Mellanlandning i Kerrville
måndag 20 oktober 2014 - Kerrville, Texas, USA

Idag har det varit hårdkörning. Vi har kört närmare 80 mil och stannat i Kerrville 10 mil nordväst om San Antonio. Vi är nu uppe i drygt 420 mil. I El Paso låg vi på -8 timmar men nu är vi tillbaka till -7 timmar. Vi får alltså lämna tillbaka 1 timme som vi vann när vi åkte västerut.

El Paso och besök i Juáres i Mexico
söndag 19 oktober 2014 - El Paso, Texas, USA

Idag var det viktigaste att besöka Mexico. Vi blev skjutsade ned till gränsstationen med hotellets shuttle bus. I ett nafs var vi i Juarés ock Mexico. Man såg så otroligt mycket misär där än i El Paso. Efter en dryg timmes strosande var vi nöjda och ville vända tillbaka och nu började

Resa till El Paso
lördag 18 oktober 2014 - El Paso, Texas, USA

Fredag 18 oktober körde vi 52 mil; man börjar vänja sig vid långa körsträckor. När vi kom fram hade vi sammanlagt kommit upp i 344 mil. Landskapet var som senast ödsligt, platt och tomt på orter men också ibland höga berg . När vi körde av motorvägen för att äta lunch hamnade vi en

Stilla dag i Santa Fe
fredag 17 oktober 2014 - Santa Fe, New Mexico, USA

Idag har vi stannat i Santa Fe och vandrade på förmiddagen ned till centrum där vi gick på ett konstmuseum, Georgia O'Keeffe Museum. Den första abstrakta målaren i USA och hon hade inte blivit påverkad av Paris. Efter att ha strosat runt på stan ett tag åt vi lite lättare mat på ett

Santa Fe i New Mexico
torsdag 16 oktober 2014 - Santa Fe, New Mexico, USA

På morgonen lämnade vi Clayton och hotell Eklund för att köra "bara" närmare 40 mil till Santa Fe i New Mexico. Otroligt med mil efter mil utan att komma till någon ort utan bara se enstaka hus. Ett platt landskap där horisonten syns i fjärran. För att inte komma fram för tidigt och för

Clayton, New Mexico
onsdag 15 oktober 2014 - Clayton, Missouri, USA

Idag har vi rest långt, ca 57 mil. Otroligt vilka vidder, landskapet helt platt och man ser milsvitt åt alla håll. Vägen går spikrakt mil efter mil. Vi lämnade Kansas och via Oklahoma kom vi till Clayton, New Mexico där vi tog in på Hotel Eklund. Eklund var en man som emigrerade från

Anlänt till Wichita
tisdag 14 oktober 2014 - Park City, Kansas, USA

Idag har vi åkt ca 40 mil till Wichita i Kansas; ännu en stat att pricka av. Har inga sevärda bilder från staden men tog, innan vi åkte, bilder från vårt nostalgiska motell i Springfield. På vägen såg vi också här och där rester av Route 66. Ikväll äter vi på en asiatisk restaurang

Stilla dag i Springfield
måndag 13 oktober 2014 - Springfield, Massachusetts, USA

Idag har vi tagit det lugnt. Var i centrum och kollade och sedan till en vingård, OOVVDA som visade sig ägas av en svensk och en norrman. Där köpte vi blåbärsvin(!) som smakade riktigt gott. Ikväll firar vi vår 7:e bröllopsdag med att gå ut och äta på Houlihan’s. Först blir det en

Kommit till Springfield, Missouri
söndag 12 oktober 2014 - Springfield, Massachusetts, USA

Resdag till Springfield i Missouri. Här skall vi sova 2 nätter så vår själ hinner komma ikapp. Tid för fri lek. Nu har vi rest 936 miles = 150 mil sedan tisdag 7 oktober. Varit i staterna Georgia, Alabama, Tennesse, Arkansas och nu Missouri.

Little Rock
lördag 11 oktober 2014 - 112 State Capitol, Little Rock, Arkansas, USA

Ca 20 mil i bilen innan vi kom till Little Rock. Snabbt tog vi oss till den stora sevärdheten, William (Bill) J Clintons Presidential Library. Här skulle man också kunna tillbringa en halv dag för att se allt.

Resa till västra USA

2 november 2016 - 16 november 2016

Vi skall besök bl.a. Los Angeles, San Francisco, Las Vegas, Santa Barbara, Grand Canyon, Death Valley m.fl. platser.

21 dagar i sydstaterna i USA

6 oktober 2014 - 29 oktober 2014

USA

19 oktober 2012 - 7 november 2012

Stockholm-New York-Washington-New Orleans-Chicago-Stockholm

Från New York till New Orleans

19 oktober 2012 - 7 november 2012

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Hans uppdaterar sin resa