Hemfärd

Hejsan! Nu sitter vi och väntar på att få gå om bord på flyget, känns lite vemodigt. Vi kom till KL i måndags med flyg från Langkawi, checkade in på ett fint hotell med Petronas twin toner som utsikt. Dagarna i Huvudstaden har bestått av shopping shopping och åter igen shopping. Joachim

Koh Lipe Thailand.
måndag 12 november 2012 - Sundbyberg, Stockholms län, Sverige

Hejsan! Vi har inte så mycket att rapportera utan dagarna ser oftast likadana ut. Vi vaknar runt 7-7.30 utav att det är bastuvarmt i rummet, sedan går vi och äter frukost som består av pannkaka,omelett, toast med smör och sylt eller frukttallrik. I fredags ,om jag nu minns rätt, så åkte vi

Koh Lipe, Thailand.
tisdag 6 november 2012 - Dazhou, Sichuan, Kina

Hej pa er dar hemma! I lordags tog vi baten till Koh lipe, tog ca 1.45tim. Vi bor i en liten bungalow nara stranden. Dagarna bestar i att sola och bada. Idag har det varit en kanondag med stralande sol och bla himmel. Det brukar komma regn pa kvallarna men an sa lange har det inte kommit nagot

sol och bad varje dag.
fredag 2 november 2012 - Sundbyberg, Stockholms län, Sverige

Hejsan!!! allt ar bra med oss, sol och bad star pa schemat varje dag. Det har kommit en regnskur varje dag men då på kvällen och den går över oftast lika fort som den kom. I går åkte vi på en liten utflykt, vi tog tog en taxi till ett ställe där man kan åka en linbana upp till bergen,

Väntar och väntar...

Tjena på er där hemma i kylan! Nu sitter vi på en flygplats i Kuala Lumpur och väntar på planet som ska ta oss till Langkawi. Resan har hittills gått bra men känner oss lite stela i nacken, i alla fall jag (Elin) gör det. Det harnu regnat lite men vi är glada ändå, det är ju varmt och

Godmorgon!!!
tisdag 8 februari 2011 - Malay, Västra Visayas, Filippinerna

Hej och Godmorgon!!! Klockan är åtta och det är blå himmel och skinande sol. Ska strax få upp Jocahim käka lite frukost så att vi orkar med en heldag på stranden. Nu har vi precis en vecka kvar i paradiset innan vi tar flyget till Manila ( som oxå ska bli kul). Det händer inte så mycket

Borocay
söndag 30 januari 2011 - Malay, Västra Visayas, Filippinerna

Hej på Er! Vi har kommit till Paradiset! Efter en natt i Cebu där vi tillbringade dagen i ett STORT köpcentrum ,med ett svenskt par som vi träffade på båten, tog vi flyget till Borocay landningen var inte den bästa men vi klarade det Tack och lov. Bodde först en natt på ett rum som var

Alona Beach.
tisdag 25 januari 2011 - Panglao, Centrala Visayas, Filippinerna

Hejsan i kylan!!! Idag vaknade vi upp till regn och besvikelsen var stor ska ni veta men efter en stund började det klarna upp, vilken lycka, vi har haft en heldag på stranden. I söndags besökte vi ett ställe där dom skyddar och föder upp Tarsier, små nattaktiva apor med stora ögon. Vi

SOL!!!
fredag 21 januari 2011 - Panglao, Centrala Visayas, Filippinerna

Japp idag har vi haft kanon väder i Panglao och vi har pressat till tusen som resulterade i att jag har brända ben och rygg AJ!! Tänkte skiva lite om vad vi gjorde i El Nido men dagarna flyter samman här så man har inte riktigt koll på dagarna. Fiesta Festivalen (som är 1 gång per år)

Palawan
lördag 15 januari 2011 - El Nido, MIMAROPA, Filippinerna

Hejsan!!!Efter 41 timmars resande ar vi i varmen.. Flyresan fran Sverig gick bra väl framme i Manila valde vi att flyga till palawan där vi är nu.. första stoppet blev på Coco Loco dit åkte vi i en minivan som tog ca 2 timmar. En väldigt fin ö där vi stannade i 2 dagar. Så i dag tog vi en

En tripp till värmen (Malaysia)

29 oktober 2012 - 24 november 2012

Filippinerna

11 januari 2011 - 17 februari 2011

Backpacking 07

30 september 2007 - 7 februari 2008

Flyger från Oslo till Moskva Åker med transibiriska järnvägen till mongoliet där vi ska vara ca 5 dygn. Sen vidare ut till Asien.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Elin uppdaterar sin resa