Los Angeles
måndag 2 maj 2011 - Los Angeles, Kalifornien, USA

Första dagen i Los Angeles började med Walk of Fame på Hollywood Blv. Därefter skulle vi upp till Hollywood skylten...vägarbete = Tobias sur. Istället blev det shopping på The Grove. The Grove är ett shoppingområde med biograf och restauranger. Jättemysigt då det är som ett skyddat

Highway i, etapp 2 och Santa Barbara
lördag 30 april 2011 - Santa Barbara, Kalifornien, USA

Vi klarade oss helskinade över berget...och vilken utsickt. Ibland är det bra när saker inte blir som man planerat. Kanon fin övernattning i Lucia och en helt ny upplevelse vad det gäller bergsvägar och nationalparker. Vi hittade tillbaks till highway 1 efter ca 3 timmar men missade dock

Highway 1, etapp 1
fredag 29 april 2011 - Big Sur, Kalifornien, USA

Började dagen med utcheckning på hotellet och där efter upphämtning av bil. Det blev en Dodge xx, När vi väl lyckats trassla oss ur San Francisco och hitta till HW 1 så var det dags för lite lunch. En relativt bra kedja "Taco Bell" fick äran att ha oss som lunch gäster. Beläget mitt på

San FranCisco
torsdag 28 april 2011 - San Francisco, Kalifornien, USA

Hej på er....förlår att vi inte skrivit på ett tag. Problem med nätet här på hotellet. Utöver det är det ett väldigt bra hotell:) väldigt trevligt och centralt. Första dagen blev det blev det Fishermans Wharf och Pier 39. Den strörsta piren i San Francisco med en massa små butiker

Från Las Vegas till San Francisco
lördag 23 april 2011 - Las Vegas, Las Vegas, Nevada, USA

Igår va sista kvällen i Las Vegas. Va en sväng på Hard Rock Café där vi träffade två kanadensare. Mycket trevligt! En av dem va gift med en svenska och undrade om vi käkade mycket pitepalt...lite kul. Senare på kvällen träffade vi en amerikan som skulle åka till Sverige i maj och

Shopping och solbränna
torsdag 21 april 2011 - Las Vegas, Las Vegas, Nevada, USA

Första dagen i Las Vegas börjar med träningspass på gymet. Därefter va det sol och bad som gällde. Flodigt poolområde och kall öl!!! Allt man behöver. Vid två tiden va det shopping som gällde. Outlets finns det gott om...vi besökte den största :) Här finns allt...över 150 butiker.

Las Vegas
onsdag 20 april 2011 - Las Vegas, Las Vegas, Nevada, USA

Resan gick sådär....en timme fick vi vänta inne i planet innan vi fick åka iväg...segt. Men äntligen i Las Vegas där man möts av en temperatur på 25 grader på kvällen. Det har man längtat efter!!! Bara på vårt hotel har vi 10 restauranger och två starbucks. Nu är kl 07.30 och det

Pubrunda med norrmän
måndag 18 april 2011 - New York, USA

Dags för en pubrunda! Tobias letade upp baren "Coyote Ugly". Samma som filmen bygger på. Lättklädda bartenders som dansar på bardisken. Inte konstigt att Tobias hittade detta :) haha. Faktiskt väldigt skön stämning. Coolt ställe! Där hittade vi också två förvirrade norrmän. Efter ett

Regn=kaffe
söndag 17 april 2011 - New York, USA

Igår lördag va det regnigt. Å då menar jag inte lite regn....det regnade hela dagen. Det blev 2 koppar kaffe på Starbucks innan man tvingade sig ut i regnet. Hittade dock en väldigt kul klädburik "Hollister". Ett märke från Carlifonien. För att man ska få rätta känslan av Carlifonien

Times Square
fredag 15 april 2011 - New York, USA

Godmorgon! Första dagen i NY igår. Spännande...verkligen kontrasternas land. Här somnar man till ljudet av syrener och man vaknar till fågelkvitter. Vi tog turiststråken. Times Square, Rockefeller Center och givetvis ett besök på Top of the Rock. På tal om kontrast, vid Rokefeller

Inger och Tobias - USA

13 april 2011 - 6 maj 2011

USA på 24 dagar. New York, Las Vegas, San Francisco och Los Angeles.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Inger uppdaterar sin resa