Beppu
söndag 8 augusti 2010 - Beppu, Ōita prefektur, Japan

Hej! Sa kom vi da fram till Beppu, kvallen spenderades i hostlets onsen, varmvattenkalla.Pa kvallen provade vi for forsta gangen sashimi, ra fisk med ris, lite som sushi fast bara dom laskiga bitarna. Sandra var inte sa imponerad men Peter at som aldrig forr. Dagen efter gav vi oss upp i bergen

Hiroshima
fredag 6 augusti 2010 - Hiroshima, Hiroshima prefektur, Japan

Hej! Efter att ha lamnat laskigt guesthouse bakom oss tog vi taget till Hiroshima. Da det inte var meningen att vi skulle komma dit forran dagen efter hade vi inte bokat nagot boende for forsta natten. Trodde inte att det skulle vara nagot problem, men det visade sig att dagen efter, den 6 aug, ar

Canyoning
torsdag 5 augusti 2010 - Tokyo, Hachioji, Japan

Hej hej, roligt att hora ifran er dar hemma. Allt vi ater ar ris och nudlar, Sandra langtar efter gronsaker och frukt men i ett land dar en vattenmelon i basta fall gar los pa en 150 kr finns det inte riktigt plats i budgeten. Tycker nog att vi ar ganska duktiga, gor vad vi kan for att kunna ata i

Nara och Kyoto
lördag 31 juli 2010 - Kyoto, Kyoto prefektur, Japan

Hej hej! Efter Mt Fuji tog vi taget vidare till Nara, en liten stad mest kant for sina tempel som finns pa varldsarvslistan, som dom flesta andra tempel i detta landet. Vi kom fram ganska sent och gick raka vagen till turistinformationen for att snabbt och latt hitta vart forbokade hostel. Nar vi

Mt Fuji
fredag 30 juli 2010 - Tokyo, Hachioji, Japan

Hej! Vill forst och framst gratulera fam. Bolin till det tekniska tillskottet i familjen ;) Mycket valfortjant! Ironi! Vi befinner oss i Fuji-yoshida, utgangspunkten for att bestiga Mt Fuji, berget ligger for vara fotter och vad ser vi INGENTING! Inte ens en aning om i vilken riktning vi borde

Nikko
torsdag 29 juli 2010 - Tokyo, Hachioji, Japan

Hej igen! Efter Tokyo tog vi taget ut pa landet, narmare bestamt till Nikko. Har checkade vi in pa en liten lodge japanstyle, vilket betyder tofflor nar man gar innanfor dorren, nya tofflor pa toaletten dar

Tokyo - Början på äventyret
måndag 26 juli 2010 - Tokyo, Hachioji, Japan

Japan, vad kan man säga! Vi landade i fredags morse (japantid) fast beslutna att hålla tight budget vilket resulterade i det billigaste och därför oxå det mest långsamma tåget från flygplatsen. Ingen fara i sig om det inte varit för en jordbävning tidigare på morgonen som gett tåget

Slut!!
onsdag 8 augusti 2007 - Singapore, Singapore

Hej alla! Nu har da resan kommit till sitt slut, star pa flygplatsen och vantar pa att borda planet! Snyft Snyft Tack for alla fina inlagg och all pepping till mig (Sandra) Nu ses vi snart hemma! Tills dess KRAMAR pa er Sandra och Peter GRATTIS PA FODELSEDAGEN SUSSI KRAM PA DIG!!

Paradiset!
fredag 3 augusti 2007 - Kuala Besut, Terengganu, Malaysia

Hej allihopa, tack for era fina inlagg! Kanns bra att ni ar med oss pa var resa! Nu ar vi antligen pa stranden!!! Och det ar helt underbart! Finns igentligen inte sa mycket mer att skriva om det. Bor i en liten hydda pa stranden, havet kluckandes utanfor dorren. Vattnet ar helt underbart, som att

Djungeln
lördag 28 juli 2007 -

Halla igen! Nu har vi checkat av djungeln oxa fran listan :) Allt har gatt over forvantan (for en gang skull). Bokade boende fran Cameron Highlands, fanns att valja pa riktigt riktigt ackligt och primitivt eller riktigt riktigt fint och rent. For att inte utsatta Sandras nerver for allt for mycket

Japan 2010

22 juli 2010 - 17 augusti 2010

Nu ger vi oss av till de självspolande toaletternas land och ser fram emot galna hightech-prylar och gamla tempel och traditioner. Väl pålästa om sociala koder för att minimera kulturkrockar och försöka smälta in så gott det nu är möjligt för två långa vita svenskar.

Malaysia 07

17 juli 2007 - 9 augusti 2007

Nu packar vi ryggsäckarna och beger oss mot Malaysia. Vi landar i Singapore den 18 juli och tar oss upp till Malaysia där den preliminära resan går mot Melaka, Kuala Lumpur, Cameron Highlands, Teman Negara, Perenthian Islands, Tioman Island och slutligen ner till Singapore igen.