pensionärspar på 68 och 70 år som gillar att resa runt i Thailand utan bestämda mål och tar dagen som den kommer.
hemstad Norrköping, Östergötlands län, Sverige
Senast aktiv - från Bangkok, Thailand
Bangkok
söndag 4 mars 2012 - Bangkok, Thailand

Efter en lång och tråkig bilresa så är vi tillbaka där vi började- Bangkok. Vi har bokat oss på samma hotell som senast- Glow Trinity Silom, ett hotell som vi gillar och har ett toppenläge alldeles intill Skytrain och stationen Shong nonsi. Trevlig personal,glada och hjälpsamma. Stor

Från Koh Kood till Koh Cang
lördag 3 mars 2012 - Koh Chang Tai, Trat, Thailand

Ja-då är vi tillbaka på Koh Chang efter en vecka på Koh Mak och Koh Kood. Dagens båtresa var lugn och fin, inget stampande mot vågor som när vi åkte ut.Dagarna på Koh Kood har varit fantastiska. Vattnet är kristallklart och man kan snorkla direkt från stranden. fina soldäck med

cykeltur
måndag 27 februari 2012 - Ko Mak, Trat, Thailand

måndag den 27 feb Efter frukosten i morse hyrde vi cyklar och drog iväg på dammiga vägar innan solen kom för högt på himlavalvet. Vi cyklade kors o tvärs på ön och fick verkligen se turistortens fram och baksida. Vi kämpade upp för ett par rejäla backar och kom till en fin

Båttur till privatön
söndag 26 februari 2012 - Ko Mak, Trat, Thailand

I dag tog vi en liten tur till en närliggande privat ö bara 10 min båtresa bort. Kristallklart vatten och en mysig sandstrand. Vi stannade där hela dan, åt en lättlunch och softade under parasollet- i solen är inte tänkbart i denna hetta som vi har här just nu. Jag hoppas kunna lägga in

speedboaten till Koh Mak
lördag 25 februari 2012 - Ko Mak, Trat, Thailand

Koh Mak-lördag den 25 feb I morse åkte vi med speedboaten till Koh Mak i toppenväder. vi checkar in på Makathanee efter bara 45 minuters båtfärd. Får ett jättefint rum på andra våningenmed havsutsikt och poolen rakt nedanför, rent och snyggt och sköna sängar. Efter en lätt uppackning

då sitter vi här själva igen....
fredag 24 februari 2012 - Koh Chang Tai, Trat, Thailand

Efter två veckor som storfamilj sitter vi här nu som två gamla stofiler. Vart tog dagarna vägen??? Tyvärr så drabbades 80% av oss av magsjuka i olika omgångar så det var nästan alltid någon som inte ¨mådde så bra men barnen är tappra-dom kämpade på hela tiden. Vi badade- åkte på

Veckan som gått.....
måndag 20 februari 2012 - Koh Chang Tai, Trat, Thailand

Tiden går fort när man har roligt!!!!!!!!!!!! Som jag tidigare skrivit så är inte uppkopplingen den bästa och tiden är för dyrbar för att sitta framför en dator som bara tuggar och tuggar och sen lägger av. Vi har bra väder frånsett en dag med störtregn och åska och en eftermiddag

tisdag morgon
tisdag 14 februari 2012 - Bangkok, Thailand

Nu är frukosten avklarad och ryggsäcken packad igen. Kl 10 kommer minibussen och vi lämnar storstaden efter ett par dagar med båtutflykt, MBK shopping, Pantin Plaza med teknikprylar,markanader och god mat och mycket svalkande poolbad då och då. Vi har trivts bra med hotellet-kanonfin

Framme på Koh Chang
tisdag 14 februari 2012 - Koh Chang Tai, Trat, Thailand

Efter ett antal timmars bilåkande är vi då framme på Koh Chang och Noren Resort.Mr Noren själv välkomnar oss och på rummet är det framdukat med frukt-blommor och skumpa. Den överraskningen stod barnen för- det hade dom fixat i all hemlighet. Dom hade även beställt en massör till rummet

lördag
lördag 11 februari 2012 - Bangkok, Thailand

Började dagen med en simtur i poolen, (hur många längder kan vi ta en annan gång), sen till en jättefin frukostbuffe. Tar en sväng på stan. Vi åker med Skytrain några stationer och letar oss fram till ett elektronikvarhus som heter Pantic Plaza. Där fanns hur mycket som helst av

Nu flyger humlorna ut igen mot nya äventyr i Thailand

22 januari 2012 - 8 mars 2012

Nu är vi laddade för en ny resa. Den här gången kommer barn och barnbarn ner så under 2 veckor blir vi 10 personer som ska göra Thailand. Det blir 3 dagar i Bangkok med kultur,shopping mm.Sen åker vi till Kho Chang och badar,solar och äventyr och allt vad barn och barnbarn känner att dom vill göra. Efter det luffar vi själva runt igen innan det är dax för hemresa. Kommer säkerligen att besöka norra Thailand igen, att cykla några dagar i trakterna kring Chiang Mai,känner att vi vill uppleva det igen. Följ oss i dagboken så får ni se var vi hamnar.

Cykelsemestern 2006-Norrköping-Göteborg-västkusten-skåne-ostkusten

22 juni 2006 - 13 juli 2006

Totalt blev det 174 mil

Cyklsemestern 2004- från Gällivare till Norrköping

2 juni 2004 - 29 juni 2004

Vi har länge pratat om att cykla från Gällivare till Norrköping. Hur tar man cyklarna upp till Gällivare var den stora frågan. Det går inte med tåg, inte med buss, ev flyg men då ska man packa cyklarna på speciellt sätt. Vi hyrde en bil,hyr här-lämna där. Toppenbra lösning, passade oss bra. Nu var vi redo för GÄLLIVARE-NORRKÖPING Efter 24 dagar var vi hemma i Norrköping igen Vi klarade oss utan punktering-bra punkafria däck, inget krångel med med cyklarna- vare sig växlar eller annat. Bra cyklar av märket BATAVUS. pga av dåligt väder - regn och kyla blev tältet oanvänt. Några kg i onödan men sånt vet man inte i förväg. Hela resan har varit en upplevelse, vi kommer att gör fler långturer.

Ut på nya äventyr i Thailand

8 februari 2010 - 22 mars 2010

Vi landar i Bangkok med 41 oskrivna blad i dagboken, det enda vi vet är att den 22 mars ska vi vara i Bangkok igen för hemresa. Om ni vill så häng med oss på äventyret i dagboken. Vi kommer att höra av oss med dagboksinlägg så ofta vi kan och har möjlighet till uppkoppling.

Thailands öar,6:e resan

17 februari 2009 - 2 april 2009

ska luffa runt bland öarna i sydvästa Thailand och Malaysia. favoriter från förra året är Ko Bulone,Ko Lipe, Ko Kradan mfl. Skall även testa Langkawi i år

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Anita uppdaterar sin resa