Fangar i Bangkok..
söndag 18 april 2010 - Bangkok, Thailand

Sa kan de ga nar inte haspen ar pa... Bara att vanta, forsoka halla humoret uppe och hoppas pa att det dar molnet ska flytta sig. Har biljetter hem troligen den 23 men man vet ju inte. Sa i morgon kanske vi forsoker hitta ett hus att hyra. Ar namligen ett gang pa 8 svenskar som hallit ihop och

Fortsatt strandliv..
torsdag 1 april 2010 - Langkawi, Kedah, Malaysia

Tjena, (detta skrevs for ca 5 dagar sen men publiceras pga av bristande teknik inte forran idag.)Det blir bra det har, nu har vi hittat olen ocksa, en iskall Carlsberg for 1.7 RM, (deva billigt som Anders hade sagt). Pa Perhentian kostade dom ju 10 !! Ingen av oss ar spec imponerad av Langkawi,

Ut o trekka
söndag 14 mars 2010 - Sandakan, Sabah, Malaysia

Hej alla, lamnat storstaden KL dar vi avslutade med brunch i KL Tower pa 275 merters hojd, en snurrande restaurang hogt i det bla med utsikt over hela stan... Har idag tagit oss fran Kuala Lumpur till Borneo. Upp vid tretiden , och vantar nu pa transport for att komma ut i djungeln... de kan inte

Jobba, jobba, jobba
tisdag 9 mars 2010 - Åmål, Västra Götalands län, Sverige

Hej hej hallå dagboken... Just avslutat dagen med den sjätte och sista filmen i serien om Johan Falk. Man får faktist va uppe så här sent när man INTE ska jobba i morgon!! För man har ju S E M E S T E R ! ! ! ! ///PoM

Slutet
lördag 16 februari 2008 - New York, USA

Gjorde inte så mycket att vi bokat om o åkte till NY en dag tidigare, det sista vi såg av Playa var nämligen bara en massa tropiskt regn. Tropiskt regn som skulle vara så underbart har man ju hört. Men inte.... Översvämmade gator, läckande palappatack, skvätt från bilar...nja det kan

En espanol!!
onsdag 13 februari 2008 - Playa del Carmen, Quintana Roo, Mexiko

Hola Amigos! Quiremos otras semanas de vacaciones!! ?es posible? Hoy Maria tiense la el certificado de scuba. Soy stoltzado para ella!! Hoy bebemos coronas, tequilas, caprinnas y comamos langosta, camarones, fillet del pescado, calamares, pescado de gummi, con smoro de garlico.. Manana por la

Kristallklart!!
torsdag 7 februari 2008 - Cozumel, Quintana Roo, Mexiko

Halla i regnet!! Maste val till att borja med erkanna att det borjar ta pa dagarna nu aven om det ar en vecka eller sa kvar... ;o) Igar var det en lat dag pa stranden, inte mycket att orda om, corona, sol o bad!!! Idag bar det av till on Cozumel, 45 min batvag fran Playa. Forst snorkel tur i

En dag blev tva!!
måndag 4 februari 2008 - Playa del Carmen, Quintana Roo, Mexiko

Hej, hej, halla dagboken!! Xaret, en upplevelsepark utover det vanliga.. Vi kom upp sent o satt inte pa bussen forran vid 11 eller nat.. (konstigt att man alltid ska va seg, det ar ju semester ju) Val inne visar det sig att aven fast det ar val dagen till ara sa ar det hur mycket folk som

Blir inte alltid som man tankt sig...
söndag 3 februari 2008 - Chetumal, Quintana Roo, Mexiko

Tank sá det kan ga nar man lagger ner sig lite for att gora nogonting lite anorlunda. (ett par dagar tillbaka alltsa) Taxi 6 mil frán Mauhauul till Xcalak. Forsokte med ljus o lykta fa tag i dykcentret som ar det enda som har rattigheter att kora utfarder till Chinchorro Reef.( ska vara nagat

Nya upplevelser
måndag 28 januari 2008 - Playa del Carmen, Quintana Roo, Mexiko

Efter att ha fixat boende och valkomnat med en kall pilsner pa hotellet skulle Stefan o Ida Ferger ta med mig(par) ut pa dykning. Forsta dagen bjod pa ett helt underbart stromdyk. Bara att glida med i vattnet utan att rora en fena mer an vid fotografering. Fullt av fiskar och ett antal

Liten del av Asien -10

9 mars 2010 - 16 april 2010

Borneo, Malyasia och Thailand sen får vi se vad som händer...

Mexico

15 januari 2008 - 15 februari 2008

Vi kommer att landa i Mexico City den 16/1, och flyga hem från Cancun 15/2.. däremellan har vi tänkt kolla pyramider, ta oss till La Paz för dykning, fiske, sol o bad... åka neråt igen mot Veracruz, Taxco.. och vidare till yucatanhalvön för RIKTIG semester..!!! :) och mayakultur...

Pär o Roger på nya äventyr

27 januari 2007 - 28 februari 2007

Thailand här kommer vi!

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Pär uppdaterar sin resa