Ute på havet
torsdag 21 november 2013 - Jamaica

På söndag lämnade vi ft. lauderdale och siktade först mot Haiti. Dit var det först en dag på havet. Badade i poolerna och åt god mat under dagen. Gick och la oss ganska tidigt både på söndag och måndag eftersom vi fortfarande kände av tidsskillnaden. På Haiti gick vi av och la oss på

Arlanda-Zurich-Miami
söndag 17 november 2013 - Miami, Florida, USA

Efter att ha kommit iväg från arlanda till landet med choklad och klockor som sina huvudattribut, fick vi en god natts sömn på radisson-hotell i zurich. Upp på morgonen därefter för att testa den Schweiziska punktiligheten, tåget mellan terminalerna räknades med en ankomsttid på sekunden.

JFK
fredag 20 juni 2008 - New York, USA

Igår var vi i central park och vandrade. Efter ett par timmars promenad var vi helt slut och tog tunnelbanan tillbaka till hotellet. Där låg vi och vilade till middagen klockan åtta. Det har blivit en hel del promenerande här i New York, även om det går att ta tunnelbana överallt är det

Top secret!
onsdag 18 juni 2008 - New York, USA

Nu finns bilder för New York inläggen. Inlagt 22/3 Idag har vi varit på en av USA:s hemligaste och mest välbevakade ställen. Lika svårt som att komma in i vita huset. Vi fick passera ett flertal säkerhetskontroller och inte ta med ryggsäck, mat eller dricka in. Kan ni gissa var vi var?

A nightmare on elm street
tisdag 17 juni 2008 - New York, USA

Idag har vi haft en mardrömsupplevelse. Vi kom till New York och körde till Brooklyn där vi hade bokat ett Bed and breakfast. Vi var lite oroliga att bokningen inte gått fram eftersom vi inte fått någon bekräftelse trots att vi hade mailat ett par dagar tidigare (bokade 1 v innan). Men vi

The Beach
söndag 15 juni 2008 - Atlantic City, New Jersey, USA

Igår åkte vi en färja över ett sund, tog ca 45 minuter. Tyvärr kostade det 50 dollar. I och för sig hade det kostat en del att köra runt, men inte så mycket. Det var ändå skönt att slippa köra stora tråkiga vägar och hålla sig efter havet. Vi är i närheten av Atlantic city just

Air Force One
fredag 13 juni 2008 - Washington, USA

Igår körde vi bara bil och därför har vi inte orkat skriva något. Vi stannade och sov i Frederick som ligger en bit utanför Washington. Idag körde vi in till huvudstaden och skulle kolla på Tribute to Bill Clinton… nej, jag menar George Washington monumentet (ni som sett terroristen på

Smurfarna
onsdag 11 juni 2008 - Niagara Falls, Ontario, Kanada

Vi skrev inget igår eftersom vi körde nästan hela dagen och kom fram kl tolv på natten. Vi åkte från Chicago men innan dess stannande vi till i Andersonville i Chicago. Det är ett litet kvarter som har haft många svenska invandrare. Det finns ett par butiker där med svensk anknytning. Vi

Chicago
måndag 9 juni 2008 - Chicago, Illinois, USA

Idag har vi gjort Chicago osäkert. Vi tog bussen in till centrum för lite sightseeing. Vi började med Sabines favorit, choklad! Sen en bit till med bussen och upp i en av världens högsta byggnader, Sears tower. Utsikten var grym därifrån, landet härikring är väldigt platt så det är

Hard rain
söndag 8 juni 2008 - Chicago, Illinois, USA

Idag skulle vi alltså köra tio mil till Chicago, ta in på ett motell vi bokat och kanske hinna med något mer. Istället så kommer vi till ett motell 7 timmar senare! Varför då, kanske ni undrar. Jo, motellet vi bokade visade sig ligga i slummen. Man kollade tre ggr i minuten om dörrarna

Kryssning i karibien

16 november 2013 - 25 november 2013

Usa - Kust till kust

9 maj 2008 - 21 juni 2008

Bila från Los Angeles till New York med diverse stopp.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när James uppdaterar sin resa