Regnskog!
lördag 7 maj 2011 - Kuching, Sarawak, Malaysia

Tillbaka till civilisationen efter tre dagar ute i Bako National Park. Vandrat runt i regnskogen, forsokt forsvara oss mot attackerande apor och svettats ar val mest vad vi har gjort. Sa otroligt nice dock! Nar man har vant sig vid att svetten rinner konstant (och da menar jag verkligen rinner) sa

KL

Jaaavlar vad det regnar och askar! Amerikansk-katastrof-film-mycket faktiskt och da har det gatt langt. Men det har det inte gjort hela dagen sa vi har haft en sjukt bra dag. Akte lite skytrain och har strosat runt i Chinatown och Little India hela dagen. Dar verkar turister inte vara riktigt lika

KL

Dagens historialektion
måndag 18 april 2011 - Phnom Penh, Phnom Penh, Kambodja

Ni som inte gillar historia kan sluta läsa nu. 1975 tog Röda Khmererna med Pol Pot i spetsen över Kambodja och Phnom Penh. De flesta boende i Phnom Penh kördes ut på landsbyggden där de tvingades till slavarbete. I staden fanns ett high school vid namn Toul Sleng. Denna skola tyckte Pol Pot

Sokes!
söndag 17 april 2011 - Phnom Penh, Phnom Penh, Kambodja

Idag ar det en manad kvar av var resa och detta ar alldeles for kort tid for allt vi vill se och gora. Darfor sokes nu en person (behover varken se bra ut, vara glad eller trevlig) men som kan tanka sig att skicka ner ganska manga tusen kronor samt jobba at mig i sommar sa att jag kan resa i tre

Siem Reap
fredag 15 april 2011 - Siem Reap, Kambodja

Igar kom vi till Siem Reap i Kambodja efter att ha tillbringat en vecka pa Koh Chang. Gillade verkligen den on, massor att gora och valdigt vacker. Avslutade med Songkran, som Carita sa ar ett enormt vattenkrig (och det thailandska nyarsfirandet). Alla, aven vuxna, ar lediga och deltar i

Bara chillar
fredag 8 april 2011 - Koh Chang Tai, Trat, Thailand

Idag har det regnat men det spelar verkligen ingen roll. Igar sprang vi helt random pa en engelsman vi motte uppe i Chiang Mai sa har suttit pa en liten restaurang och spelat poker och bara chillat ihop med honom och hans kompis hela dagen. Gick till stranden pa eftermiddagen och badade lite och

Koh Chang!
torsdag 7 april 2011 - Koh Chang Tai, Trat, Thailand

Efter en båtresa, en taxiresa, en bussresa, en songathaewresa och ytterligare en båtresa var vi då äntligen framme pa Koh Chang. Efter att ha brant mig sonder och samman i forrgar sa fick gardagen tillbringas mestadels inomhus tyvarr. Sag ungefar ut som att de tre yttersta hudlagren skalats av

Sista dagen i Chiang Mai
fredag 1 april 2011 - Chiang Mai, Chiang Mai, Thailand

30 grader och strålande sol, vi har det bara för bra! Har haft helt fantastiska dagar uppe i små avlägsna byar runt Chiang Mai. Tagit oss fram till fots, via bambuflotte och med elefanter. Helt sjukt. Både jag och Carita har ridit hästar i många år och det krävs ganska mycket innan jag

Chiang Mai Dag 1
måndag 28 mars 2011 - Chiang Mai, Chiang Mai, Thailand

Vi hade varldens basta dag i Bangkok igar, alskar Bangkok! Sa sjuuukt bra! Lagger kanske upp lite bilder fran det nar vi kommer tillbaka till helgen. Igar tog vi nattaget upp till Chiang Mai. De dryga 70 milen tar 13.5 timmar (om man har tur) sa ar inte varldens snabbaste tag. Sovkupen delar man

Sydostasien

23 mars 2011 - 17 maj 2011

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Sofie uppdaterar sin resa