Tjipp! Jag heter Lene och är 25 jordsnurr. Född ståscha, nerflyttad till Strängnäs i sjuan. Idag uppflyttad till Umeå där jag pluggar. Gillar att träna och älskar att åka snowboard och resa. Positiv prick hoppas jag;) All humor är bra humor (utom dålig humor). Ha d gött! M v h Lene - the girl, the myth, the legend...
hemstad Umeå, Västerbottens län, Sverige
Mellanlandning
fredag 9 december 2011 - Doha, Qatar

Hejsan! Qatar Airways kan varmt rekommenderas. Likaså hemflygplatsen i Doha. Gratis WiFi:) Har kollat nyheter precis, hoppas ni klarat er från snökaos o kräksjuka;) Ses snart. Kram Lene o Andreas

Vendetta mot krabbsläktet
torsdag 8 december 2011 - Navelim Village, Navelim, Goa, Indien

Hej kära familj o vänner! Sista dagen i Indien har avarit kanon. Sol o bad i både hav o pool. Avslut med brakmiddag på stranden. Calamari så det stått härliga till. Vi här aven hunnit hämnas den krabbattack Andreas råkade ut för i varkala. Körde stenhårt på "guilt by association",

The Leela
måndag 5 december 2011 - Navelim Village, Navelim, Goa, Indien

Halloj, Nu är vi på the Leela Goa. Lyxhotell mellan Mobor o Cavelossim i södra Goa.  Kom igår. Möttes av bärare, fick blomsterkransar runt halsen, rött märke i pannan i kokosdrink i handen. Mkt nice. Supersköna kuddar. Allt är rent o fint. Maten är dock både dyr o smaklös så idag

Nu blir det LYX!
lördag 3 december 2011 - Palolem, Canacona, Goa, Indien

Halloj, Nu kara vanner blir det lyx sista dagarna. Imorn aker vi till lyxhotellet The Leela Kempinski Goa dar vi ska tillbringa vara sista dagar i detta land. Hall tummarna for att vi ar friska da sa vi klarar resan dit. Femstjarnigt med rum med terass mot lagunen:) Kram pa er fran Lene o

Palolem

Hejsan, Backwaters var lite av en besvikelse trots att vi kampade hart for att hitta en bat men trevlig personal, hyfsat utseende o bra pris. Kochi var en trevlig liten stad, vi vandrade runt men gjorde inte sa mkt annat an att titta pa kyrkor o kinesiska fiskenat. Igar flog vi till Goa.

Krabbattack mot äkta make
tisdag 29 november 2011 - Varkala, Varkala, Kerala, Indien

Halloj! Idag har vi bara slappat. Kanonväder. Legat på stranden o badat o hoppat i de stora vågorna. Andreas råkade lägga sig ovanpå ingången till en krabbresidens. Krabban blev sur o attackerade med ett kraftigt nyp. Andreas fick därefter flytta lite på sig. Våra uppgifter går isär

strömavbrott o flygande kokosnötter
måndag 28 november 2011 - Varkala, Varkala, Kerala, Indien

Halloj kära familj o vänner. Fortfarande i Varkala. Har varit dåligt väder m regn o hård blåst. Stromavbrott o fallande kokosnötter. Nu är det bättre. Idag har vi kunnat bada o det har bara smådroppat lite. Andreas har varit sjuk -"magproblem" o feber. Nu åter frisk. Blir Varkala

Från det snuskigaste av sunkhak till regnigt paradis
lördag 26 november 2011 - Varkala, Varkala, Kerala, Indien

Hej kära familj o vänner!   Ang förra inlägget: Christel o Sissela, vi bjuder på den;) Nu är vi framme i Varkala. Vägen hit kändes låååång. Lyckades fixa taxi från Agra till New Delhi airport till ett hyfsat pris. Hotellmanagern var en fixare o ordnade så att vi blev hämtade för

Taj Mahal
torsdag 24 november 2011 - Agra, Uttar Pradesh, Indien

Tjipp tjopp! Idag har vi kollat in taj mahal. Goda nyheter till Stefan. Ekorren lever, har bildat en stor familj med en massa ekorrbarn o har nu fastigheter i hela Agra:) Taj mahal var helt fantastiskt. Jättefint o nästan ingen som försökte lura oss inne på själva området. Jag var sjukt

agra,kh
onsdag 23 november 2011 - Agra, Uttar Pradesh, Indien

Hejsan! Idag har vi akt forsenat snabbtåg från Delhi t agra. Vi tror dessutom att vi råkade smita på eftersom vi inte hade exakt rätt biljettpspper med oss. Vi var rätt nervösa att bli avslangda alt hamna i fängelse men som tur var fanns det ingen personal som kollade biljetterna fot de

Honeymoon

18 november 2011 - 11 december 2011

Första utomeuropeiska resan tillsammans som gifta. Bröllopsresa here er come!

The Doctors + Rosa bussarna = sant

3 februari 2010 - 9 mars 2010

The Doctors: Jag i egen hög person, samt mina högt älskade klasskompisar Erika (skåning), Sara (fina damen) och Anna (blondin med Chihuahua) bestämmer oss för att fira våra nyvunna examina med en ordentlig resa. Vi hoppas undkomma tropiska sjukdomar, trafikskador och sjukhusbesök av andra anledningar. Min fasta övertygelse är att vi kommer ha sjukt kul på 2 bussar med massa okänt folk.

3 Bitches in Boden

1 maj 2007 - 12 maj 2007

Lene, Erika o Sonia på "semester" i Norrlands hjärta...

Syskonkärlek i Abu Dhabi

19 juni 2007 - 30 juni 2007

Har man en syster som får familjerabatt på Etihad så ska det bara utnyttjas! 40 grader o stek! Här kommer jag!

Brännande i Bangladesh!

1 februari 2007 - 2 mars 2007

Projektarbete i Bangladesh om brännskador hos små barn. Ska samla info i en månad o sen åka hem till Ume o skriva så pennan glöder. Kommer nog bli både spännande, krävande och mycket intressant. Jag är blond, tjej och reser ensam. Funderar på att färga håret svart, lägga mig i ett solarium, skaffa bruna linser o möjligtvis byta kön... Närå, men har en föraning om att jag kommer att känna mig som Madonna och förgäves försöka smälta in och gömma mig... Det första jag ska göra är att investera i en salwar kameez.

Sydostasien pEsex veckor!

30 oktober 2003 - 18 december 2003

TvEpersoner. En resa. Många upplevelser. Vi är tvEtjejer, Christel 23 år och Lene 22 år. Vi känner inte varandra sEväl ...än. Christel är från Kiruna från början, men pluggar nu Teknisk Fysik i UmeE Lene är från GällE(4,5 mil sydost om Östersund) från början, men pluggar nu Medicinsk Biologi i Linköping. Vi startar i Bangkok. Åker tåg till norra Thailand upp mot Pai. Trekkar (ska bli sååEkul). Fortsätter mot Kambodja och Angkor. Kollar runt lite. Med båt (om de har flytvästar) från Siem Reap till Phnom Penh. Kollar runt lite till. Bil eller dyl. till Sihanoukville. Därifrån tillbaka till Thailand. Tänker även försöka hinna med full-moon party pEKo Pha-Ngan. Och sEvill vi snorkla, dyka, äta god mat, uppleva natur, kultur + mycket mycket mer. Hoppas ni följer oss pEvår resa. Ha det bra önskar Christel och Lene

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Lene uppdaterar sin resa