Champagne så har vi varit där

Blev en resdag igår från Carnac till Epernay. Allt gick bra fantastiskt vägnät i Frankrike. Lite köer hade vi runt Paris men inte mycket. Vi kom fram vid 4 tiden till Epernay som vi trodde skulle vara en liten mysig fransk by men visade sig inte alls vara speciellt mysig. Blev en runda på

Sista dagen vid havet
tisdag 3 september 2019 - Quiberon, Bretagne, Frankrike

Sista dagen i Bretagne så körde vi till Quiberon en liten fiske/strandby en bit ifrån Carnac. Blev en mysig dag nära havet där vi tog en lång promenad längs med kusten men även hann med en del strosande i byn och även semesterns första glass🍨. Tillbaks på hotellet så packade vi det

Imorgon åker vi
torsdag 22 augusti 2019 -

Imorgon åker vi skall bli spännande att tillbringa nästan två veckor i Frankrike. Vi sticker imorgon bitti via Bältbroarna ner till Wildeshausen i Tyskland en bilresa på runt 70 mil. Första gången vi väljer att köra över broarna istället för att ta färjan. Tidigt på lördag morgon

En vandring längs kusten
måndag 2 september 2019 - Carnac Plage, Carnac, Bretagne, Frankrike

Dagens vandring gick längs med kusten utanför Carnac. Mer strapatsrik än de vi gått innan men spännande natur med en del ostronodlingar längs vägen. När vi kom tillbaka blev det en lugn eftermiddag i hotellets trädgård. I morgon kör vi till Quiberon för att gå en sväng där.Kram

En dag i historiens tecken
söndag 1 september 2019 - Carnac, Bretagne, Frankrike

Det var marknad i byn idag så vi tog en kort sväng där innan vi gav oss ut på dagens vandring ca 18 km. Vi skulle upp och titta på bautastenarna, ca 1100 resta stenar från stenåldern mäktigt att se. Men även resten av rundan var fin och tog oss genom små byar och en hel del

Nytt ställe nya möjligheter
lördag 31 augusti 2019 - Carnac Plage, Carnac, Bretagne, Frankrike

Idag så var det då dags att flytta till nytt ställe, kändes som det var dags då vi var ”färdiga” med Saint Malo. Vi körde direkt efter frukost så vi var framme redan vid 12. Skönt med en kort resa för en gångs skull. Vi lämnade bilen på hotellet och tog en tur ner till stranden,

En tur i Normandie
fredag 30 augusti 2019 - Mont-Saint-Michel, Normandie, Frankrike

Under frukosten imorse beslöt vi oss för att köra till Normandie och leta efter Calvados och besöka Mont Saint Michel. Blev en fin dag och kyrkan är en upplevelse att se även om vi inte fick gå in eftersom Flikka var med. Mycket folk o smala gränder men väl värt att besöka. Efter det så

Vandringsled 34
torsdag 29 augusti 2019 - Saint-Malo, Bretagne, Frankrike

Vaknade idag upp till en klarblå himmel vilket gjorde att vi beslöt oss för att gå till Dinard via SL34 leden istället. Var en fin led som gick precis i kustlinjen med en hel del upp och ned. Vi passerade även en bro där dom använde tidvattnet för att producera el. Skillnaden mellan ebb

Ostronmekka
onsdag 28 augusti 2019 - Cancale, Bretagne, Frankrike

När vi vaknade idag så var det till en grå himmel med lite regnstänk. Detta gjorde att vi tänkte om och tog bilen upp till Cancale istället för att titta på ostronodlingarna i stället. När vi kom dit så hade det slutat regna så det blev en fin dag. Här fick man verkligen perspektiv på

Saint-Malo en pärla i Bretagne
tisdag 27 augusti 2019 - Saint-Malo, Bretagne, Frankrike

Efter tidig sänggång så vaknade vi tidigt utan att ha blivit störda av slottsspöket. En kort runda med Flikka innan frukost blev det sedan åt vi vår frukost nere i matsalen, varma croissanter och nybryggt kaffe😀.soligt o fint så vi gav oss iväg efter frukosten med kartan i högsta

Luxemburg-Bretagne-Champagne

23 augusti 2019 - 7 september 2019

Årets bilsemester med tyngdpunkt i Bretagne. Vi kommer att bo först i St Malo och därefter i Carnac. Semestern avslutas med några dagar i Epernay.

Team 50 i Kalifornien

29 juni 2018 - 22 juli 2018

En rundresa i Kalifornien för att fira våra 50-årsdagar

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Jörgen uppdaterar sin resa