Jag är 25 år, är krullig i håret och kommer från Dalsland. Pluggar till slöjd/idrottslärare i Luleå och gillar att klättra fiska, åka skidor och annat kul. Jag tycker om roliga människor och älskar mina kompisar!
hemstad Stockholm, Stockholms län, Sverige
Dagbokslut
torsdag 29 juli 2004 - Uppsala, Uppsala län, Sverige

Hej pa er alla! Detta har blivit mer en månadsbok istället för en dagbok. Sist jag skrev, var vi på väg ut på vandring i Nalychevo som är en naturpark pa östra Kamchatka. Under de första 14 dagarna såg vi mest dimma och björkskogar och vi lag alla sjuka i omgångar, sa den tiden bestod

Spring i benen!
tisdag 29 juni 2004 - Moskva, Ryssland

Hej alla dagbokslasare! Maste borja med att saga att jag tycker det ar kul med alla som ar inne och laser dagboken och speciellt ni som svarar! Mycket inspirerande! Nu ska det ut och vandras och imorgon borjar del 2 av resan nar jag, Marcus och de andra nyanlanda svenskarna ska ut i

Bjornar, midsommar, nyar m.m.
lördag 26 juni 2004 - Moskva, Ryssland

Hej pa er! Nu har vi kommit tillbaka till Pavvan efter en skon tur till Esso med buss pa grusvag i 10 timmar. Pa uppresan sag vi var forsta bjorn nar den passerade framfor bussen. Val framme i Esso badade vi bort resdammet i stadens varma kallor och spanade in fjallen i solnedgang. Inte svart att

Esso
fredag 18 juni 2004 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

Tja igen! Livet i Pavvan flyter pa, borjar kanna mig som en ryss,m stod just i bankkon i 2 timmar och blev bara lite trott i benen. Idag handlade vi amat for 6 pers for 3 veckors vandring. Det blev sa det rackte och blev over for att irritera medresenarerna pa bussen! Imorgon drar vi som planerat

Radio, Kamchatkamasterskap och annat
måndag 14 juni 2004 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

Hej pa er igen! Efter en smatt intensiv start pa resan har vi nu en lite lugnare dag i ett regningt Petropavlovsk. Vi har nu hyrt oss en lagenhet for 400 rubel per dag av en riktigt skon liten tant. Kanns skont att vara petropavlovskbo! I helgen hamnade vi pa Kamchatkamasterskapen i klattring och

Stratvojtse!
fredag 11 juni 2004 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

Tjenare pa er alla monsterdiggare! Efter 2 dagar pa kamchatka har vi unnit hanga med skatarna vid Leninstatyn, passat maten for Ajatolla och Sergeii, och fotat vulkanerna i kvallsljus. Marcus konstaterar just att Air condition inte ar nagot man behover tanka pa under vintermanaderna i

Pa plats!
onsdag 9 juni 2004 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

God morgon, natt eller vad ni nu har dar hemma! Nyklippt, utsoven och med Petropavlovsk i siktet gav vi oss imorse av mot bussen! Efter en kvall och en natt har intresset att upptacka Kamchatka bara okat och okat. Igar nar vi anlande med planet var det regn och mulet och sag ut som var som helst

Det närmar sig...
onsdag 2 juni 2004 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

Tja igen! Kul att det verkar fungera! Jag blir så glad av att höra från er alla, det kommer att bli en fröjd att läsa era hälsningar när man är långt borta I vodkan och björnarnas land. Nu börjar det dra ihop sig inför resan. Jag drar från mitt kära Dalsland på Fredag och då skall

Hej allihopa!
tisdag 1 juni 2004 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

Hej, släkt, vänner och bekanta! Detta är ett test för att se om resedagboken fungerar som den ska. Tänkte nämligen förmedla vad som sker genom denna resedagbok. För de som inte redan vet så åker jag och Marcus Haraldsson till Kamchatka i Ryssland nu på söndag. De andra , Daniel, Marcus

Expedition Kamchatka

6 juni 2004 - 28 juli 2004

Vandring, fiske, vulkanbestigning, titt på björnar, björnforskre och annat intressant folk...

Inga foton

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Erik uppdaterar sin resa