New York, New York
torsdag 14 maj 2015 - Manhattan, New York, USA

Den 9 maj kom vi till Nashville. Vi lämnade tillbaka hyrbilen och tog bussen in till hotellet. Vi checkade in på Homewood Suites by Hilton. Ett av våra finaste boenden under resan. Hotellet låg väldigt centralt så det var nära till allt.Nashville kallas ju för Music city. När man

Ribs and Rock n' roll
lördag 9 maj 2015 - Memphis, Tennessee, USA

Innan vi lämnade New Orleans åkte vi på en hjulångartur. Båtturen tog ca 2 timmar och åkte längs Mississippifloden. Vi blev serverade lunch (friterad fisk, ris, bönor, potatismos, coleslaw, brödpudding m.m) på båten och fick även lyssna till live jazzmusik. Vi flög från New Orleans

Den djupa södern....
måndag 4 maj 2015 - New Orleans, Louisiana, USA

Den 30 april kom vi fram med båten till Cozumel i Mexico. Vi tog en långpromenad in till shoppinggatorna. Fredrik inhandlade en ny skjorta och vi köpte en souvenir. Vi gick in på en restaurang och beställde in enchiladas till lunch. Vi såg fram emot att få smaka på god mexikansk mat men det

Skepp o'hoj!
onsdag 29 april 2015 - Falmouth, Trelawny, Jamaica

Den 25 april gick vi ombord på Oasis Of The Seas för en 7 dagars Karibienkryssning med all inclusive. Vi lämnade Fort Lauderdale kl 17.00 och våran kapten, som är från Norge, styrde oss mot Haiti. Vi har en jättefin hytt med balkong ut mot havet. Båten är grymt stor och här finns allt man

Från Musse Pigg till rymden
lördag 25 april 2015 - Fort Lauderdale, Florida, USA

Vi lämnade Everglades City på tisdag och körde mot Orlando. Längs vägen svängde vi in till Joshua Citrus och handlade apelsiner, färskpressad juice och salt water taffy. Väl framme i Orlando checkade vi in på Galleria Palms Hotel. På onsdag åkte vi till Disney World. Det finns flera

Delfinsim och Mangroveträsket
måndag 20 april 2015 - Everglades City, Florida, USA

Förra lördagen besökte vi Dolphins Plus där vi hade bokat en structured swim med delfiner. Först fick vi lite information om delfiner och även lite praktisk information+ varsin flytväst innan det var dags att hoppa i vattnet. Vi simmade med delfinerna Bob och Jessica. Det kändes konstigt

Florida keys
lördag 18 april 2015 - Key Largo, Florida, USA

Nu har vi lämnat Miami efter 3 fina dagar där. Vi hämtade ut en hyrbil där som vi ska ha i 9 dagar. På vägen ner mot Florida Keys passade vi på att svänga in till Everglades nationalpark för att titta till alligatorerna. De verkade ha det bra där de låg i skuggan och vilade. Och många

Framme i Miami
tisdag 14 april 2015 - 2 Lincoln Rd, Miami Beach, Florida, USA

Nu är vi framme i Miami! Flygresan till New York på 8 timmar gick väldigt smidigt. Där hade vi två timmars väntetid innan vårt flyg till Miami. Flygtiden till Miami var bara 2,5 timmar. Vi var framme på vårt hotell vid åttatiden på kvällen lokal tid efter 20 timmars resdag. Hotellrummet

Resans sista inlägg
söndag 3 april 2011 - Singapore, Singapore

Den 1 april lämnade vi Kuala Lumpur och flög till Singapore. Flygresan tog bara 40 minuter. Väl framme i Singapore fick vi åka tåg för att komma till hotellet. Vi checkade in på Hotel Ibis. Hotellet ligger centralt och Singapores största gatumarknad ligger bara ett stenkast från hotellet.

Femstjärnigt :-)

Den 29 mars lämnade vi ett regnigt Phuket och flög till Kuala Lumpur i Malaysia. Flygresan gick bra och tog bara 1 1/2 timme. Väl framme i Kuala Lumpur åkte vi tåg från flygplatsen till centralen och därifrån åkte vi monorail nästan ända fram till hotellet. Vi checkade in på Hotel

Övriga Resor

1 januari 2003 - 26 februari 2015

USA Honeymoon Tour 2015

12 april 2015 - 16 maj 2015

Det här är en 5 veckors bröllopsresa till USA. Vi kommer att landa i Miami och spendera nästan 3 veckor i Florida och Karibien. Under de resterande 2 veckor kommer vi besöka några städer som New Orleans, Nashville, Memphis och New York. Inte helt spikat ännu. Hemresan kommer att bli från New York.

Pajala World Tour 2011

4 januari 2011 - 5 april 2011

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Fredrik uppdaterar sin resa