Två nyexaminerade socionomer söker sig till Indien!
hemstad Jönköping, Jönköpings län, Sverige
Senast aktiv - från Udhagamandalam, Tamil Nadu, Indien
"semester"
torsdag 1 april 2010 - Varkala, Varkala, Kerala, Indien

Dagarna gar fort och nu ar det var sista dag pa var tva veckor langa semesterperiod. Imorgon bar det av till Kotagiri for ytterligare volontararbete. Dessa tva veckor har varit helt fantastiska. Vi har verkligen njutit av sol, bad och trevliga manniskor. Planen var fran borjan att tillbringa en

Malavai - ett paradis!
söndag 21 mars 2010 - Tirunelveli, Tamil Nadu, Indien

Ris- och bananplantage, palmer, tystnad och stjarnklara kvallar har varit var vardag de senaste tva veckorna. Vi har sjalva kunnat plocka vara bananer, papaya och kokosnotter direkt fran traden. Underbart! Vid vart valkomnande sen kvall 5 mars fick vi var sin stor, fin blomsterkrans runt var hals.

Trivandrum
fredag 5 mars 2010 - Thiruvananthapuram, Kerala, Indien

Den langa tagresan ar avklarad och den gick superbra till slut! Nar vi forst kom pa taget och skulle leta reda pa vara platser upptackte vi att vi inte hade dem bredvid varandra, men detta loste vi utan problem, skont! Vi sov tillsammans med tva snalla och trevliga Indiska man, Lina sov pa

Sista tiden i Pune...
tisdag 2 mars 2010 - Pune, Maharashtra, Indien

Nu har aven Lina akt pa sjukdusten, men den ar bade avklarad och aterstalld. Bada ar vi nu pigga och frascha. Ytterliggare akomma som vi kan namna i samband med sjukdom ar Glorys sjukhusvistelse. Aven hon fick problem med magen och fick i torsdags aka in akut till sjukhuset. Vi har halsat pa henne

Tiden gar...
tisdag 23 februari 2010 - Pune, Maharashtra, Indien

Nu ar det redan en dryg vecka sedan vi uppdaterade denna dagbok. Dagarna flyger ivag. Det ar mycket som hant sedan sist, har foljer en kort resume; Veckan har inkluderat mycket. Barnen och personal pa Shreevatsa borjar komma oss allt narmre. Vi har besokt Tara, ett barnhem for funktionshindrade

Uppdateringar en sondag kvall...
söndag 14 februari 2010 - Pune, Maharashtra, Indien

For er som har hort om incidenten i Pune vill vi borja med att saga att allt ar bra med oss! Nu har vi efter tva dagars arbete pa barnhemmet borjat fa lite rutiner i var vardag, detta kanns skont. Pa barnhemmet gar vi runt kring de tre olika avdelningarna, mycket handlar om att vara nara barnen.

Framme i Pune
torsdag 11 februari 2010 - Pune, Maharashtra, Indien

Igar lamnade vi Mumbai for att ta oss vidare mot Pune. Tidigt pa morgonen checkade vi ut for att ta oss till tagstationen. Vi sag till att vara dar i god till da vi oroat oss for att hitta ratt pa den stora stationen. (Biljetten fixades dagen innan av en hjalpsam "hotellvard" med turban.) Det var

Turister i Mumbai
måndag 8 februari 2010 - Bombay, Maharashtra, Indien

Igar var vi riktiga turister. Vi besokte Gateway of India dar vi fick prova pa kandislivet. Det kryllade av manniskor runt omkring oss, de gick nast intill pa oss, ville ta i oss, fotas med oss och filma oss. Till en borjan var det lite roligt men efter ett tag blev det formycket. Vi fick inte ens

Framme!
lördag 6 februari 2010 - Bombay, Maharashtra, Indien

Kl. 24.00 landade vi i Bombay, flygresan gick over forvantan. God mat, trevlig personal o bra stodstumpor! Pa flygplatsen sa vi hejda till Emma som ska resa vidare pa egen hand. Utanfor flygplatsen mottes vi av massa taxichaufforer varav en stod med en skylt: Jenny Rostedt, han skulle vi aka med!

Vår preliminära resrutt...
torsdag 4 februari 2010 - Jönköping, Jönköpings län, Sverige

12 timmar kvar tills vi mellanlandar i Bryssel! Nu känns det verkligen i magen och det är blandade känslor vill vi lova! Jenny & Krille kommer och hämtar Lina & David kl 03.00 i natt, då skall våra pojkar lämna av oss på landvetter. Vår tänkta resrutt i Indien; 5 feb -12 feb = Bombay

Indien

5 februari 2010 - 8 maj 2010

Två nyexaminerade socionomer vill se sig om och uppleva Indien. Väntar gör volontärarbete, safari, sol & bad och mycket mer...