 5 september 2005

Efter att vi hade tagit studenten åkte jag (Linnéa) och min bästaste kompis Mikaela till Turkiet och roade oss i en hel vecka! En helt galen vecka var det! Men oj så kul vi hade det!