Vi heter Ewa och Magnus. Vi reser en del. Punkt slut.
hemstad Varberg, Hallands län, Sverige
Senast aktiv - från Bol, Split-Dalmatiens län, Kroatien
Italienare och andra
fredag 16 augusti 2019 - Bol, Split-Dalmatiens län, Kroatien

Italienare alltså...​​​​​Och nu vet vi att vi generaliserar, det må vara hänt. Men italienare alltså, de är vackra, klär sig snyggt, röstar i och för sig fram tveksamma regeringar lite då och då men de gör gudomlig mat, har världens snyggaste landslagsdräkt i fotboll, de gör

Kaos
tisdag 13 augusti 2019 - Omiš, Split-Dalmatiens län, Kroatien

Det tog sin tid att komma från ett kaosregnande Landvetter till ett värmeindränkt Omis, den lilla staden vid floden och havet några mil söder om Split. De har byggt ut Splits flygplats så nu är den stor, rymlig, fräsch och ljus. Det var några år sen den utbyggnaden påbörjades så det

Ännu mer bussåkande
torsdag 20 juni 2019 - Palma de Mallorca, Balearerna, Spanien

Så, torsdag morgon, eller förmiddag för de riktigt arla uppståndna, och vi går obönhörligen in på slutet av den här resan. Imorgon lämnar vi staden Palma och ön Mallorca och flyger hem, via Zürich, till Sverige. Idag blir det först frukost, därefter till stranden några timmar, sen

Ölfestival och Paguera
söndag 16 juni 2019 - Palma de Mallorca, Balearerna, Spanien

Palma igen alltså. Vi ska inte säga att det är som att komma hem, men det är så trevligt och så skönt att vara i den här staden på den här ön.Vi äter frukost från den gedigna buffén på vårt hotell, Almudaina. Vi har åkt till stranden, Cala Major, och vi har ätit på Bar Dia och 5a

Apor
lördag 25 maj 2019 - Gibraltar

Jodå, det blev några timmar på taket igår. Alvin skylde benen med en handduk och hade T-shirten på. Det funkade. Han har dock haft ont på ryggen i natt.Middag blev det. Förstås. Hamburgare av irländskt högrev, mycket gott. På ett ställe i mitten av gamla stan. Jag köpte därefter ett

Röd kropp och annat
fredag 24 maj 2019 - Málaga, Andalusien, Spanien

Så var vi i Malaga  Alvin och jag. Roger var snäll och körde oss till Landvetter och Norwegians plan lyfte en halvtimme sent. Utöver det så fanns det ingen mat ombord att köpa, mer än tapasbrickor (som i o f s var goda men inte så mättande). Tydligen är det Norwegians policy att inte ta

Sammanfattning av Litauens huvudstad
lördag 27 april 2019 - Vilnius, Vilnius län, Litauen

Årets resa med I gick till Vilnius. Bil ner till Kastrup och flyg därifrån. Taxi till hotellet, som heter Narutis och är *****. Rummet var därefter: Stort, fint och mängder med tvålar och shampo (ni som förstår, ni förstår).Med i sällskapet fanns också B och E, som delade rum.Under

Vulkaner, apor, sprit och te
tisdag 26 mars 2019 - Trou-aux-Biches, Mauritius

Klockan är här 08.05 vilket innebär att den i Sverige är 05.05. Här har vi varit vakna en stund, legat och läst nyheterna på våra mobiler och AC:n har jobbat på bra i natt. Ute skiner solen och vi hör bara ett tyst fågelkvitter genom de nyss öppnade verandadörrarna.Snart ska en av oss

Indier i poolen
lördag 23 mars 2019 - Trou-aux-Biches, Mauritius

Klockan är här 16.45, vilket innebär att den i Sverige är 13.45. Och lugnet är över.För inte alltför länge sen är vi tillbaka från stranden där vi på nytt badat sådär 15-20 gånger och låtit skinnet bli aningen mindre vitt.Nu, efter att ha fikat, har vi lagt oss i varsin solstol

Port Louis
onsdag 20 mars 2019 - Trou-aux-Biches, Mauritius

Här är klockan i detta nu 09.45, i Sverige 06.45. Och vi har precis kommit tillbaka till vår lägenhet. Men vi börjar med Port Louis. Port Louis är Mauritius huvudstad. Ligger knappt 3 mil söder om Trou Aux Biches där vi håller till. Dit åkte vi med lokalbussen i måndags, vilket i sig

Ljubljana

27 januari 2020 - 31 januari 2020

Till Sloveniens huvudstad över Ewas födelsedag, betalad med Eurobonus-poäng.

22 maj 2019 - 26 maj 2019

Alvins konfirmationspresent.

Palma ´19

12 juni 2019 - 21 juni 2019

Nio nätter i Palma på Hotel Almudaina. Som det har blivit runt midsommar de senaste åren alltså.

Kroatien...

10 augusti 2019 - 3 september 2019

För bonuspengen åker vi gratis med SAS till Split och sen tar vi drygt tre veckor på ön Brac, och kanske någon mer stans.

Till Vilnius

23 april 2019 - 27 april 2019

Årets resa med jobbet går till Litauens huvudstad.

Georgien och Armenien

13 oktober 2019 - 24 oktober 2019

Flyg till Georgien, vidare till Armenien och sen tillbaka till Georgien.

15 september 2019 - 19 september 2019

Mike, Stefan, jag och en hyrbil. Till förhoppningsvis Hereford, Worcester, Rutland, Norfolk och andra ställen.

29 januari 2019 - 2 februari 2019

Över Ewas födelsedag.

Med MFF i Istanbul

11 december 2018 - 14 december 2018

Malmö FF möter Besiktas i Istanbul.

Med MFF i Sarpsborg

23 oktober 2018 - 26 oktober 2018

Malmö FF möter Sarpsborg i Sarpsborg i Europa League.