Jag är fyrtiotalist och gift med Mona. Vi bor i Sandviken och har tre utflyttade barn, som bor i Stockholm resp Linköping. Lärare sedan mer än 40 år tillbaka. Tycker det är kul med: Datorer Friluftsliv, lagom avancerat Läsa böcker Resa mm
hemstad Sandviken, Gävleborgs län, Sverige
Senast aktiv - från Ouagadougou, Centre, Burkina Faso
På tåget till Gävle!
torsdag 29 mars 2012 - Gävle, Gävleborgs län, Sverige

Nu hr vi varit på väg i 17 timmar! Resan börjar närma sig sitt slut. Vi är alla trötta men också mycket nöjda med vårt projekt och resa till Burkina Faso. Att containern kom först tisdags gjorde ju att vi fick omdisponera tiden därnere. Våra samarbetspartner var mycket nöjd den

Installationsarbetet i full gång !
onsdag 28 mars 2012 - Ouagadougou, Centre, Burkina Faso

Vår sista dag här i Nakamtenga, Burkina Faso. Äntligen full fart på installationsarbetet ! Containern kom igår, tisdag kl 17.30, och med hjälp av våra ungdomar från Nakamtenga tömde vi containern på knappt två timmar ! Vi hoppas att få färdiginstallerat c:a 40 - 50 st, bordsdatorer

Guldet är vårt ! HEJA SAIK ! !
måndag 26 mars 2012 - Ouagadougou, Centre, Burkina Faso

Det var ju toppen att Guldet hamnade på rätt ställe, i SANDVIKEN. Under matchen kunde vi följa vad som hände på SVTTexts målservice. När texten "Matchen slut!" och 6-5 stod sig så blev vi alla glada. Jag förmodar Jubelfesten på Jerntorget pågår nu. Det är SAIK-spelarna väl

Tiilbaka i Ouaga !
söndag 25 mars 2012 - Ouagadougou, Centre, Burkina Faso

Hej på er! Nu har vi kommit tillbaka till Ouaga, och bor på samma pensionat som i onsdags, det heter Tess Guesthause. Värdinnan, Tess, är svenska. hon har bott Afrika mer än tio år och har här, Ouaga, ett jättefint ställe. Vi, Kjell, Ingemar, Patrik, Gustav o Alexander bor bra här med

Onsdag kväll-Middag hos ambassadören i Ouagadougou.
torsdag 22 mars 2012 - Ouagadougou, Centre, Burkina Faso

Efter provet om hårdvaran i datorn så avslutades vår kurs för att senare återupptas på måndag med installations-arbetet. AAEPC:s minibuss kom och hämtade oss i Nakamtenga för färd till Ouagadougou. Då vi packat kläder och andra förnödenheter samt en del datautrusning gav vi oss

Måndag 19 mars - Vår första utbildnings dag.
tisdag 20 mars 2012 - Ouagadougou, Centre, Burkina Faso

Hej alla vänner ! Idag hade vi 22 elever som vi startat en utbildning med, de verkade nöjda. Dagens pass handlade om datorns delar ! Så idag har vi mest varit inomhus, men det blir väldigt varmt det också, dock inte som i solen. I morgon, samt på onsdag fortsätter vi utbildningen med

Några rader från Ingemar, i ett försök att ej smälta bort(sitter i skuggan).
torsdag 15 mars 2012 - Ouagadougou, Centre, Burkina Faso

Igår såg vi oss omkring Nakamtenga med omnejd. Idag besöker vi Ouagadougou, bl.a. Sveriges ambassad. Efter en lunch bestående av pizza med prägel av Burkina Faso så är vi nu på eftermiddagen på Hotell Ricardos pool. I solen är det väl 45 till 50 grader så det får bli antingen en stol

Nu är det dax : BERÄTTARKVÄLLAR
torsdag 11 februari 2010 - Ouagadougou, Centre, Burkina Faso

Nu är det klart. Vi ordnar BerättarKvällar om Burkina Faso-Resan. ons 17 febr kl 19-21 Hörsalen SandvikensGymnasieSkola. tors 18 febr kl 19-21 Hörsalen SandvikensGymnasieSkola. fred 19 febr kl 19-21 Hörsalen SandvikensGymnasieSkola. lörd 20 febr kl 14-16 Hörsalen

Några rader från Ingemar
lördag 16 januari 2010 - Ouagadougou, Centre, Burkina Faso

Hej Sitter lördag 16 jan 22.28 lokal tid på ett internetcafe 4-5 min gång från vårt boende. 7 st i en 2-rummare med knappt vandrarhemsstandard. Vi äter frukost utomhus kaffe/te yoghurt, baguetter etc. enkelt men fullt ok Idag åkte vi ut till vår andra kommun(Den första levererade vi

Burkina Faso projektarbete på El och Energiprogrammet Bessemerskolan2012

12 mars 2012 - 29 mars 2012

Projektarbete där över 400 datorer får ett nytt liv i Burkina Faso. Tre elever och två lärare samarbetar med olika organisationer för att nå goda mål.

Burkina Faso Projektarbete med Bessemergymnasiet ECIT

5 januari 2010 - 20 januari 2010

Vi är fem elever och två lärare som åker ned till Burkina Faso för att slutföra vårt projektarbete. Vi ska Internetansluta 40 st datorer i 20 olika kommunkontor.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Ingemar uppdaterar sin resa