Svettigt..
söndag 5 december 2010 - Serrekunda, Gambia

Tjo tjo.. Tiden har borjar lida mot sitt slut. Och det blir bara varmare och varmare eller ocksa ar det vi som blir klenare och klenare... Har mest sloat sen sist men imorgon blir det en utflykt till lite olika stallen. Vi har tagit mycket kort forresten och filmat lite men kan tyvarr inte ladda

Klada..
torsdag 2 december 2010 - Serrekunda, Gambia

Hej hej! Idag var veckans varmaste dag.. 35 grader. Overlag sa gar temperaturen aldrig under 25 grader nagon gang pa dygnet och dagtid ar det sallan kallare an 30 grader.. tufft for tva blekfisar! Igar var vi och klappade krokodiler, vi har fortfarande alla kroppsdelar i behall! :) Igar at vi

VAAARMT!
tisdag 30 november 2010 - Serrekunda, Gambia

Tjo.. Har gar livet vidare i varmen. Igar var vi pa safari i Senegal, en minst sagd udda upplevelse. Den varmaste dagen i vara liv! Dackade som tva klubbade salar pa hotellrummet och sov i nastan 12 timmar efterat. Men idag ar vi pigga och har slappat vid poolen. Skont. Svart att forsta att det ar

Framme i varmen!
fredag 26 november 2010 - Serrekunda, Gambia

Hej hej! Nu ar vi pa plats i Gambia! Har har det riktigt varmt, dagstemperaturen ligger pa 34 grader vilket ar lite smajobbigt for oss bleka turister.. Vi anlande till hotellet sent igar kvall och har annu inte hunnit se eller gora sarskilt mycket. Men har stamt mote med en lokalguide ikvall sa

Nast sista dagen..
tisdag 1 december 2009 - El Gouna, Hurghada, Al-Bahr al-Ahmar, Egypten

Resan borjar lida mot sitt slut. Vi kanner oss nojda med bada veckorna och borjar faktiskt trottna pa buffen, tro det eller ej! Har forsokt att battra pa brannan idag, men molnen svavade tungt under hela dagen, for forsta gangen pa hela resan. Temperaturen snittar ca 24 grader, egyptierna sjalva

Ett liv i lyx..
lördag 28 november 2009 - El Gouna, Hurghada, Al-Bahr al-Ahmar, Egypten

Tjo! Gar vi inte upp ett par kilo den har veckan sa gor vi det aldrig! Det serveras buffe tre ganger om dagen med mellanmal darimellan samt obegransat med dricka (inkl alkohol och KAFFE). =) Vi har antligen borjat fa lite farg pa var bleka svenska hy, kanns fint. Imorgon ska vi ut pa en snorkeltur,

Nu borjar semestern!
torsdag 26 november 2009 - El Gouna, Hurghada, Al-Bahr al-Ahmar, Egypten

Var resa till Kairo borjade bra, vi fick en stor buss! Som att aka med Svenska Kandisresor fast utan kandisar! Resan borjade 01.45 och vi var framme vid Citadellet i Kairo vid 08.30... Dagen inneholl ocksa ett besok pa Egyptiska Museet dar man bland annat kunde beskada Tutanchamons guldmask, 11 kg

Lite kultur
söndag 22 november 2009 - Luxor, Egypten

Nyss hemkomna fran Luxor har vi nu hunnit fa i oss lite middag. Det blev billig mat = sallad! Pengarna gar at som smor, det vi hade med oss tog slut redan i fredags, och ikvall far vi ta ut annu mer da vi tankt boka ytterliggare en resa till nasta vecka. Den innehaller fyrhjuling och kameler i

Vi badar i alcogel!
fredag 20 november 2009 - Hurghada, Al-Bahr al-Ahmar, Egypten

Hej hej! Var forsta heldag har i Egypten ar snart till anda. Vi borjade dagen med en frukostbuffe som inneholl sockerfyllda bakverk i alla dess former! Bland allt detta fann vi aven lite brod, omelett, fil, flingor och kaffe. I vantan pa valkomstmotet lapade vi var forsta sol vid poolen. Nar

Lucia
lördag 13 december 2008 - Ella, Goa, Indien

Hej dar hemma! Hoppas att ni alla har haft en bra lucia, igar var det fest pa vart hotell speciellt for ryssarna! :) Det var goanskt-portugisiskt tema med massa mat och underhallning. Vi gick innan festen var slut eftersom vi kande oss slitna. Varmen tar musten ur en.. Vart mal innan vi aker hem

Gambia 2010

25 november 2010 - 9 december 2010

Egypten

19 november 2009 - 3 december 2009

Sol, mat, dryck och lite kultur!

Indien Light - Goa 2008

25 november 2008 - 17 december 2008

Det blir en ny tripp till Asien i år, närmare bestämt Goa, Indien.

Thailand 2007

24 november 2007 - 17 december 2007

Efter en taskig sommar i Sverige bär det nu av till varmare breddgrader!