Bilder
fredag 9 juni 2006 - Göteborg, Västra Götalands län, Sverige

Nu har vi laddat upp de sista bilderna, enjoy!

Home Sweet home!!

Hej allihopa! Nu är vi hemma igen! Att resan faktiskt är slut har inte riktigt sjunkit in men det är riktigt skönt att sova i en vettig säng, äta smaskig mat och att det är tyst omkring en... Men vi måste ju redogöra för vad som hände under resans sista vecka innan vi säger tack och

Rånade!!..
söndag 28 maj 2006 - Nha Trang, Khanh Hoa, Vietnam

..men vi har turen pa var sida..minst sagt!! Sa har var det: Vi hade lagt oss langt upp pa stranden under ett gang palmer nar Anders bestamde sig for att springa ner o bada. Jag var kvar vid vara grejer och hade vaskan en millimeter ifran mig.. Lag pa mage och laste nar en grabb pa kanske 12-15ar

Nytt land igen
torsdag 25 maj 2006 - Dalat, Vietnam

Hej hej! Nu har vi lamnat Kambodja och akt in i Vietnam. Vi hatade inte Kambodja direkt, vi hade mkt skoj dar, men landet gav definitivt inte mersmak. Delvis berodde det pa den daliga starten: mkt hemsk bussfard och hotellpersonal med storsta mal att lura en pa pengar, men aven tredagarsregnet i

Bangkok-overdos!
onsdag 10 maj 2006 - Bangkok, Thailand

Hej hej Annu en gang ar det jag (E.) som far skriva, Anders ar sa lat!! Forst o framst kan vi meddela att vi laddad upp en massa bilder, enjoy! Sen sist har vi tagit oss ner till Bangkok och hangt har i en veckas tid. Det har blivit en hel del shopping i diverse varuhus och pa olika marknader.

annu en stampel i passet
måndag 1 maj 2006 - Nai Mueang, Nong Khai, Thailand

Hej hej! nu har vi lamnat Laos efter en harlig tid. Dock slutade vistelsen mindre bra an den borjade. Vang Vieng var helt enkelt en skitstad! Men nar man tog sig ur staden sa var naturen helt fantastiskt vacker. (Tyvarr slosade vi en dag pa att prata med boplats om en lagenhet, men nu har vi iaf

UNDERBARA LAOS!
torsdag 27 april 2006 - Vang Vieng, Laos

Hej hej! Nar vi for en dryg vecka sen lamnade Thailand var det med blandade kanslor, men mest positiva sadana eftersom vi hort sa mycket fantastiska saker om Laos. Och direkt nar vi anlande i huvudstaden Vientiane sa kandes allting kanon och vi gillade det direkt. Pa vagen hade vi blivit fordrojda

Happy New Year!
söndag 16 april 2006 - Chiang Mai, Chiang Mai, Thailand

HEJ! Nu har det hant en fasligt massa sen sist. Vi har det otroligt bra uppe i norra Thailand dar vi har varit i 8 dagar nu..Men snart ar det dags att dra vidare.. Vi lamnade Bangkok efter nastan 5 hektiska dagar. Bangkok ar valdigt speciellt, fantastiskt i sma doser men efter nagra dagar maste

Dessa magar (och konstiga djur!!)
onsdag 22 mars 2006 - Ko Lanta Noi, Krabi, Thailand

Hej alla forfrusna svenskar! Har ar det varmt som bara attan och vi svettas floder! Det jobbas hart pa att fa i sig den ratta mangden vatten (vilket resulterar i en och annan cola =)) Vi befinner oss pa Koh Lanta vilket inte imponerar mig (ellinor) det minsta. Valdigt snart blir det resa till

VM-pokalen pa turne + shopping!

Hej allihopa! Det ar varmt som attan och igar var det askovader =) Vi stannade pa Tioman ett par dagar till, tog det allmant lugnt och umgicks en del med ett sallskapssjukt engelskt par.. Men i tisdags var det helt enkelt dags att dra. Vi fick lana grannarnas (engelska paret) mobil att ha som

Vårresan till Väst

5 april 2011 - 7 maj 2011

Den 5 april ta vi våra väskor och beger oss mot Lekparken Orlando. Här kommer vi vara i ca 5 dagar, vi ska besöka Disney World, Universal Studios och lite annat som vi ännu inte vet. Den 11 april tar vi Red Couch Buses till Miami för att gotta oss på South Beach mm :) 4 dagar senare hoppar vi på flyget till Curacao, en paradisö i Västindien. En vecka spenderas här fylld med bad, snorkling, god mat och upptäckande. Nästa anhalt blir Grenada, kryddornas ö. Här blir det ungefär samma aktiviteter som på den föregående ön. När vi har tröttnat på kritvita stränder och färgglada fiskar drar vi vidare till metropolen New York. Här blir det shopping om vi har några slantar kvar, och allmänt utforskande av stadens godbitar. Puss&kram Gabbelli

Vår resa

4 september 2010 - 14 januari 2011

Efter att ha varit med varandra nästintill konstant i ett år, kände vi att nu är det dags för någonting nytt! Vi valde såklart en resa världen över, eller nästan iallafall, där vi kan passa på och uppleva nya saker och upptäcka nya platser. Och framför allt! Göra allt detta få göra allt detta tillsammans! Vår resa börjar den 4 september och när den slutar vet vi nog inte ens själva..

Montreal & Niagarafallen

11 september 2007 - 22 september 2007

Ellinor, Anders & Maria ska åka till Montreal & hälsa på Jeanette & Ib.

Asien

28 februari 2006 - 8 juni 2006

Var forsta resa tillsammans..och inte blev det en charter till spanien heller utan 3,5 manad pa andra sidan jordklotet..vart det bar far vi se..

Utbytesstudier - Southampton

20 september 2005 - 26 januari 2006

Resan blir plugg, jobb, fest, språk, människor och upplevelser i Southampton i södra England.

Ute o far, inte hemma på många dar..

5 april 2003 - 22 juni 2003

Ellinor och Elin. 2 Kungälvsbrudar ute på äventyr i Sydostasien. Landar gör vi i Bangkok och tanken är att sedan ta oss till Kambodja och Laos för att sedan resa runt i Thailand ett tag. Efter detta tar vi oss söderut och tar oss över gränsen till Malaysia och avlsutar tillslut i Singapore...

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Ellinor uppdaterar sin resa