Dagarna i Quito.
tisdag 29 april 2008 - Gislaved, Jönköpings län, Sverige

Jag ska avsluta min resedagbok med att berätta om dagarna i Quito. Nu har jag varit hemma i nästan två veckor så det sista dagboksinlägget kommer lite sent....men bättre sent än aldrig som det heter. Vi lämnade Shell den 11 april för att åka till Quito. Det tar några timmar att resa så

Bara nagra fa dagar kvar i Ecuador...
lördag 12 april 2008 - Quito, Pichincha, Ecuador

Hej! Nu har jag lammnat Shell och rest till Quito. Vi ska stanna har nagra dagar och se oss om kring innan vi flyger tillbaka till Sverige. Det har inte hant sa mycket sen jag skrev sist. Jag har varit sjuk i flera omgangar under nastan hela mars. Feber, oroninflammation, hosta, bihaleinflammation

Al Altar
torsdag 13 mars 2008 - Puyo, Pastaza, Ecuador

I fredags reste jag och Barbera ( sjukgymnast från Califoninen ) till Riobamba, en tre och en halvtimmes bussresa. Sen tog vi bussen vidare till en bergsby. Vårt mål var en lite by lång uppe i bergen. Vi skulle nämligen bestiga en vulkan. Al Altar heter den och är den femte högsta vulkanen i

Besök i en bergsby och lite till...
söndag 2 mars 2008 - Puyo, Pastaza, Ecuador

Igår (lördag) hjälpte jag och Kerstin till med att undersöka patienter uppe i bergen. Männinskorna som vi hjälpte bodde i tillfälliga boenden eftersom de var evakuerade p.g.a vulkanutbrotten. Vi reste tillsammans med några läkare och sjuksköteskor samt 15personer som tillhörde en kyrka

makuma-fortsättning.
söndag 24 februari 2008 - Puyo, Pastaza, Ecuador

Dag 2 Efter en sömnlös natt var det dax att ge sig ut i djungeln. Vi gick med Jim, en utav missionärena, till deras elstation. Han skulle reparera något eftersom det elektriska ljuset blinkade. Vi var utrustade med gummistövlar vilket var absolut nödvändigt. Vägen som ledde till

Makuma-en stad mitt i djungeln.
onsdag 20 februari 2008 - Puyo, Pastaza, Ecuador

Den 14:e februari var det dax för en tur ut i djungeln. Vi steg upp tidigt för att åka med ett miniflyg. Tyvärr kom vi aldrig iväg p.g.a dåligt väder. Så torsdagen satt vi bara och väntade och hoppades på att få komma iväg men vid femtiden medelade flyget att vår fligt var inställd.

Vulkanuttbrott,hängmatta och regn....
lördag 9 februari 2008 - Puyo, Pastaza, Ecuador

Sitter i min lägenhet och regnet det bara öser ner. Det regnar en del här också! Jag vet inte om ni hört om vulkanutbrotten? Natten till i tisdag var det två kraftiga utbrott. Vi bor ungefär fem mil från vulkanen. Man hade tydligen evakuerat 700 personer. Vi har inte märkt något av

Yttligare några dagar har gått....
söndag 3 februari 2008 - Puyo, Pastaza, Ecuador

Nu har jag varit iväg en halv månad ungefär, tiden går fort! Idag ska jag och kerstin bjuda några vänner på middag. Vi har gjort kyckling divan tror jag det heter. När man köper färsk kyckling här nera så sitter både huvudet och fötterna kvar på kycklingen. Kerstin har ett kort på

Vardagslivet i Shell
tisdag 29 januari 2008 - Puyo, Pastaza, Ecuador

Nu börjar livet i shell bli vardag. Dagarna på barnhemmet flyter på. Jag tror att jag fått in tekninken när jag byter blöjor, men det lär dröja innan jag har samma tempo som ecuadorianerna! Idag kom ett gäng amerikanska ungdommar och hjälpte till på barnhemmet. De lekte med barnen eller

Casa de fe
lördag 26 januari 2008 - Quito, Pichincha, Ecuador

Hej! Idag har jag varit på barnhemmet. Jag hjälpte till med de minsta barnen. De var åtta stycken på den avdelningen. Om jag minns rätt så var tre av barnen friska och resten hade någon form av utvecklingsstörning/missbildning. Jag kastades rakt in i de dagliga sysslorna. Jag började att

Shell Mera, Ecuador

16 januari 2008 - 16 april 2008

Jag ska jobba på ett barnhem i staden Shell Mera

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Johanna uppdaterar sin resa