Hemfärd
söndag 16 augusti 2020 - Grisslehamn, Stockholms län, Sverige

Vi klev upp strax efter 8 och åt frukost i solskenet. Sedan packade vi ihop allt i bilen och gav oss iväg hemåt för att Elin och Per skulle hinna hem innan det var dags för avfärd mot Hudiksvall och fotbollsmatch. Alla var nöjda efter en skön och solig långhelg i ett mysigt Grisslehamn.Vi

Härlig sommardag
lördag 15 augusti 2020 - Grisslehamn, Stockholms län, Sverige

Vi vaknade och möttes av ett varmt och soligt väder. Barnen badade efter frukost och Per tog en löprunda. Sedan var det Jennys tur och då blev det bad för barnen och Per. Jenny badade också när den varma löpturen var avklarad. Vi promenerade sedan iväg till Café Kalaset på samma gård

Båttur och padel
fredag 14 augusti 2020 - Grisslehamn, Stockholms län, Sverige

Vi vaknade ca kl 8 och klev upp för att äta frukost. Det var lite molnigt men skönt ute. Elin och Jenny diskade och sedan gick vi iväg mot Eckerölinjen för att gå på färjan kl 10. Det var lugnt med folk och vi valde att inte sätta oss på soldäck. Vi började resan med en brunchtallrik i

Resdag till Grisslehamn
torsdag 13 augusti 2020 - Grisslehamn, Stockholms län, Sverige

Vi åkte iväg kring 13 när vi ätit lunch och packat. Jenny jobbade på förmiddagen, Per var ledig hela dagen. Vi kom på att några saker blev kvar hemma men inget som var livsviktigt.Jenny körde hela vägen och vi kom fram till Grisslehamns camping och marina efter 2 timmar. Vi fick plats 53

Resdag Lidköping - Gävle
onsdag 22 juli 2020 - Gävle, Gävleborgs län, Sverige

Vi vaknade och gick upp för att fixa frukost kring kl 9. Efter det var det dags att packa ihop alla saker inför den sista resdagen på denna tripp. Vi stannade kring 12 för en lunchpaus bestående av grillad korv och sedan utanför Västerås för en fika. Vi kom hem till Gävle kring 16 då vi

Lidköping dag 1
tisdag 21 juli 2020 - Lidköping, Västra Götalands län, Sverige

Vi vaknade kring 9 och åt då frukost utomhus. Vi valde en husbilsplats där det är tillåtet med markis men inte förtält, inget som gör oss något. Lukas och Jenny tog en pokenad på campingen, lite senare tog också Lukas och Elin en pokenad då det började regna lite. Jenny och Lukas tog

Resdag Grebbestad - Lidköping
måndag 20 juli 2020 - Lidköping, Västra Götalands län, Sverige

Vi vaknade strax efter 9 och åt frukost inne i husbilen. Jenny gick iväg till sportshopen för att lämna tillbaka en tröja som Elin köpt men som inte var något att växa i. Per tömde under tiden toalett och gråvatten och sedan gav vi oss iväg. Tyvärr blev det inget besök i grebbestad pga

Resdag Kungshamn - Grebbestad
söndag 19 juli 2020 - Grebbestad, Västra Götalands län, Sverige

Vi vaknade ganska sent till ett regnigt väder. Vi packade ihop allla saker och gjorde oss redo för avfärd norrut mot Grebbestad och Sportshopen. Resan började på mindre vägar men vi valde sedan att köra på E6 istället för att slippa smala vägar där det är svårt att mötas. Vi stannade

Kungshamn dag 2
lördag 18 juli 2020 - Kungshamn, Västra Götalands län, Sverige

På förmiddagen tog vi det lugnt, Jenny körde ett FMTK-pass och Per tog en löprunda. Efter lunch cyklade vi in till Kungshamn och kikade runt. Vi tog en promenad på bryggan och gick hela vägen bort till Feldts brygga där vi bokade bord för middagen. Vi cyklade tillbaka på de backiga

Kungshamn dag 1
fredag 17 juli 2020 - Kungshamn, Västra Götalands län, Sverige

Vi vaknade och låg kvar ett tag i sängen innan det blev dags för frukost. Vädret var soligt men lite kyligt på morgonen. Barnen och Jenny tog en promenad/pokenad på området innan det var dags för dagens träning. Per hann sticka iväg på sin löprunda innan övriga kom tillbaka, det var

Långhelg Grisslehamn

Husbil 2017 del 1

26 juni 2017 - 6 juli 2017

En första längre tripp under sommaren 2017

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Jenny uppdaterar sin resa