Reseplanering, Havskajaker och bussresetips!
fredag 12 december 2014 - Hervey Bay, Queensland, Australien

På kvällen den 10:e gick vi till Peterpans travel agency och gjorde en redig resplan. Så skönt att få alla datum klara och alla boenden bokade. Igår var vi ute och paddlade kajak, det var jätteroligt tyckte vi båda två. Vi såg ett par havssköldpaddor men inte på särskilt nära håll,

Bad i Regnskogsflod och en lååång busstur
onsdag 10 december 2014 - Airlie Beach, Queensland, Australien

När vi lämnade Cape trib i söndags så åkte vi raka vägen till Mossman gorge. Det var en flod i en dalgång, omgiven av regnskog. Vi var i regnskogen två timmar, då tog vi även ett litet bad i floden, väldig vildmarkskänsla, och gick en gångstig som sträckte sig upp och ner.. Hela

Stora Barriärrevet och krokodiler
söndag 7 december 2014 - Cape Tribulation, Queensland, Australien

Igår den 6:e åkte vi ut med båten Ocean spirit I på stora barriärrevet. Vi snorklade på en guidad tur av marinbiologen Dave, såg fåglarna som ruvade på Michaelmas cay och åkte en båt där man kunde se under vattnet (semi-submersibal). Att snorkla var helt fantastiskt. Vi såg

Förseningar och första dagarna på plats i OZ
lördag 6 december 2014 - Cairns, Queensland, Australien

Vi ville vara ute i god tid för att komma till flygplatsen dagen därpå. Något skeptiska mot kollektivtrafiken denna gång så kom vi rätt på (nästan) första försöket. Tro fan att flyget var försenat. Vi förstod med en gång att vi skulle missa vår transfer i Sydney, det blev ombokat

Flygstrejk och Hong Kong.
onsdag 3 december 2014 - Hongkong, Hongkong

Hej dagboken! Denna resan började lite snabbare än vad vi ville. Det hela började med ett mail där det stod att våran första flygresa (landvetter-frankfurt) hade blivit inställd. Detta mailet fick vi söndag kväll bara ca en timma innan vi skulle gå och lägga oss. Vi lärde snabbt att

Kina-Aus-NZ

1 december 2014 - 6 februari 2015

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Frida uppdaterar sin resa