Kort sammanfattning av resan
söndag 9 juli 2017 - Vernazza, Ligurien, Italien

Här kommer en liten sammanfattning av de olika sträckorna vi vandrade samt en liten betygsättning av varje vandringsled. Vi valde att vandra varje dag utom en då vi tillbringade dagen i Vernazza på "stranden". Vissa dagar valde vi att gå tillbaks och inte ta tåget vilket annars är väldigt

Sista dagen i Rom och på resan!!
fredag 4 juli 2014 - Rom, Lazio, Italien

Då har vi gjort Rom ett par dagar och sett så mycket vi bara hunnit med. Colosseum och Forum Romano var riktigt mäktigt, att de kunnat bevara så mycket av det gamla Romarriket är häftigt. Colosseums historia är helt sjuk och fungerade som underhållning likt vi går på idrott idag. Synd att

Imorgon lämnar vi San Foca för sista anhalt, ROM!
måndag 30 juni 2014 - San Foca, Apulien, Italien

Efter många hektiska dagar i storstäder har vi nu laddat batterierna i San Foca och är redo för nästa storstad. Rom blir våran sista anhalt och därifrån flyger vi också hem på lördag. San Foca har varit underbart. Så lugnt och skönt med otroligt god mat överallt. Vi har haft fint

Låååång resa men framme i San Foca...
fredag 27 juni 2014 - San Foca, Apulien, Italien

Det blev en otroligt lång resa från Budapest ner till San Foca. Började vid 5 tiden i onsdags då vi reste till Salzburg där vi fick vänta på nattåget som tog oss ner till Venedig. Där blev det bråttom och bara på nästa tåg mot Bologna. Där blev det värre, först skulle vi vänta

Underbart i Budapest!!
måndag 23 juni 2014 - Budapest, Ungern

Tiden går så snabbt!!! Vi är i stort sett klara med Budapest, bara morgondagen kvar då vi ska till saluhallarnas Saluhall och sen gå på House of Terror. Vi gick utanför Saluhallen igår och kollade in och det verkar vara otroligt stort och fint. Känns som om vi kan äta lunch där inne med

Prag - Cheack... Snart iväg till Budapest!
torsdag 19 juni 2014 - Prag, Tjeckien

Tiden går fort när man har roligt och tiden i Prag har verkligen flugit iväg. Dagarna går otroligt snabbt och det kändes som vi kom igår. Men sen tänker man tillbaks och inser att man hunnit med en hel del ändå. Vi har besökt judiska museet, slottet med otrolig utsikt över hela Prag,

Berlin - Check och nu framme i Prag!
måndag 16 juni 2014 - Prag, Tjeckien

Då har vi lyckats göra precis allting i Berlin men visst var det slitigt. Skorna har gått varma hela tiden. Vi har hunnit se alla de stora turistattratikionerna som Brandenburger Tor, Checkpoint Charlie, Curfurstendamm och Alexanderplatz. Men självklart är det inte allt, vi har upptäckt

Framme i Berlin
fredag 13 juni 2014 - Berlin, Tyskland

Då var vi äntligen framme i Berlin efter en dag på tåg och diverse olika tågstationer. Allting har flutit på bra och man blir imponerad av hur lätt det är att hitta på stora tågstationer. Överraskande och roligt var det när vi träffade på en ljungbykille bara precis utanför Malmö

MasPalomas
lördag 3 november 2012 - Maspalomas, Kanarieöarna, Spanien

Nu ar resan tillenda for oss pa Kanrieoarna och det har varit lite blandat.. Hotellet finns inget att klaga pa forutom att varmvatten saknades en dag. Mysiga sma stugor med kokvra. Vadret kunde klart varit battre, endast 3 soliga dagar pa en vecka ar knappast godkant men vi far hoppas att solen tog

Sammanfattning Kanarieöarna

Lördag 27/10: Reser från Ljungby mitt i natten genom snökaos i Skåne. Kommer fram till Kanarieöarna kring lunch och installerar oss i våra bungalos. Vädret är fint och vi lägger oss vid poolen resten av dagen. Söndag 28/10: Vaknade upp och såg att vädret var inte det bästa, gick inte

Los Angeles

28 februari 2018 - 13 mars 2018

4 november 2017 - 18 november 2017

3 juli 2017 - 11 juli 2017

Vandring i Cinque Terre och avslutning i Milano

Sotji för att hälsa på lillebror

23 september 2016 - 1 oktober 2016

3 juli 2016 - 10 juli 2016

Familjeresa till Skiathos.

13 maj 2016 - 18 maj 2016

Kolla mitt första hockey-VM och inte vilket som helst heller. Oscar ska spela :D

7 juli 2015 - 15 juli 2015

30 oktober 2014 - 9 november 2014

Hälsa på Malin i San Diego där hon genomför sitt examensarbete på ett labb. Kommer kolla på hockey i Anaheim och ta en liten tur till Los Angeles.

Tågluff Europa 2014

12 juni 2014 - 5 juli 2014

Äntligen dags för tågluffen som vi pratat så länge om. 3 veckors tågluff i östra Europa blir det med Berlin, Prag, Budapest, Ljubljana och Rom som destinationer.

Hemsedal 2013

11 april 2013 - 14 april 2013

Äntligen dags för att åka skidor igen och jag ska hälsa på ett nytt land också. Har tidigare bara åkt skidor i Sälen men denna gång blir det alltså Hemsedal i Norge. Räknade lite snabbt ut att det var cirka 10 år sedan jag åkte senast. Då tyckte jag det va otroligt roligt och det vill jag lova att jag gör denna gången också. Ska åka dit med Malin och 4 av hennes klasskompisar. Förutom mig och Malin åker de andra regelbundet så vi får troligtvis hålla ihop i backen medans de andra sticker iväg.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Victor uppdaterar sin resa