Resan i Brasilien nu avslutad. Fakta och reflektioner.
onsdag 5 augusti 2015 - Lidingö, Stockholms län, Sverige

Fakta, reflektioner och summering av alla intryck från Brasilien 23 juni – 28 juli 2015 Jag och Björn är nu hemma igen! Det blev bara ett tidigare resebrev! Detta är nr 2 och det sista! Vi reste mellan Rio de Janeiro och Natal. Besökte följande ställen under resan; Rio de Janeiro Ouro

I vänta på flyg till Porto Seguro!

RESEDAGBOK 1 28 juni 2015 Ola a todos! Sitter nu på första bänkrad i en ny, fin buss med distrikthuvudstaden i Minas Gerais - Belo Horizonte - som destination. Efter den två timmar långa bussresan tar vi en transferbuss en timme till flygplatsen för att lämna de grönklädda bergen och

Back home in Stockholm!
fredag 1 augusti 2014 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

Salam! Björn och jag är nu tillbaka i Stockholm efter fyra och en halv veckas resa på Borneo - i den malaysiska delen Sarawak och i den indonesiska delen Kalimantan. Vi möttes i söndags på Arlanda av ett tropiskt regn och extrem fuktig värme! Vi hade då ett par dagar tidigare lämnat

Houseboat adventure over - back to Balikpapan
tisdag 22 juli 2014 - Balikpapan, Kalimantan Timur, Indonesien

House-boat adventure over - back to Balikpapan! Mitt senaste resebrev avslutades med bilresa till Banjarmasin efter en 3D/2N lång vistelse i Loksado med bamboo-rafting innan vi for. Den delen av vår resa i Kalimantan avslutades med en natt på hotell Victoria i Banjarmasin och ett tidigt besök

Tillbaka till storstan!
onsdag 16 juli 2014 - Banjarmasin, Kalimantan Selatan, Indonesien

Loksado onsdag 16 Juli Förra resebrevet skrevs från Ponianak men kunde inte skickas, på grund av Internetproblem, förrän på flygplatsen i Banjarmasin. Vi bodde i Pontianak ett dygn ganska nära flygplatsen. Tog en taxi under sen eftermiddag in till centrum, där vi efter mycket letande

Pontianak - nu i Kalimantan, Indonesien
måndag 14 juli 2014 - Pontianak, Kalimantan Barat, Indonesien

Pontianak fredag den 11 juli Ligger nu på sängen på Gardenia Resort & Spa i Pontianak dit vi kom i morse efter att ha flugit ifrån Kuching. Har just ätit lunch och fått fotbehandling. Vi har således lämnat Sarawak - den Malaysiska delen av Borneo - och befinner oss nu i Kalimantan som

Miri efter äventyrsfyllda dagar i Borneos Amazonas
söndag 6 juli 2014 - Miri, Sarawak, Malaysia

Helo! Kabar baik (we are fine)! Förra resebrevet skrev vi från Sibu. Kvällen där avslutades med en jättegod middag i en chic restaurang där stadens unga välbeställa elit verkar samlas. Vi åt där en specialitet från denna kinesik-dominerade stad - en soppa med nudlar, grönsaker och

Express ferry to Sibu in Borneo, Malaysia
tisdag 1 juli 2014 - Sibu, Sarawak, Malaysia

Helo, Sitter nu med en varsin kall öl i lobbyn på ett hotell i Sibu - varmt och fuktigt! Vacker utsikt mot floden där mindre passagerarbåtar, som trafikerar en av sydostasiens längsta floder, Batang Rejang, ligger vid strandkanten och väntar på resenärer. Vi kom hit tidigare på

Sista resebrevet från Indonesien! OBS! Foton!
måndag 15 juli 2013 - Lidingö, Stockholms län, Sverige

Selmat pagi, Senast jag skrev befann vi oss på ön Flores. Vi tillbringade två nätter och en hel dag på ett hotell som visade sig vara underbart. Jag hade bokat det utan att gå in på nätet och verifiera hur det ser ut. Hotellet Puri Sari ligger utanför staden Labuanbajo, vid havet. Det

Lazy dag by the ocean - Flores Sea
lördag 6 juli 2013 - Labuhanbajo, Nusa Tenggara Timur, Indonesien

Salam, Har just duschat av mig all sand från stranden! Sol och bad hela dagen och några blad i boken jag försöker läsa har vänts. Vi bor i två nätter på ett nytt underbart hotell - denna gång på en ö som heter Flores. Vi kom hit sent igår kväll efter att ha tillbringat tre dagar och

Brasiliens skatter

23 juni 2015 - 7 augusti 2015

Britta och jag börjar vår resa den 23 juni. Vi startar i Rio de Janeiro och fortsätter via Tiradentes, Ouro Preto till kusten. Strandhugg och därefter vandring i Parque Nacional da Chapada Diamantina. Den 10 juli anländer Björn och Julius till Salvador. Vi kommer då att besöka bl.a. ön Fernando de Noronha för att dyka och upptäcka vackra naturområden. Vi fortsätter därefter norrut längs kusten från Recife. Den 28 juli landar Julius, Björn och jag åter i Stockholm.

Borneos orangutanger

27 juni 2014 - 27 juli 2014

Äventursresa i två av Borneos länder - Indonesien och Malaysia. Planerar att åka olika flodbåtar, vandra, besöka Nationalparker och försöka hitta några orangutanger bland träden.

Indonesiens övärld

16 juni 2013 - 12 juli 2013

Vi planerar besöka öarna Bali, Sulawesi, Pulau Banaken, Gili Islands, Flores och Komodo. Vi ämnar dyka, vandra och upptäcka en ny del av världen vi inte förr sett.

Indonesiens övärld

16 juni 2013 - 12 juli 2013

Vi ämnar besöka öarna Bali, Sulawesi, Pulau Bunaken, Gili Islands, Flores och Komodo. Vi planerar att dyka, vandra och upptäcka en nya äventyr.

Ecuador

4 juli 2012 - 6 augusti 2012

Äventyrsresa i Ecuador med Julius, Britta och för en kort period även Axel. Vi hoppas uppleva Amazonas, Anderna, Galapagosöarna, kusten, koloniala städer samt träffa många trevliga människor.

Colombia

30 juni 2011 - 1 augusti 2011

Denna gång åker jag utan den närmaste familjen ut på nya äventyr - denna gång till Colombia. Hoppas få uppleva vackra kolonialstäder, möta trevliga människor samt göra vandringar och andra äventyr i naturen.

Yucatán & Cuba

18 juni 2010 - 1 augusti 2010

Adventure trip to explore the Maya culture at the Yucatán peninsula and pay a visit to Che & Fidel on Cuba.

Argentina & Chile

15 juni 2009 - 5 augusti 2009

Björn och jag reser iväg med ryggsäck till Argentina och kommer att resa i samtliga väderstreck - Iguazú i nordost, Anderna i väst, Eldslandet i syd och Península Valdés i öst. Vi gör även en variant av "Hurtigrutten" längs Chiles fjorder.

Peru och Bolivia

20 juni 2008 - 11 augusti 2008

Björn, Kerstin och senare Julius reser till Peru och Bolivia.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Kerstin uppdaterar sin resa