Hej! Jag är en före detta världsresenär som numera driver en språk/äventyr och volontärresebyrå till Latinamerika. Vill du göra en annorlunda språkresa rekommenderar jag dig att ta en titt på mina resor. www.puente.se. Här kommer jag att berätta om de uppföljningsresor jag gör för El Puente där jag besöker nya och gamla resmål, testar aktiviteter, skolor och besöker volontärprojekt. Rita, El Puente Kolla även hemsidan: www.puente.se
hemstad Stockholm, Stockholms län, Sverige
Manta! och resan dit...
lördag 20 mars 2010 - Manta, Manabí, Ecuador

Hej hej! Nu måste jag ju berätta om mitt besök i Manta! Jag liftade upp för kusten, norrut från Montanita med en grupp från skolan som skulle på en surftrip. Skolan gör utflykter på helgerna där de till exempel åker med de elever som pluggar spanska och surf till andra stränder med bra

Montanita!
lördag 13 mars 2010 - Montañita, Santa Elena, Ecuador

Hej hej! Nu ar det lange sedan jag skrev och det har sjalvklart hant massor. Jag har snart varit i Montanita en vecka och tiden gar mycket fort har. Jag ska forsoka dela upp veckan i olika sektioner sa ni inte blir snurriga av att lasa allt :) Forst och framst kan jag saga att Montanita

Playan i Peru
lördag 6 mars 2010 - Huanchaco, La Libertad, Peru

Ok, hej! Nu har jag varit dålig på att uppdatera känner jag och det är på tiden. Efter Cuzco åkte jag till en strandstad som heter Huanchaco. Här samlas backpackers och surfare och staden ligger ca 9 tim från Lima norrut längs kusten. Här har jag värmt upp mig efter kyliga Cuzco och

Veckan i Cuzco
söndag 28 februari 2010 - Cusco, Urubamba, Peru

Hola! Nu har nästan en vecka passerat här i Cuzco och det gick otroligt fort :) En rolig parentes: Jag lyckades tappa en bit av min tand i morse! Den var av sedan tidigare (dök i en pool när jag var 11...) och nu åkte den av igen. Panik :) Såg ut som ett gatubarn när jag äntligen skulle

Cuzco, ridning och mat...
torsdag 25 februari 2010 - Cusco, Urubamba, Peru

Hej igen! Nu har jag kommit över min höjdsjuka med hjälp av Coca te, ett blad man använder i te för att lugna och mot just höjdsjuka. Jag hade en riktigt rolig dag igår då jag åkte upp i bergen och red i flera timmar. Jag hamnade med två japaner som var ute på jorden runt resa. Det

Höjdsjuk!
onsdag 24 februari 2010 - Cusco, Urubamba, Peru

Jag har haft en smygande misstanke länge. Att jag kanske är lite känslig för höjder. Jag har nästan undvikit allt för höga platser på resor pga detta.... Denna resa har jag fått det bevisat. I Merida, Venezuela försökte jag cykla uppe i bergen och fick nästan panik då jag inte kunde

Spanskaskolan i Lima
tisdag 23 februari 2010 - Breña, Lima Region, Peru

Hej! Idag har jag satt mig i klassrummet igen och tagit spanskalektioner med min lärare Irene. Det var jättekul och vi övade på Preterito och lite annat matnyttigt. Hon visste inte att jag kom från El Puente och jag fick uppleva lektinerna som vilken elev som helst. Måste säga att jag

Lima downtown
måndag 22 februari 2010 - Breña, Lima Region, Peru

Hej hej! Idag tog jag en buss till city. Bussen tof ca 15 min och kostade 2,50 kr. Det är alltid roligt att se städer från bussar då man får mer koll på geografin och känsla för en plats. Precis som jag trodde så passerade jag flera fattiga områden med slitna byggnader och gatorna utan

LIMA!
söndag 21 februari 2010 - Breña, Lima Region, Peru

Hej hej! Nu är jag tillbaka efer några dagars promenerande i denna underbara stad. Kanske börjar jag bli gammal men jag uppskattar verkligen att det är rent överallt som det är här i Lima. Helt otroligt rent. Renare än Stockholm och allt är super pittoreskt. Här har gamla koloniala

PERUUUUUUU
torsdag 18 februari 2010 -

Hej igen! Tänkte bara berätta att jag ändrat plan. Jag skulle ju till Colombia men när jag var i Venezuela fick jag höra om en skola i Cuzco, Peru och kände att jag var tvungen att kolla in den. Dessutom har jag ju aldrig varit i Peru! Så, nu sitter jag och en kompis på Caracas flygplats

Tillbaka till paradiset

25 januari 2010 - 25 mars 2010

Tillbaka till mitt älskade [b]Latinamerika[/b]. Denna ska jag hälsa på äventyrsgruppen i Venezuela och ta reda på varför [b]Montanita[/b] i Ecuador har blivit så omåttligt populärt! Jag kommer prova på [b]äventyrsaktiviteter[/b] i [b]Venezuela[/b]och hälsa på ett NYTT land: [b]Peru[/b] som jag hoppas ska vara fantastiskt. [/b]Till sist ska jag njuta av yoga och spanskalektioner på surfstranden [b]Montanita[/b] i Ecuador. Jag kommer även att besöka [b]volontärprojekten[/b] på varje plats. Häng med! Rita,[b] El Puente[/b]

El Puente på Latinamerikaturne!!

14 januari 2008 - 23 mars 2008

[b]Äntligen [/b]ska jag få åka ut och besöka volontärprojekten, pröva att dyka i Colombia, klättra i venezuela och surfa i Costa Rica! En uppföljningsresa för El Puente, språk, äventyr och volontärresebyrå!

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Rita uppdaterar sin resa