Top spot och Drunken Monkey
torsdag 8 mars 2018 - Kuching, Sarawak, Malaysia

En kväll hamnade vi på puben Drunken monkey som var ett trevligt ölhak där vi även träffade Denver och Lori från Irland. Vi följde mes dem till Top spot som är en halv inne/halvt ute seafood restaurang på taket på en byggnad. Maten var fantastiskt god, så bra att vi tog med hela

Batang Ai Iban longhouse
torsdag 8 mars 2018 -

Jag och David tog en egen tur och åkte till ett Iban longhouse i Batang Ai. Vår guide tog oss till en massa olika ställen och visade oss så otroligt  mycket. Vi fick äta massor med god mat och snacks. Bilfärden var extremt skumpig och tog nästan 7 timmar med alla stopp 😆Efter en 30min

Sarawak cultural village
söndag 4 mars 2018 - Sarawak, Malaysia

Vk åkte till en by som kallas för levande museum för att det är uppbyggt med longhouses från olika stammar som finns i Sarawak. I de olika longhouses så finns människor som är klädda som de var förr och visar hur de har jobbat och även hur de gör idag. Det var väldigt fint och en kul

Bako National Park
måndag 5 mars 2018 - Kuching, Sarawak, Malaysia

Äntligen har vi fått se näsapor. Detta har vi sett fram emot länge 🐒🌴Igår åkte vi till Bako nationalpark för att vandra, se djur i sin naturliga miljö och övernatta i djungeln. Upplevelsen var helt otrolig. Naturen är så vacker att det är svårt att beskriva och bilderna gör den

Matang Wildlife Center
lördag 3 mars 2018 - Kuching, Sarawak, Malaysia

Vi fick upp tidigt för att åka till Matang Wildlife Center, ett ställa som tar hand om ”high protected animals” vet inte om det ärsamma som utrotningshotade, som är sjuka, skadade eller blivit omhändertagna från olaglig hantering av djuren, oftast är det en kombination av de tre 😞

Tatuering
lördag 24 februari 2018 - Ko Samui, Surat Thani, Thailand

Ytterligare en dag med strandhäng som avslutades med att David tatuerade sig. Han gjorde en bambutatuering där tatueraren pickar med en bambupinne istället för maskin. Det tog lång tid med resultatet blev väldigt bra 👍🏻 Jag har inga tatueringar själv med David sa att det gjorde

Sista dagen på Samui
torsdag 1 mars 2018 - Ko Samui, Surat Thani, Thailand

Emotionell dag 😞 Så otroligt jobbigt att säga hejdå till alla, Pon, tränarna Meechai, Dang och Bao och våra nya vänner. Ingen av oss var sugen på att åka men vi ser ändå fram emot vad Borneo kommer erbjuda 🐒🌴🕷☺️ Vi passade på att se sista tempelen som vi ville se och bada

Borneo
fredag 2 mars 2018 - Kuching, Sarawak, Malaysia

Efter en natt i Kuala Lumpur, vid flygplatsen så är vi på Borneo i staden Kuching där vi ska vara till den 9 mars. Vi har hyrt en lägenhet som är väldigt fin och rymlig. Det är en liten bit att gå till down town men ingen större fara, vi vänjer oss nog snart vid luftfuktigheten 😓Det

Ang Thong
tisdag 27 februari 2018 - Ang Thong, Surat Thani, Surat Thani, Thailand

Hela vår grupp åkte på båttur till den marina nationalparken Ang Thong utanför Samui idag. Det är 42 små öar som ligger tillsammans och är otroligt vackra. Ena ön har en smaragdgrön sjö i mitten av ön. Just den sjön är en av anledningarna att åka dit. Det var en väldigt turistig

Oljespill i havet
måndag 26 februari 2018 - Ko Samui, Surat Thani, Thailand

Igår låg jag i förkylning hela dagen och är något piggare idag. Sov större delen av dagen medan David och barnen hängde med Mats och Hugo. Mamma och pappa åkte till Buddha secret garden, Lamai beach och Lamai night market. Idag efter träningen så gick vi ner på stranden och möttes av

Thailand och Malaysia 2018

30 januari 2018 - 20 mars 2018

Familjen Willman: Jessica, David, Neo 9 år och Minna 6 år (fyller 7 år under resan) ska iväg på en 7 veckor lång semester till Thailand och Malaysia :)

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Jessica uppdaterar sin resa