Slutkläm.
tisdag 29 juli 2014 - Edinburgh, Skottland, Storbritannien

Avfärd från Ullapool mot Edinburgh. Vi lämnar det otroliga landskapet bakom oss och vid lunchtid gör vi ett stopp i Pitlochry för lite mat och shopping. I Pitlochry ligger Skottland minsta whisky destilleri som endast produserar 12 fat i veckan. Destilleriet heter Endradour och jag lyckades

Kustvägen
måndag 28 juli 2014 - Ullapool, Skottland, Storbritannien

Efter en skön natts sömn begav vi oss på morgonen av mot Ullapool. Färden gick genom ett otroligt vackert och varierande landskap. Hedar, berg, dalar, fjordar och stränder för ett stopp vid Smoo Caves. En grotta i kalkstensberget som urholkats av vattnet under många många år. Ganska

Orkneyöarna
söndag 27 juli 2014 - Thurso, Skottland, Storbritannien

I dag vaknade vi upp till ett enda regnande och vi som skulle på båttur till Orkenyöarna. Bara att sätta på sig gägnställ och iväg.båtturen gick bra trots sjögången. Väl över for vi till Hhigland Park för en rundvandring och lite whiskyprovning. Vidare in i Kirkwall för lite lunch

Slottstur.
lördag 26 juli 2014 - Thurso, Skottland, Storbritannien

Började dagen med den löprunda klockan 05.00 för att kolla efter Guns mobil som hade kommit bort efter att vi hade ätit middag och tagit en rejäl kvällspromenad. Lyckligtvis hade en av kyparna i restaurangen hittat den och lämnat in den i receptionen. Så löprundan kunde jag egentligen

Whiskeyprovning
fredag 25 juli 2014 - Inverness, Skottland, Storbritannien

I dag for vi längs floden Spea där mer än 50 destillerier finns, till Dufftown och Glenfiddich destilleri för lite rundtur och whiskeyprovning. Helt ok. Dock lite dyrare än systembolaget. Vidare till Elgin för lunch och efter lunch till Inverness för lite seriös shopping på norra englands

Mot högländerna
torsdag 24 juli 2014 - Aviemore, Skottland, Storbritannien

I dag påförmiddagen har vi varit på bussrundtur i Edinburgh. Efter lunch begav vi oss av mot Inverness. Halvvägs framme hamnade vi i en trafikstockningpå A9. Det var tydligen någon bil som brann. Men det var ingen fara för oss. Chauffören hade laddat upp med öl , läsk och whiskey.

Edinburgh
onsdag 23 juli 2014 - Edinburgh, Skottland, Storbritannien

Då va vi framme i Edinburgh. Lite koll på stan runt hotellet och sedan en bit mat. I mrgon börjar rundresan, då ska vi testa på whisky.

Avslutningsdag.
söndag 6 april 2014 - Dublin, County Dublin, Irland

Ja då va de dags för hemresa men först en sista runda i centrum för lite sightseeing och eventuelt några sista inköp, innan det bär av till flygplatsen och hemfärd. Ha de alla. Vi hör av oss inför nästa tripp.

Stadsrundtur.
lördag 5 april 2014 - Dublin, County Dublin, Irland

I dag blir det till att ta en närmre koll på staden som vi bor i. En tur till det gamla fängelset och till Guinnes bryggeri. Senare i kväll blir det mat, vin och RIVERDANS. Inte vi, utan några som kan. I morgon, lite shopping och sedan tillbaka till Sweden. Kram på er alla.

Busstur.
fredag 4 april 2014 - Dublin, County Dublin, Irland

Då va de dax med lite uppdatering. Tidig avfärd från Dublin, 07,15 för en tur till västkusten. Bussbyte i Galway och sedan avfärd till Aillwee Caves, en 1 km. lång grotta.Vidare till Poulnabrone Dolmen, en 6000 år gammal stensättning mitt ute på heden. Vidare i ett strålande väder till

Whisky Trail

23 juli 2014 - 30 juli 2014

Rundresa Skottland och Orkney öarna, lite Whiskyprovning.

Weekendresa

3 april 2014 - 6 april 2014

Då va det dax för en tripp till Dublin och en tur över på västkuten. Lite pub och riverdans. Uppdatering följer.

Expeditionsresa till Arktis

2 juli 2012 - 9 juli 2012

Då va de dax med en ny resa. Denna gång åker vi med våra goda vänner Jan-Eric o May-Lena till Spetsbergen för en expiditionstur längs västkusten på Svalbard och några dagar i Longyearbyn. Hoppas på Lite val, isbjörn, valross och annat smått o gott. Försöker hålla er uppdaterade. Vi hörs Gun o Rolle

Födelsedagsresa nr.2

17 maj 2011 - 24 maj 2011

Då va de så dags för Rolles födelsedagsresa. Vi drar en vecka till Azorerna långt ute i Atlanten för lite valsafari och lite rundturer i bergen. Tänkte även hinna med lite varma källor och lite avkoppling.

Födelsedagsresa

26 oktober 2010 - 7 november 2010

Ja då va de dax för en ny resa med mat o vin och safari. Kapstaden, Godahoppsudden, Robben Island, Stellenbosch, Johanesburg,Pilansbergs Safaripak och eventuelt Sun City.

Vinterlovsresa Trysil

13 mars 2010 - 19 mars 2010

Dax för årets skidresa til Trysil.

Upptäcksresa Island

24 juli 2008 - 29 juli 2008

Rundresa södra Island med valskådning, gejsrar, vattenfall och Västmannaöarna

Drömresan

13 februari 2007 - 13 mars 2007

Nu börjar det att närma sig. Känns lite som att resfebern börjar komma krypande. Hoppas att vi har fått mer det väsentligaste.(Sydney,Barriärrevet,Queenstown,valsaffari,regnskog,öken,berg o dalar bl.a)