Nu börjar det dra ihop sig..
torsdag 28 januari 2010 - Brisbane, Queensland, Australien

Ledsen att jag inte skrivit tidigare. Tiden har gåt så snabbt senaste månaden. Lagom när man börjar komma in i livet här så ska man åka hem. Har varit ganska uppbokad senaste tiden. Nu är mamma här och hälsar på också. För övrigt rullar det på här nere, lika varmt som ni har kallt,

Gott nytt år allihopa!!
fredag 1 januari 2010 - Brisbane, Queensland, Australien

På julafton hade vi julmiddag hos oss med hemmagjord svensk julmat. Vi hade även en tomte som kom och hälsade på oss här dagen före som tur var. Annars brukar ju inte tomten hinna hit förrän natten men i år var han snäll för våran skull. Så svensk den kunde bli med tanke på en del

Full rulle...
måndag 21 december 2009 - Brisbane, Queensland, Australien

..lite att stå i nu innan julmiddag på torsdag. Vi har även julhandlat lite i helgen, fick barnvakt så det gick lite snabbare. Vi var på julfest förra helgen men Keira blev sjuk så vi fick ställa in julmiddagen vi tänkt att gå till på kvällen. Julfesten var med svenska föreningen här

Vad händer här då...
torsdag 10 december 2009 - Brisbane, Queensland, Australien

Jag kom på att jag inte skrivit här på ett tag. Glömde att skriva förra veckan. Förra måndagen var jag och barnen inne i stan. Vi hade turen att hitta ett tomteland i ett shoppingcenter. Så Keira fick åka ett litet tåg, skriva önskelista till tomten och träffa tomten. Det var jätte

Då har vi köpt en bil då...
måndag 30 november 2009 - Brisbane, Queensland, Australien

... blev för less på att åka buss och tåg överallt. Idag köpte vi en Mazda 676. Våran förhoppning är att få tillbaka lite av pengarna. Men lite är det värt att lägga för livskvaliten av att ha en bil här. Så tack mamma för julpengar, nu är du delägare i en bil. Det är väl bra

Dagarna går...
söndag 22 november 2009 - Brisbane, Queensland, Australien

... och ingen kusin bebis har kommit än. Vi vill ju att vår lilla kusin ska komma ut snart. Men men förr eller senare så kommer de ju alltid ut de små. Ja vad har hänt denna vecka då. Full rulle med tanke på Keiras födelsedag och allt. I måndags bakade jag lite inför alla gäster skulle

Trött på att åka buss....
söndag 15 november 2009 - Brisbane, Queensland, Australien

...saknar vår röda fina bil. Ja idag börjar jag tröttna på att vänta på bussar. Tyvärr är det så att det är bara vissa bussar som tar vagnar så det är ett lotteri varenda gång man ska åka. Kommer jag att få vänta 5 min eller 25 min eller kommer jag att få gå hem.....JÄTTE

Tillbaka i lägenheten igen..
söndag 8 november 2009 - Brisbane, Queensland, Australien

Nu är vi tillbaka i lägenheten igen efter en helg på guld kusten. Tänkte sammanfatta lite vad som hänt under veckan för de som är intresserade så slipper jag ringa alla. Allan började jobbet i tisdags så jag och barnen har försökt att underhålla oss själva. I onsdags var jag och

Äntligen framme då...
söndag 1 november 2009 - Brisbane, Queensland, Australien

...efter en väldigt låååååååååång resa. Den här gången känns det som om det tog såååå lång tid. Vet inte riktigt vad det berodde på men det känndes som allt gick snett. Lucie fick feber redan på morgonen då vi åkte. Tror att det beror på att hennes tänder håller på att

Tillbaka igen..
söndag 11 mars 2007 - Gold Coast, Queensland, Australien

Nu har vi spenderat helgen i Brisbane. Inget dåligt hotell, vi bodde på Hilton mitt inne i centrum. Så det var verkligen tur att vi kunde bo där gratis. I fredags var vi på ett jätte stort outlet varuhus och shoppade för fullt. Allan hittade massor med saker, jag köpte en tröja, väska och

Brisbane

27 oktober 2009 - 8 februari 2010

Vi tänkte testa på att bo i Brisbane en liten tid...

Australien nr 3

21 februari 2007 - 22 mars 2007

Åker till Australien igen så att Keira ska få träffa släkten här borta...

Australien Nr 2

28 januari 2006 - 26 februari 2006

Hälsa på lite nya släktingar...

Ingelas egna jorden runt resa!!!!!

30 december 2003 - 25 augusti 2004

Nu har jag laggt upp lite bilder från den första tiden på fiji så ni kan se hur jag haft det där. Lite sent men uppkopplingarna har ju inte varit så bra förut. Men bättre sent än aldrig... Kanske lägger upp lite mer bilder sen om det är någon som är intresserad... ja då var man hemm då!!!

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Ingela uppdaterar sin resa