Träningsläger Lettland
tisdag 3 juli 2007 - Riga, Lettland

Följande artikel skrev jag till www.oklinne.nu: En otrolig stank överväldigade mig när resväskan öppnades, blöt hund är det som bäst beskriver doften. Men det var ingen överraskning. Ett nio dagar långt träningsläger är inget bra träningsläger om doften från innehållet i väskan

Svårt på simpsiöberget
tisdag 3 juli 2007 - Vasa, Finland

Jukola avgjordes på de svårorienterade sluttningarna av simsiöberget utanför Lappo. Vi i OK Linné kom 11:a av de drygt 1300 lagen, vilket iof inte är fy skam, men vi hade hoppas på att springa bättre. Annars bjöd resan på det vanliga -makkara, bastu och några öl i samband med hemresan.

Tufft, blött och vackert
onsdag 28 februari 2007 - Cork, County Cork, Irland

För någon dag sedan kom jag hem från en veckas träningsläger på Irland. Vi var ett stort gäng från OK Linné (min orienteringsklubb) som åkte till Killarney för att få lite barmarksträning som avbrott från snöpulsingen här hemma i de svenska skogarna. Terrängen var enormt vacker med

Mycket träning och lite turism i Kiev
onsdag 15 november 2006 - Kiev, Ukraina

Igår kom jag, Kalle och Mattias hem från en femdagarsvistelse i Kiev. Målet med resan var att bekanta sig med den Ukrainsk terrängen inför det stundande världsmästerskapet som går av stapeln i Kiev nästa år (om vi får vara med då står än så länge skrivet i stjärnorna). Därför

Sista delen Sydamerika
måndag 16 januari 2006 - Rio de Janeiro, Volta Redonda, Brasilien

Hej. Har precis hamtat andan efter en hard dust med en snubbe barande "rio runners club"-linne utefter Copacobanas strandpromenad och tankte nu skriva ett par rader om vara forehavanden den seanste tiden. De senaste tva veckorna har vi spenderat utefter Brasiliens kust soder om Rio. Fem natter i

Friluftsliv pa Eldslandet
torsdag 22 december 2005 - Ushuaia, Eldslandet, Argentina

Tjena. Det senaste inlagget skrev jag i ruset av valbefinnande efter den joggingrunda jag gjort i Bariloches vackra omgivningar. De tva nastkommande dagarna spenderade jag dock genomforkyld i vandrarhemmets soffa tittandes pa fotboll atandes choklad och drickandes kaffe. Mot slutet av den andra

9 dagar i Chile
torsdag 8 december 2005 - Puerto Montt, Región de Los Lagos, Chile

Tjena. Jag tankte nu beratta om mitt chilebesok. Pa grund av den for mig nyupptackta tidsbristen sa varade besoket inte langre an 9 dagar. Tyvarr maste jag saga, for den lilla del av det enormt langa landet jag sag smakade mera. Som jag gjort upp med bussbolaget i Mendoza sa plockade

I Ches och Pitts fotspar
måndag 28 november 2005 - Mendoza, Argentina

Tjena. Det senaste dagboksinlagget jag skrev var for ca. 10 dagar sedan, fran sodra Bolivia. Nu ar jag i Uspallata, Argentina, inte langt fran Chiles grans, nara Santiago. Den kansla som Per beskrev att han hade nar han anlande till Chile kanner jag mycket val igen -staderna i Argentina kanns som

Skiljda vagar i Atacamaoknen
torsdag 17 november 2005 - Tupiza, Bolivia

Hej igen. Nu har det snart gatt en vecka sedan forra dagboksinlagget. Klychan "tiden gar bara fortare och fortare" kanns verkligen relevant. I borjan av resan gick tiden ganska langsamt (kanske pga av att vi inte riktigt trivdes i Quito), nu rinner veckorna ivag. Vi har nu varit hemmifran i drygt

Rally, vassoar och Paradiset
söndag 6 november 2005 - Copacabana, Puno, Peru

Hej igen. (uppdaterad version med fler bilder) Sen sist ni horde fran oss har det hant en hel del. Vi har bland annat bytt land fran Peru till Boliva. Jag tankte beratta vad vi har sett och gjort pa vagen Cusco - La Paz. Pa tisdagsmorgonen akte vi fran Cusco till Puno, vid Titicacasjons strand.

Tröningsläger i Lettland

23 juni 2007 - 3 juli 2007

Träningsläger i Lettland med OK Linné. Hoppas kunna se något annat än kartor och skog, men får se om tid ges till det...

Jukola 2007

13 juni 2007 - 18 juni 2007

Orienteringens största stafett, Jukola, går i år i Lappo. Vi i OK Linné åker dit med stora förhoppningar om en framskjuten placering.

Träning i Kerry, Irland

21 februari 2007 - 27 februari 2007

En veckas orienterings-träningsläger på den sydvästra delen av Irland med OK Linné. Träningen kommer att stå i fokus och därför kommer de kulturella och turistiska grejjerna att nästan helt bortprioriteras. Men Gaelisk fotboll och en pint guinness på någon lokal pub ska jag nog hinna med.

Kiev

10 november 2006 - 14 november 2006

Jag, Kalle och Mattias ska resa till Ukrainas huvudstad, Kiev, andra helgen i november. Huvudmålet med resan är att bekanta sig med den ukrainska skogen då VM går i Kiev nästa sommar. Orientering kommer därför att uppta den största tiden, men jag hoppas även hinna med en del turistande. Efter resan räknar jag med att skriva en reseberättelse och lägga ut lite bilder.

4 månader Amerika

20 september 2005 - 21 januari 2006

Den 20/9 går det ett plan från Arlanda till Quito. Med på det planet kommer Johan Höij och Per Janzon att vara. Vi kommer att resa runt i Sydamerika i fyra månader för att sedan avsluta vår trip med ett fyradagarsbesök i New York. Kl. 23.40 på tisdagskvällen landar vi i Quito. Förhoppningsvis kommer då en representant från skolan där vi ska bo (vi ska studera spanska 2,5 vecka i Quito) och möter oss. Efter Ecuador går turen vidare mot Peru, där Lima och Inkaleden står på schemat. Någon vecka/veckor i Boliva ska hinnas med innan vi åker ner mot Chile-Santiago. Där ska vi förmodligen jobba några veckor i november med "ungdommar med sociala problem", mer detaljer än så känner vi för tillfället inte till. Argentina, Urugay och Brasilien besöks sedan i nämnd ordning. Att vi gör ett stopp på fyra dagar i New York under hemresan är ren bonus. NY ingick inte i de ursprungliga reseplanerna, men eftersom vi ändå mellanlandar där så...

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Johanhj uppdaterar sin resa