Jag är en alldeles vanlig trebarnsmamma som älskar att resa. Hittills har vi hållt oss inom Europa, men vi har stora planer för framtiden. Jag har alltid skrivit resedagbok, och tycker detta var en jättehärlig idé!!
hemstad Stockholm, Stockholms län, Sverige
Tasmania
söndag 5 augusti 2012 - Hobart, Tasmanien, Australien

Sista hela dagen i Australien!I morgon åker vi hem. Vår långhelg på Tasmanien har varit händelserik, och det är inte slut än. Hannes och Lukas är ute och seglar, och väntas hem om en timme. Vi andra har sovmorgon för första gången på en månad... På onsdagskvällen var vi på

Melbourne
onsdag 1 augusti 2012 - Melbourne, Victoria, Australien

Vi hade en fantastisk dag i Melbourne igår. Dagen började på Melbourne Cricket Ground, med guidad visning och besök i Sportmuseet. Vår guide, som var 80 år, var stolt medlem av Melbourne Cricket Club. När han gick med var det 12 års väntetid.... nu är det typ 30-40...Klubben grundades tre

Från Alice till Kyabram till Melbourne!!
måndag 30 juli 2012 - Melbourne, Victoria, Australien

Vi lämnade Alice Springs torsdag förmiddag för att åka till Melbourne. Det har varit en så fantastisk resa, så det är klart, nån gång skulle det väl strula. Egentligen var det väl kanske så att vi hade otur när vi tänkte.... Resan från Melbournes flygplats Tullamarine till Kyabram

Tillbaks från öknen!!

Nu är vi tillbkas från öknen! Vi har haft otroliga tre dagar. Det har blivit 150 mil i bussen, och vi har vandrat/klättrat 21 eller 24 km. Det som känns lite konstigt är att visst var det fantastiskt att komma till Uluru, men landskapet var häftigare i Kata Tjuta och King's Canyon! Hela

Alice Springs
söndag 22 juli 2012 - Alice Springs, Northern Territory, Australien

Så har vi tillbringat en härlig helg i Alice Springs. Igår var vi i Alice Springs Desert Park. Där såg vi en fantastisk fågelshow, med bla.lågflygande glador. Glada heter "kite", och när man ser dem flyga förstår man verkligen varför, de ser ut precis som en barndrake! Emil och jag var

Kommit till Alice Springs

Så har vi kommit till "the Alice". Här är det lite kallt, just nu vid niotiden på kvällen kanska ca 10 grader eller ännu mindre.... De varma källorna i Mataranka är verkligen värda ett besök om ni skulle komma förbi nån gång.... De två senaste dagarna har väl egentligen mest varit

Mataranka
onsdag 18 juli 2012 - Mataranka, Northern Territory, Australien

Nu har vi kommit till Mataranka för att övernatta, och bada i de varma källorna. Vi har ju nästan hunnit tröttna på att bada i vattenfall! Andra dagen i Kakadu tittade vi på ännu fler grottmålningar, och badade i vattenfall... allt är så annorlunda mot hemma. Även om vi bara fått en

Kakadu National Park
måndag 16 juli 2012 - Darwin, Northern Territory, Australien

Efter flera dagar utan varken Internet eller mobiltäckning är jag nu på ett hotell i Jabiru. Hoppas någon av er alla därhemma läser detta...inga kommentarer än.... Vi hade några helt fantastiska dagar på Mount Bundy Station. Mycket viktigt att kalla det station och inte ranch...rancher

Melbourne -Melbourne Museum och lite Chinatown
tisdag 10 juli 2012 - Melbourne, Victoria, Australien

Så var första riktiga semesterdagen slut... Vi kom hit i går kväll vid halvnio-tiden, precis så trötta som man är efter en 30-timmarsresa. Lägenhetshotellet är jättefint med stora fräscha rum. Det tar bara fem minuter (knappt) att gå till tågstationen, och sen är det två stationer

Nu har aventyret borjat!!!
söndag 8 juli 2012 - Abu Dhabi, Ruwais, Förenade Arabemiraten

Nu är vi iväg! Startade hemifrån i morse vid kvart i 4. Nu Är klockan halv sju pÅ kvÄllen svensk tid, och vi Är pÅ flygplatsen i Abu Dabi. Vi fick upplev solnedgÅngen som den Är hÄrr.... nÄr vi gick ned fÖr landning va det dagsljus, nÄr vi landade var e skymning och nÄr vi steg

Australien - favorit i repris!!

8 juli 2012 - 7 augusti 2012

Favorit i repris -nu blir det Australien igen!! Denna gången med tonvikt på Northern Territory, men vi ska hinna med ett 70-årskalas i Kyabram och en långhelg i Hobart också!

Australien 2010

27 december 2009 - 19 januari 2010

Vi åker iväg hela familjen på en treveckors resa Down Under! Vi flyger till Melbourne, åker via Canberra till Sydney och avslutar med en vecka i Hobart på Tasmanien. Vi har väl inte lagt riktigt så mycket tid på förberedelserna som jag egentligen velat - men vi har haft jättestor hjälp av Heather, min tasmanska ängel!!

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Johanna-Maria uppdaterar sin resa