Tänk så det kan bli....
fredag 12 september 2014 - Cranston, Rhode Island, USA

Börjar närma mig slutet på min vistelse i Calgary/Cranston. Bor hos min vän Dallas i en förortsvilla i Cranston. Riktigt nordamerikanskt nybygge. Stora rum, öppen planlösning på bottenvåningen.... precis som jag skulle vilja bo hemma. Fast Dallas har 3 sovrum, 1 bonusrum, vardagsrum och

En liten försmak av vad som kommer senare.... (hoppas jag!)
måndag 8 september 2014 - Castlegar, British Columbia, Kanada

Varit ute och åkt lite med Chris och Sandra idag. Morgonfika på takterass i Nelson, tittat på vackert röda vandrande Kokanee laxar, och åkte färja på Kokanee sjön. Fina vyer, härlig natur. Men nu är jag helt slut! (ändå är det ju inte jag som kört bil, men det va varmt som

Kajak i Castlegar
söndag 7 september 2014 - Castlegar, British Columbia, Kanada

Efter att åter ha vaknat kl 4 och sedan blängt på tv tills klockan var 8, tog jag en tidig tur till Vancouvers flygplats. Det är en mycket trevlig flygplats. Enkelt och snabbt, mysigt och hemtrevligt. Unnade mig en massage och efter en lååååång lunch var det dags att borda det lilla

En rätt skön dag :)
lördag 6 september 2014 - Vancouver, British Columbia, Kanada

Spenderade en avslappnande dag i Vancouver. Besökte Granville Island på morgonen, och gick på Farmers market. Där skulle jag kunnat stanna i en evighet.... Matvaror i överflöd..... så fantastiska fruktstånd och allt möjligt annat. Och det var inte bara jag som gick omkring och

Det var ju en intressant början....
fredag 5 september 2014 - Vancouver, British Columbia, Kanada

Så var resan till slut igång. Drog ju på mig en förkylning i London som bestämde sig för att slå ut i full "blom" dagen innan mitt flyg.... Det var nog den snörvligaste flygresa jag någonsin gjort.... Rätt soft dock, eftersom jag flög Club World med British Airways. Hade ett

Och så var det över för denna gång!
lördag 29 oktober 2011 - Örebro, Örebro län, Sverige

Nu har jag lagt upp de sista bilderna som kommer finna här.... sen ger jag upp! :) Tack för visat intresse, får se när jag dyker upp med nästa resa! Tchau! Petra

Nu finns det lite foton att titta på!
måndag 17 oktober 2011 - Örebro, Örebro län, Sverige

Hej! Nu finns det lite kort från första delen av min resa, från tiden i Botswana! Resten kommer när jag får tid.... Tchau!

Nu borjar det kannas lite vemodigt....
fredag 14 oktober 2011 - Johannesburg, Gauteng, Sydafrika

Hej Hej! Tankte skicka mitt sista inlagg pa den har resan medans jag vantar pa att fa fara till flygplatsen.... det kommer bli en lang vantan idag.... Har haft nagra trevliga och lugna dagar i Johannesburg/Northcliff, det har varit skont att fa "landa" lite efter 5 intensiva veckor! I onsdags var

Vilken harlig kvall !
tisdag 11 oktober 2011 - Johannesburg, Gauteng, Sydafrika

Halloj! Nu ar jag pa plats i Johannesburg igen! Nar vi kom fram till vart boende dok Christiaan upp, min Botswana guide fran 2009! Jag visste att han jobbade pa kontoret nufortiden, men tack vara att vi kom fram sa tidigt han jag prata med honom redan ikvall :) Superkul att fa traffa en tidigare

Sa var man tillbaka till civilisationen igen!
måndag 10 oktober 2011 - Hazyview, Sydafrika

Hej igen! Hittade nagra datorer i Krugerparken som funkar ratt bra sa nu blir det lite skrivande igen :) Vi har tagit oss lang vag sedan mitt senaste inlagg. Forst avklarade vi Mulanje massivet i Malawi. Alla utom 3 av oss klattrade rakt upp for det berget men for mig var det nog vid det laget.

Canada/USA 2014

5 september 2014 - 19 december 2014

Canyon country, coast and mountains! Och goda vänner!

Tallinkryss med Mamsen

19 augusti 2014 - 21 augusti 2014

28 augusti 2014 - 2 september 2014

Dags att Magdalena får sin första "taste of London"!

21 augusti 2013 - 16 september 2013

Fors och Folk i Viktoriafallen. Dags att tackla Zambezifloden på allvar!

6 september 2012 - 28 september 2012

Tillbaka till Botswana och Zimbabwe med Drifters. Tar även med mig min vän och kollega Magdalena denna gång. Som vanligt väntar Okavangodeltas rika djurliv, gamedrives i Botswanas nationalparker, och massor av suveräna forsar på Zambezifloden!

1 juni 2012 - 22 juni 2012

Äventyrsresa till Uganda. Apor, berg, grönska och Nilens vilda vatten!

3 september 2011 - 15 oktober 2011

Kombination av två rundresor med Drifters Adventours, min favoritarrangör av rundresor i södra afrika! Härligt liv ute i Botswanas nationalparker, adrenalinfyllda Victoriafallen, djurliv och kanotcamping i Zambia, sjöliv i Malawi, dykning och snorkling i Mocambique och Krugerparken i Sydafrika. Äntligen är det dags för ännu en resa till afrika - "my home away from home"!

MEXICO!!!!!

1 juni 2002 - 15 juni 2002

Ännu en tur med Trek America

14 juli 2003 - 27 juli 2003

Hälsa på hos jess för första gången !

27 augusti 2008 - 31 augusti 2008

Något måste man ju göra på semestern... och snart är det ju dags för praktik !

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Petra uppdaterar sin resa