Sydney
torsdag 24 oktober 2013 - Sydney, New South Wales, Australien

Efter yterligare en nattbuss från Byron Bay kom vi väldigt trötta fram till Sydney. Måste säga att jag inte riktigt gillar dem och vi ser inte fram emot vår sista och längsta nattbuss idag 15.20-08.00 till Melbourne. Man fattade inte riktigt hur stort Australien var förens vi satte oss på

Byron Bay
fredag 18 oktober 2013 - Byron Bay, New South Wales, Australien

En laid back surf-stad, där vi tog det ganska lungt, lärde oss boggie-borda bättre i stora vågor.(surfbrädor är dyrt att hyra, vi väntar nog till billigare länder!) Det regnade hela första dagen och vi insåg då hur bortskämmda vi har vart hittills med otroligt bra väder. Det har på

Brisbane
onsdag 16 oktober 2013 - Brisbane, Queensland, Australien

Första storstaden vi anländer till och det var en vi verkligen gillade. Stora fina byggnader i Centrum och gick man över floden så kom man till ett lugnare charmigt litet område. Där fanns det en konstgjord sandstrand med pool nära centrum som man gärna var vid när solen var framme. Vi åt

Mooloolaba
måndag 14 oktober 2013 - Sunshine Coast, Queensland, Australien

Vi är ganska säkra på att Mooloolaba är ett gammalt Aborigin-namn som mycket annat här har. Det är en turiststad och det märktes, självklart är det turister och backpackers i alla städer men hit åker väldigt många Australienare på semester, Mooloolaba är för Brisbane (som inte

Fraser Island
torsdag 10 oktober 2013 - Fraser Island, Queensland, Australien

Fraser island, världens största sandö. Hit skulle vi åka i en grupp på 8 personer, men vi fick besked dagen innan att turen hade blivit inställd pga felbokning. Tack vare våran resebyrå så fixades problemet, och istället för att åka i en grupp på 8 personer (där vi inte skulle ha

Rainbow beach
tisdag 8 oktober 2013 - Rainbow Beach, Queensland, Australien

Efter en 3 timmar försenad(16h) nattbuss från Airle Beach kom vi fram till Rainbow beach. Vi checkade in på vårt hippie-hostel (de flesta hostel har varit mer eller mindre hippie). Här tar bariärrevet slut, snorklingen tar slut och surfningen börjar. Vi tog en surflektion i Double island

Airlie Beach
måndag 7 oktober 2013 - Airlie Beach, Queensland, Australien

I Arlie beach lärde vi oss två saker den hårda vägen.. Vi hörde att en mycket billigare matafär än den i centrum låg 20min bort och som sanna backpackers bestämde vi oss att gå dit i 30grader sol utan skugga mitt på dagen och som tog minst en halvtimme för att sedan komma fram och

Whitsunday
fredag 4 oktober 2013 - Whitsundays, Queensland, Australien

Från Airle beach åkte vi på en 3-dagars segeltur ut till ö-området Whitsunday. Det är kännt har i Australien för att vara väldigt vackert och det finns många fina dyra båtar där. Vi hade lite otur med vädret, första gången sedan vi kom till Cairns som vi haft moln. Det var väldigt

Magnetic Island
onsdag 2 oktober 2013 - West Point, Queensland, Australien

Vi åkte ut 45min med en färja från Townsville till ön som var ett litet semster och pensions-paradis. Inte direkt fest-ön men otroligt vacker och hem till massor avkoalor. Vi bodde i små bungalows med endast träspalter som väggar vilket var mysigt tills ca 4 på morgonen när öns rika

Vattenfallstur Cairns
torsdag 26 september 2013 - Cairns, Queensland, Australien

Fran Cairns sa akte vi pa en dagstur till olika vattenfall och floder. Det var vackert och roligt och jag tror att bilderna talar for sig sjalv.

Andra sidan klotet

14 september 2013 - 31 mars 2014

Följ vår resa på andra sidan jorden!

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Frida uppdaterar sin resa