Hemresadeagen
måndag 9 juli 2012 - Norrköping V, Östergötlands län, Sverige

Nu har man kommit hem efter en helt otrolig resa! Allt gick bra förutom att tåget med SJ var försenat som vanligt. Nu återstår att sortera alla intryck! Ha det bra alla följare...

Sjætte dagen
lördag 7 juli 2012 - Torshamn, Streymoy, Färöarna

Idag var sista dagen hær før imorgon kan man næstan bara rækna som en resdag. Denna dag ægnade vi åt huvudstaden hær dvs Torshamn. En helt klart hæftig stad och vælskøtt.Kolla bilderna! Imorgon bær det av hemåt och det har verkligen varit en resa som øvertræffat alla mina

Femte dagen
fredag 6 juli 2012 - Vágars kommun, Färöarna

Denna dag bestæmde vi oss før att åka ut till de nordligaste øarna. Før att komma dit åker man numera genom ganska lång tunnel under havsytan. Først kommer man till en stad som heter Klaksvik. Den staden ær med sina ca 5000 invånare færøarnas næst størsta stad. Vi åkte dærifrån

Fjærde dagen på vår resa.
torsdag 5 juli 2012 - Torshamn, Streymoy, Färöarna

Denna dag hade prognosen før vædret visat att det skulle bli fint så vi bestæmde oss før att åka ut på en ø som heter sandoy. Efter ca en halvtimmes båtfærd var vi ute på øn. Återigen fick vi se ett helt facinerande landskap. Det visade sig att vi hade gjort rætt val av ø att åka

Tredje dagen.
onsdag 4 juli 2012 - Torshamn, Streymoy, Färöarna

Denna dag blev det æn resa ut på de två størsta øarna hær på færøarna. Via en text som vi hæmtat från en bok fick vi reda på en vandringsled upp på ett fjæll som inte skulle ta mer æn en halvtimme trodde vi. Det tog nog ca 2-2,5 timmar upp. Det visade sig att vi lyckades tolka texten

Andra dagen på vår resa.
tisdag 3 juli 2012 - Torshamn, Streymoy, Färöarna

Denna andra dag ægnade vi åt att utforksa den ø som vi landade på. Den heter Vagar och bjuder på spænnande natur. Helt klart ett øvervældigande landskap hær. Jag låter bilderna tala før sig sjælva.

Tåg
måndag 2 juli 2012 - Nässjö, Jönköpings län, Sverige

Nu sitter vi på tåget på väg mot Kastrup. Därifrån blir det flyg till Färöarna. Hej.

Förberedelser
måndag 2 juli 2012 - Norrköping V, Östergötlands län, Sverige

Dumt att sitta här framför datorn så här sent. Borde gå och lägga mig och det ska jag snart. Om ca 11,5 timmar börjar resan till färöarna. Först tåg sen flyg. Höres! God natt!

Førsta natten på øarna.
måndag 2 juli 2012 - Vágars kommun, Färöarna

Nu ær det snart dags att somna in før førsta natten ute på færøarna. Spænnande landskap ær det. Det blev øver en timmes promenad redan denna førsta kvæll. Mycket att se blir det. och...ja jag skriver på ett færøiskt tangentbord. Næsta uppdatering bør kunna bli imorgon kvæll. Sov

Färöarna

2 juli 2012 - 8 juli 2012

En egenkomponerad resa med hyrbil runt färöarna.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Markus uppdaterar sin resa