Ja vad ska jag skriva här. Läs resorna vettja!
hemstad Malmö, Skåne län, Sverige
Senast aktiv - från Malmö, Skåne län, Sverige
Alla andra badar ju
onsdag 30 december 2015 - Port of Spain, Port of Spain, Trinidad och Tobago

Vi har gjort vår första ö! Men vi backar bandet lite, jag åkte till New York på kvällen 25dec utan någon sömn i kroppen då jag i vablig ordning skulle sova på planet. Så blev det inte, tant har blivit gammal och känslig. Landade därför döende men tog mig till Manhattan där Maja och

Sliding doors
söndag 13 september 2015 - South Beach, Florida, USA

Sitter på ett kafé i South Beach Miami och försöker summera resan. 9 stater, många timmar i bilen, från hippa San Francisco via svårtillgänglig söder till superturistiga Miami. Vi har träffat så mycket olika och roliga människor. Alltid följt tips, föreslås något går vi dit och det

Söderkåkar
fredag 11 september 2015 - South Beach, Florida, USA

Savannah var allt vi drömt om. Staden som representerar södern mer än något. De vackraste husen, små parker och torg och kyrkan från Forrest Gump. När vi körde in svängde vi förbi Isle of Hope där en enorm ekallé med tillhörande skogspromenad på godset stod på programmet. Vi checkade

Den långa färden
tisdag 8 september 2015 - Waycross, Georgia, USA

Har varit utan internet i några dagar men ska försöka informera om vad som hänt. Vi lämnade underbara Vicksburg efter att ha kört runt i dess enorma minnespark över inbördeskriget. Ett toppenställe, vi är mycket nöjda med att vi beslöt oss för att åka dit. Enorma mansions och gulliga

Där floden flyter fram
fredag 4 september 2015 - Vicksburg, Mississippi, USA

Från Texarkana körde vi vidare mot Memphis. Stannade i Bill Clintons hoods Little Rock, Arkansas där vi åt en ljuvlig lunch på ett ekologiskt café. Mums!  Det var riktigt skönt att ha gjort en stor del av körningen direkt. Vi anlände Memphis runt 13, checkade in ich hängde vid poolen med

Lost in translation
onsdag 2 september 2015 - Texarkana, Texas, USA

Både jag och Maja sätter högt värde i att vara effektiva så nu får man hänga med i svängarna. Vi flög från LA och landade i Dallas runt 3-tiden igår, hämtade ut bilen, lagade Majas lur och körde till downtown Dallas. Jag blev förvånad över staden, inte alls som jag föreställt mig.

Livet från den ljusa sidan
tisdag 1 september 2015 - San Francisco, Kalifornien, USA

Jag vaknade 0230 igår morse och efter någon timme anslöt Maja till de vaknas klubb. Vi gick ut så snart frukostställena öppnade och tog ett glas cava och en macka. Efter det begav vi oss till Castro och drack lite morgonvin och umgicks med de lokala förmågorna, gick på queermuseum samt

Måndag hela veckan
måndag 31 augusti 2015 - San Francisco, Kalifornien, USA

Vi har gjort det igen! På 10-årsjubiluemet av fiaskot i Köpenhamn har jag och Majsan tappat bort en dag. Upplägget var så bra, men vi pallade inte trycket. Vaknade tidigt födelsedagspirrig, åkte till piren där vi fick vänta så länge på att borda Kitty Cat som skulle ta oss ut till havs.

Dark shadows
söndag 30 augusti 2015 - San Francisco, Kalifornien, USA

Har anlänt USA efter härliga 23 timmar på resande fot. Åkte 07 igår morse för att flyga till Oslo och där vänta 7 timmar. Norrmännen levererade inte sin vana trogen. Efter att ha bekantat mig mycket väl med Oslos flygplats hoppade jag på planet som efter lite mer än 10 timmar slog ner i

Hos Majsan
fredag 15 maj 2015 - New York, USA

Nu befinner jag mig på Manhattan i Majas lägenhet. Deanadagen var toppen, vi var på outlet och hade vinlunch. När Henkan kom hem mötte vi upp Dante och Katy och åt middag med dem. Det var så kul att träffa alla igen!  På tisdagen åkte jag och Henkan till Mystic för akvariebesök. Jag

Öluff Karibien

25 december 2015 - 14 januari 2016

Åker över till Majsan i New York och flyger därifrån ner mot Trinidad och luffar oss upp mot avslut i Puerto Rico. Rom, vulkaner och förhoppningsvis premiär för nyår utan köldskador.

Två emigranter

4 juni 2015 - 22 juni 2015

Jag och DJ vill vara tillsammans men det vill inte tyska ambassaden i Tashkent. Vad göra? Vi emigrerar dit båda är välkomna utan visum. En uzbek och en svenska i Istanbul, bättre kan det inte bli.Tillsammans igen!

Road trip i Sydstaterna

29 augusti 2015 - 14 september 2015

Start San Fransisco, via Texas för att vidare puttra omkring på väg till avslut i Florida. On the road again - jag och Majsan, Majsan och jag.

Mina bästisar är grannar!

9 maj 2015 - 18 maj 2015

Majsan och Henkan bor ju nu på armlängds avstånd från varandra och då måste jag ju dit. Två toppenmänniskor i två toppenstäder - jag drar till Amerikat.

Uzbekistan i mitt hjärta

3 april 2015 - 12 april 2015

Min vapendragare har emigrerat västerut och för att slippa sörja och hänga läpp blir det en återresa till mitt happy place - Uzbekistan. Inget planerat, fabulöse DJ från Khiva kommer och hämtar mig och sen väntar idel överraskningar och lokala upptåg och ryska gamla tåg).

Om vi nånsin kommer fram till Samarkand

6 september 2014 - 29 september 2014

Nu ska vi kajka omkring i de mytomspunna stans. Kazak, Kirgizi, Tadjiki, Uzbeki och avslutningvis Turkmeni. Visumprocessen startade i början på december och har tagit tid, kraft och pengar. Tack vare underbare David på Stantours hoppas vi att vi ska kunna komma iväg. Det här blir skoj!

Nyår i Prag

29 december 2013 - 3 januari 2014

Efter en lång tuff höst måste jag och Majsan vila ut. Nyår i Prag tänker vi då. Pubar, långa samtal, eventuellt lite sightseeing. Och det årliga testet vilken stad som är bäst på nyår så klart.

Det georgiska återtåget

31 oktober 2013 - 6 november 2013

Tillbaka till Georgien för att återse underbare Kevin & hans underbara familj, vänner och hemland. Lite city, lite sightseeing.

Dags att inta Indonesien

5 september 2013 - 23 september 2013

Jag och Daniel åker till Indonesien för att åka tåg, kolla runt och härja.

Ett tåg som går på land

22 juni 2013 - 7 juli 2013

Vi börjar i Polen och åker det mytomspunna tåget som går på land till Kaliningrad. Om vi hittar det. En sväng förbi Minsk innan vi utforskar Kaukasus, en vecka i Armenien och Georgien. Sen vilar vi upp oss i Istanbul innan vi åker hem. Via Riga.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Carolina uppdaterar sin resa