På väg
söndag 3 januari 2016 - Uppsala, Uppsala län, Sverige

Då var man påväg! Jag slapp jobba över nyår som det var tänkt från början. Så istället kunde jag starta resan lite tidigare och for till svanstein på nyårsafton. Det var roligt! Fint att basta och hänga med vänner och sen få sova i sitt älskade taktält. Åkte vidare på

Nästan hemma
måndag 28 april 2014 - Sigtuna N, Stockholms län, Sverige

Då sitter jag på en flygplats igen… Försöker tänka tillbaka på resan och försöker smälta allt. Jag har verkligen fått vara med om otroligt mycket dessa 9 veckor! Alaska var speciellt! Så himla mycket berg överallt och ändå så svårt att komma åt dom! Bil, skoter, helikopter..

Alaska
måndag 14 april 2014 - Haines, Alaska, USA

Vi har kört ca 540 mil på ca 6 dagar. Åkte snowboard en dag i Revelstoke. Har annars kört varje dag. Mina två mål längs vägen har vi också hunnit med. (Fattiga riddare i Golden och beef jerky i Revelstoke.) Vi stannade även till i Butte där jag var för 10 år sedan. Sa hej till Tegis

Solsken
torsdag 27 mars 2014 - Avon, Indiana, USA

Hej allihopa! Jag skypade med Malin idag och hon påpekade att jag var mycket dålig på att skriva inlägg denna gången. :) Det blir väl lite så när det är mycket på gång och när man sällan är ensam. Dagarna har bestått av mycket solsken och mycket åkning. En och annan tur, men

Nya brädor
måndag 17 mars 2014 - Avon, Indiana, USA

I helg åkte vi ner till Siverton och Pagosa. Vi kom till Silverton på kvällen och åkte direkt till ventures snowboardfabrik. Där fick jag äntligen träffa Lisa och Klem som alla pratat så varmt om. Klem tog direkt fram ölen och vi surrade och hade det trevligt på deras fabrik. Jag fick

Avon, CO
torsdag 13 mars 2014 - Avon, Indiana, USA

Det har varit fullspäckade dagar här i Avon. Jag åkte ju hit utan bräda. Så hade siktat in mig på att åka ner till Silverton och köpa två stycken nya ganska på en gång. Men det har blivit åkning här på lånade brädor istället. Träffat mycket trevligt folk. Imorgon bär det dock

Lämnar sverige
tisdag 11 mars 2014 - Avon, Indiana, USA

Provar lägga upp det här igen... Är i Colorado nu och har inte tid med nått nytt inlägg ännu. ............................................................. Det verkar vara på flygplatserna man har tid och lugn och ro att sätta sig ner och skriva lite. Jag åkte iallafall ner till

Arlanda
torsdag 27 februari 2014 - Sigtuna N, Stockholms län, Sverige

Ja då var det dags för årets Resa! Jag har mjukstartat med lite jobb/studiebesök i garpenbergsgruvan. Fick mig sedan en trevlig kväll med Pekka i borlänge. Njöt av god mat, champagne och fina foton. Blev lite småstressigt på morgonen när klostret vars jag skulle ringa och beställa öl

Hemma i soffan
söndag 3 mars 2013 - Malmberget, Norrbottens län, Sverige

Då var man hemma i soffan igen. Jag fick ett fint mottagande av Bengt och Maggan med välbehövd supergod makaronilåda och födelsedagspresenter från hela släkten. Gissa om det ska lagas stora soppor och mysas i sidenunderställ framöver! :) Tågresan gick bra. Sov som en stock på tåget. Ca

Ger upp dagboken..
tisdag 12 februari 2013 - Revelstoke, British Columbia, Kanada

Jag ger upp det här med dagboken nu. Internet är ju värre än i kashmir på det här stället! Jag har det iaf bra. Var nära att köpa mig ett tält så vi kunde ge oss ut på expedition. Men dom hade inte mitt hilleberg jannu som jag spanat på i två år. Så det får vara.. Får se om det

Arbetsfri!

1 januari 2016 - 25 april 2016

Japan, Indo och Kanada

9 veckors äventyr

24 februari 2014 - 28 april 2014

Bröllop i Belgien, snowboard i Colorado och kanske Alaska. 10 veckor ledigt! :D

Öst och väst

9 januari 2013 - 3 mars 2013

Åker till Kashmir och Kanada för att leta fina åk och nya upplevelser.

6v semester!

22 januari 2012 - 4 mars 2012

Puderjakt i japan, sollapning i malaysia, ölprovning i belgien, rehab i göteborg.

Jobb i tara

22 augusti 2011 - 16 september 2011

Bildbygge på irland.

Tågande

28 juni 2011 - 25 juli 2011

Sommarsemester 2011

Fotboll och kultur

7 mars 2011 - 19 mars 2011

Kultur i rom och fotboll i milano.

Niseko, Japan

5 januari 2011 - 28 januari 2011

Powhunt i Niseko

Miami

8 oktober 2010 - 20 oktober 2010

Undrar om det händer nått kul i miami? Jag far och kollar!

Prag

12 maj 2010 - 16 maj 2010

En ledigvecka i prag.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Mats uppdaterar sin resa